فرمول یک در خیابان
نام مک لارن همواره با سرعت و شتاب همراه بوده است و این خودرو‌ساز انگلیسی با هدف وارد کردن تکنولوژی خودروهای فرمول یک به خیابان‌ها در سال 2010 وارد عرصه خودرو‌سازی شده است. پیش از آن خودروسازانی مانند فراری در این زمینه گام‌های مهمی برداشته بودند، اما مک لارن را می‌توان خودروسازی به حساب آورد که بسیاری از الزامات خودروهای سواری شهری را فدای خصوصیات اسپرت خودروهایش می‌کند. در سبد خودروسازانی مانند فراری خودروهایی یافت می‌شوند که جنبه شهری آنها هم برجسته باشد، اما مک لارن در این زمینه با کسی شوخی ندارد و مشتریانش را از میان کسانی انتخاب می‌کند که صرفا یک خودرو سوپراسپرت می‌خواهند. سال‌ها تجربه مک لارن در ساخت خودروهای مسابقه‌ای (از 1963) امروزه پشتوانه‌ای بی‌نظیر را در اختیارش قرار داده است و توانسته است در مدت زمانی کوتاه جای خود را در بازار پر سود سوپر اسپرت‌ها باز کند. در هر سال رکورد فروش محصولات مک لارن خبر‌ساز می‌شود هر چند رقبایی مانند پورشه، بنز و جگوار رقابت سختی را برای مک لارن ایجاد کرده‌اند. یکی از خصوصیات مهم محصولات مک لارن راحتی آنها است که نظر مشترک تمام مالکان خودروهای مک لارن است. خودروی جدید ملاک لارن با نام 675LT برای رقابت با رقبای فرمول یک آن وارد عرصه سوپر اسپرت‌های لوکس شده است.
شرکت مک لارن برای این فوق ستاره خود قلبی مجهز به توربوشارژر دو قلو در ۸ سیلندر خورجینی و با حجم ۳۰۰۰ سی سی در نظر گرفته است که در دور موتور ۷۱۰۰ دور در دقیقه با ۶۶۶ اسب بخار قدرت قوی‌تر از سری قبل خود ساخته شده است و نیروی تولید شده با جعبه دنده‌ای ۷ سرعته به چرخ‌های عقب با دوبرابر سرعت بیشتر منتقل می‌شود. در این مدل بسیاری از بخش‌های خودرو ارتقا یافته و با کاهش وزن روبه‌رو‌ بوده‌اند که عبارتند از سیستم انتقال قدرت، ترمز‌ها، حتی این کاهش وزن شامل شیشه جلوی خودرو هم شده است که با کاهش یک میلی‌متر ضخامت وزنش سبک‌تر شده و در نهایت به وزن خالص ۱۲۳۰ کیلوگرم رسیده است. تمام این تغییرات باعث شده است این خودرو در مدت زمان ۹/ ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و در صورتی که به گاز دادن خود ادامه دهید پس از ۹/ ۷ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت خواهید رسید و البته امکان رسیدن به سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت نیز در این خودرو مهیا شده است؛ تنها کافی است به آن اطمینان کرده و در مسیری مجاز یا پیست به این مرز سرعت برسید تا به قابلیت‌های آشکار و پنهان سوپر اسپرت مک لارن پی ببرید. در صورت حرکت با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت تنها به ۱۱۵ متر مسافت نیاز دارید تا خودرو کاملا متوقف شود این مسافت برای سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فقط ۳۰ متر است چرا که ترمزهای هوایی هم به کمک خودرو می‌آید و باعث افزایش چسبندگی خودرو به سطح جاده و عملکرد بهتر ترمزها می‌شود. از نظر آلایندگی این خودرو ۲۷۵ گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر تولید می‌کند.

طراحی داخلی خودرو، زیبا و خوش ساخت است و تمام اصول سادگی در آنها رعایت شده است. این خودرو با توجه به لوکس بودنش امکانات رفاهی کاملی برای راننده و دیگر سرنشینش فراهم کرده است که شامل کنترل وضعیت دما، موقعیت یاب، سیستم صوتی، دوربین‌ها، سنسور باران، ورود به خودرو بدون کلید، بلوتوث برای اتصال به تلفن همراه، کروز کنترل و بسیاری امکانات دیگر است. در صورت تنظیم سرعت با کروز کنترل روی 104 کیلومتر در ساعت (65 مایل) می‌توانید بیش از 560 کیلومتر با یک باک پر در بزرگراه‌ها رانندگی کنید. رانندگی با مک لارن 657LT بسیار هیجان‌انگیز و راحت است و ظاهر کاملا اسپرتش هیچ کاستی ندارد. اگزوزهای خودرو از جنس تیتانیوم هستند و تا زیر ترمز‌های هوایی خودرو امتداد پیدا کرده‌اند، ترمزهایی که گفته می‌شود نسبت به مدل 650S به میزان 40 درصد نیروی رو به پایین بیشتری تولید می‌کند. به‌دلیل قرار گرفتن موتور خودرو در مرکز توازن وزن در این خودرو مانند بسیاری از سوپر اسپرت‌ها رعایت شده و 5/ 42 درصد روی چرخ‌های جلو و 5/ 57 درصد روی چرخ‌های عقب قرار گرفته است. قیمت این خودرو 350 هزار دلار برآورد شده است که در نسبت به مدل قبل خودش 100 هزار دلار گران‌تر خواهد بود. از نظر فنی در قدرت موتور و سرعت می‌توان گفت 675LT نسبت به 650S تفاوت چشمگیری نداشته است اما فناوری استفاده شده در مدل 675LT با رشد و پیشرفت مواجه بوده و در نهایت باعث شده خودرو 100 کیلوگرم سبک‌تر از مدل قبلی ساخته شود که این تغییر باعث شده است یک‌صدم ثانیه شتاب خودرو بهبود پیدا کند یا یک مایل نهایت سرعت خودرو نیز افزایش یابد. شرکت مک لارن معتقد است این محصول جدید پس از دو دهه که از معرفی F1 GTR-1997 می‌گذرد دوباره توانسته است تجربه رانندگی ناب و فراتر از باور را در کالبد 675LT بدمد. 700 نیوتن متر گشتاور و بدنه فیبرکربنی با طراحی کاملا ظریف موضوعی نیست که به راحتی در دنیای سوپر اسپرت‌ها بتوان به آن دست یافت. تنها نقطه ضعف این خودرو و کلا نقطه ضعف این روزهای مک لارن شباهت زیاد طراحی خودروهایش به یکدیگر است. مک لارن از دو سال قبل روند تنوع دادن به مدل‌هایش را آغاز کرد اما بیشتر این تنوع در قدرت و شتاب و مشخصات فنی مدل‌های آن دیده می‌شود و از نظر ظاهری همه آنها انشعابی از مدل P1 به نظر می‌رسند.