دورخیز گروه های سیاسی برای انتخابات مجلس
دنیای اقتصاد،گروه سیاسی-با نزدیک شدن به انتخابات آینده مجلس، فعالیت گروه‌های مختلف سیاسی حول محور انتخابات در حال شکل‌گیری است. هرچند این تلاش‌ها با توجه به مدت زمان باقی مانده تا انتخابات هنوز چندان محسوس نیست اما به نظر می‌رسد حضور چهره‌های مختلف سیاسی در نقاط مختلف کشور و استفاده از تریبون‌های عمومی برای اظهار نظر در باره آینده فضای سیاسی کشور در حال قوت گرفتن است. حضور محمدرضا عارف، محسن رضایی، مصطفی کواکبیان و علی مطهری و سخنرانی آنان در اجتماعات مختلف و همچنین انجام مناظره‌های داغ سیاسی در چند هفته گذشته را می‌توان از جمله این موارد دانست. علی مطهری: رئیس‌جمهور
باید پله‌پله جلو رود تا رئیس‌جمهور شود
به گزارش ایسنا، علی مطهری که در همایش بازخوانی اندیشه‌های شهید مطهری در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد سخن می‌گفت با اشاره به دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، گفت: همه می‌دانستند که احمدی‌نژاد در حد رئیس‌جمهور نبود، البته خوبی‌هایی نیز داشت. این مشکل به ما بر می‌گردد، گاهی خودمان کارهای غیر اصولی می‌کنیم، دو سال شهردار بودن و یک‌باره به ریاست جمهوری رسیدن مناسب نبود. رئیس‌جمهور باید پله پله جلو رود تا رییس‌جمهور شود.
مطهری در ادامه با اشاره به تلاش‌های شهید مطهری در باب آزادی بیان خاطر نشان کرد: پدرم معتقد بود که احزاب غیراسلامی نیز هم‌چون کمونیست‌ها می‌توانند فعالیت کنند، به شرط آن که با تابلوی خودشان حرف بزنند و دم از اسلام و نهج‌البلاغه نزنند. مطهری ادامه داد: پدرم در زمانی که شائبه نفاق نسبت به موضوعی را حس می‌کرد شدیدا با آن برخورد می‌کرد، برخورد وی با مجاهدین خلق نسبت به مهندس بازرگان بسیار متفاوت بود و هرچند مخالفت‌هایی با برخی سخنان و اظهارات بازرگان داشت اما در مواقعی نیز به تایید او اقدام می‌کرد.
دانشگاه محل بحث و گفتگوست
مطهری در واکنش به این موضوع که به دانشجویان حاضر در جلسه گفته شده بود سوال سیاسی نپرسید، گفت: «در دانشگاه سوال سیاسی نپرسید!» چه معنایی دارد؟ دانشگاه باید محل بحث و گفتگو باشد. وی با اشاره به وقایع تاریخی اوایل انقلاب گفت: اگر شهید مطهری در زمان تدوین قانون اساسی در قید حیات بود، قطعا قانون اساسی قوی‌تری داشتیم.
مطهری خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که برخی از تبعیض‌ها و القاب، دل‌ها را از هم دور می‌کند،بعضی از این القاب از گذشته وجود داشته است و برخی را ما بعدا ساختیم، در دانشگاه دکتر را لقب کردیم و در حوزه علمیه آیت‌ا... را.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در آن دوران شهید مطهری به صراحت گفت که اگر در مسئله عدالت کوتاهی کنیم انقلاب ما شکست می‌خورد در حالی که گروهی دیگر با ادعای عدالت محوری در تلاشند تا عده‌ای را جذب کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که همیشه نیاز به نقد وجود دارد، افزود: همیشه باید در پی اصلاح خود باشیم.
کواکبیان: مردم‌سالاری
مساوی با انتخابات است
دبیر کل حزب مردم سالاری که در مراسم افتتاح دفتر حزب مردم سالاری در مشهد سخن می‌گفت با اشاره به اینکه «در کشورهای اروپایی زمان انتخابات، به کاندیدا، جهت تبلیغات هزینه‌ پرداخت می‌شود»، افزود: مردم سالاری مساوی با انتخابات و انتخابات نیز مساوی با رقابت انتخاباتی است و رقابت انتخاباتی هم برابر با انتخابات واقعی است، چراکه در این صورت مردم‌سالاری شکل می‌گیرد.
به گزارش ایسنا، کواکبیان با انتقاد از سیاست‌های دولت احمدی‌نژاد در تعامل با احزاب یادآور شد: خانه احزاب از دوره اصلاحات در حال عضوگیری بود اما در دولت آقای احمدی نژاد احزاب به عنوان سم مهلک شناخته شدند، چراکه ایشان مدعی بودند کشور نیاز به حزب ندارد.
«مردم سالاری»
در صدد برگزاری 8 همایش منطقه‌ای
دبیر کل حزب مردم سالاری با بیان اینکه این حزب در سال جاری در صدد برگزاری ۸ همایش منطقه‌ای، ۳۱همایش استانی و ۳ همایش ملی است، خاطرنشان کرد: افتخار ما این است که از دولت حمایت می‌کنیم، ولی به دولت وابسته نیستیم و به صورت مستقل از آن، از پایین به بالا حزب تشکیل داده‌ایم.
وی با اشاره به آیه 114 سوره مبارک آل‌عمران عنوان کرد: گروهی از مردم باید برای امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنند، در حالی که کشور ایران با جمعیتی بالغ بر 70 میلیون نفر چگونه می‌تواند رئیس جمهور را امر به معروف و نهی از منکر کند؟ کواکبیان ادامه داد: این امر زمانی محقق خواهد شد که این فریضه از طریق تشکل‌های نظارتی و ارائه توصیه و پیشنهاد به رئیس جمهور صورت گیرد.
وی اظهار کرد: خواست حزب مردم‌سالاری این نیست که اکثریت قاطع نمایندگان مجلس اصلاح‌طلب باشند، بلکه نمایندگان باید افرادی مفید، متخصص، متعهد، جوان و پاک‌دست باشند.