تسهیلات 15 درصدی برای 522 واحد مشکل دار اصفهان

دنیای اقتصاد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: ۹۸۶ میلیارد تومان از ۱۶ هزار میلیارد تومانی که برای واحدهای مشکل دار کوچک و متوسط کشور در نظر گرفته شده متعلق به استان اصفهان است. اسرافیل احمدیه در نشست انجمن ها و شعب خانه صنعت، معدن وتجارت استان اصفهان با اشاره به اینکه امسال سالی است که باید اقدام و عمل صورت گیرد و در این راستا ما تاکنون از واحدهای چهار شهرستان در استان بازدید کرده ایم، اظهار داشت: برای شناسایی نیازهای کشور های همسایه و توانمندی های استان باید اتاق فکری تشکیل داد. وی افزود: در خصوص اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی سه وظیفه عمده بر دوش وزارت صنعت و معدن گذاشته شده که شامل احیای ۷۵۰۰ واحد تولیدی مشکل دار، اضافه کردن رقم ۱۰ میلیارد تومان به صادرات کشور و به سرانجام رساندن واحدهای نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد: دو هزار طرح نیمه تمام در حوزه واحدهای تولیدی در کشور وجود دارد که ۱۲۲ طرح از آن متعلق به اصفهان است و به طور میانگین برای هر طرح دراستان اصفهان ۳ هزار میلیارد تومان در سال ۹۵ در نظر گرفته شده است. احمدیه اضافه کرد: ۹۸۶ میلیارد تومان از ۱۶ هزار میلیارد تومانی که برای واحدهای مشکل دار کوچک و متوسط کشور در نظر گرفته شده متعلق به استان اصفهان است. وی افزود: قرار است تسهیلات با نرخ ۱۵ درصد به ۵۲۲ واحد مشکل دار استان پرداخت شود. احمدیه همچنین از صدور بخشنامه ای در خصوص ارایه تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: طبق این بخشنامه، بدهی های قبلی واحدهایی که نیاز به تسهیلات دارند، استمهال می گیرد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بیان داشت: مشکل بیش از ۸۰ درصد واحدهایی که چالش های مالیاتی داشته اند و در ستاد تسهیل استان مورد بررسی قرار گرفته اند، حل شده است. احمدیه افزود: قرار بود بخشودگی جرایم مالیاتی طبق مجوز هیات دولت صورت گیرد که امیدواریم در استان ما هم با هماهنگی اداره کل مالیاتی این موضوع عملی شود. رضا چینی، عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این نشست، گفت: وزارت صنعت و معدن به تازگی بخشنامه ای درباره دفاتر داخل شهر برای کارخانه ها صادر کرده است با این مضمون که واحدهای تولیدی می توانند فروشگاه های زنجیره ای داشته باشند و مجمع امور صنفی مجوز این فروشگاه ها را صادر می کند به طوری که برای دفاتر کارخانه ها در شهر هم می توانند جواز کسب دریافت کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در این نشست گفت: در کشور ما فرصت های زیادی وجود دارد و باید با درایت، برنامه ریزی و نگاه تخصصی آنها را کشف کرد. محمدرضا برکتین با بیان اینکه باید مسایل را به مسئولان انتقال داد، افزود: ما در خانه در دیدارهایی که با مسئولان داشتیم چالش هایی مانند جرایم مالیاتی و ... را پیگیری کرده ایم. رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بیان داشت: نسبت مالیات دریافتی به تولید ناخالص داخلی در سال ۹۴ در اصفهان در مقایسه با بسیاری از استان ها بیشتر بوده است. وی افزود: در استان ما در سال ۹۴، ۱۰ واحد بزرگ معادل ۷۰ درصد و بقیه واحدها ۳۰ درصد درآمد و مالیات را تامین کرده اند. وی عنوان کرد: در حال تدوین تفاهم نامه ای سه جانبه میان خانه، مراکز دانشگاهی و اداره حفاظت محیط زیست با محوریت خانه هستیم با این مفاد که پول جرایم محیط زیستی واحدها صرف بهبود عملکرد زیست محیطی آنها شود. رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در این نشست با اشاره به دیدار اخیر خود با ریاست سازمان بهره وری ایران، گفت: در این دیدار به وی گفتم درحالی که کارخانه ای نتوانسته است حقوق کارگران و حق بیمه آنها را بپردازد و با مشکلات مالیاتی و ... روبروست، چگونه می تواند بهره وری خود را افزایش دهد؟ سیدعبدالوهاب سهل آبادی ادامه داد: هفته گذشته مهمان نمایشگاه صنعت هانوفر آلمان بودیم و رئیس اتاق ایران و آلمان در آنجا اعلام کرد که از ۱۰۰ شرکت آلمانی که مورد سوال قرار گرفته اند، ۴۰ شرکت برای سرمایه گذاری در ایران اعلام آمادگی کرده و ۳۰ شرکت نیز در حال مطالعه این موضوع هستند. وی بیان داشت: ما باید خود را برای حضور و مشارکت با شرکت های خارجی آماده کنیم، و ضمن بررسی خانه و اتاق واحدها، آن ها را برای مشارکت با خارجی ها معرفی کنیم.