صنعت و تولید ستون های استقلال، خودکفایی و توسعه پایدار هر کشور
شرکت سپهر چرم خاورمیانه از سال 1381 در زمینه تولید چرم مصنوعی فعالیت خود را آغاز نموده و طیف وسیعی از چرم مصنوعی PVC را تحت نظر گواهینامه های بین المللی کنترل کیفیت مدیریت 9001 iso و iso2008 تولید می کند.
تولیدات این شرکت شامل: چرم مصنوعی مبلی، کیفی، کفشی، صندلی اتومبیل، کمربندی، ملزومات اداری و غیره می باشد. سپهر چرم طی سال ها فعالیت خود، عناوین مختلفی از جمله صادرکننده نمونه استان تهران درسال ۸۸، برگزیده جشنواره قهرمان صنعت استان البرز در سال ۹۰ و همچنین صادر کننده برتر استان البرز در سال های ۹۱ و همچنین ۹۲ را کسب نمود.
شرکت سپهر بافت خاورمیانه در اواخر سال ۱۳۹۱ به عنوان یک شرکت سهامی خاص و دارنده کارت بازرگانی از اتاق بازرگانی استان البرز اولین محصول خود با نام ژئوتکستایل منسوج بی بافت (non woven) تولید و روانه ی بازار کرد. این شرکت تولید کننده و صادر کننده محصولات منسوجات نبافته و لایی در کشور است که جهت تولید فیلترها و کاربردهای گوناکون دیگری ساخته می شود. فرصتی فراهم شد تا به مناسبت انتخاب این شرکت به عنوان صادرکننده برتر کشور مصاحبه ای را با مهندس ملکپوری انجام دهیم که در ادامه می‌خوانید:

شما به عنوان یکی از صادرکنندگان برتر استان البرز انتخاب شده اید، دلایل موفقیت شرکت های سپهرچرم و سپهربافت از دیدگاه شما کدامند؟
به لطف خدا ما توانسته ایم سیزده سال ر ا با افتخار در کنار همکاران متخصص و مشتریان عزیز بگذرانیم و در این مسیر احترام به مشتریان و جلب رضایت آن ها یکی از اهداف بزرگ ما است که عاملی برای موفقیت محسوب می شود و همچنین در زمینه تولید، کیفیت مد نظر ماست و زمانی که محصولات با کیفیت و تنوع بالا ارائه می شود، موفقیت را با خود به همراه می آورد و ما نیز در تولیدات خود برای رسیدن به اهداف والاتری که در پیش رو داریم همواره تلاش می کنیم.

صادرکنندگان چه انتظاری از دولت تدبیر و امید دارند؟ چه موانعی باید رفع شود تا در راستای صادرات غیرنفتی، ارزآوری برای کشور تسهیل شده و موجبات رونق اقتصاد فراهم شود؟
با توجه به علاقه مندی دولت یازدهم به ایجاد اقتصاد با ثبات و رفع موانع اقتصادی، انتظار می رود حمایت از صادرات غیرنفتی یکی از اولویت‌های اصلی باشد و باید برنامه های حمایتی دولت در حوزه صادرات غیرنفتی بازتعریف شود. همچنین سیاست هایی مانند هدفمندی و ساماندهی مشوق های صادراتی، افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات، ممنوعیت برقراری مالیات و عوارض بر صادرات کالاهای غیرنفتی و خدمات، راه اندازی دفاتر، شعب و یا نمایندگی های برون مرزی سازمان توسعه تجارت باید مورد توجه قرار گیرد.
مجاز بودن صدور کلیه کالاها و خدمات، تنظیم خط مشی های صادراتی و احیای شورای عالی صادرات، ارتقاء سهم کالا و خدمات با فناوری بالا در صادرات غیرنفتی، اقدامات اساسی و زیربنایی برای محوریت قرار گرفتن تشکل های بخش خصوصی و اهتمام ویژه به برندسازی می تواند در سرلوحه برنامه ها قرار بگیرد. ثمره تداوم سیاست‌های حمایتی دولت از فرایند صادرات توجه به ظرفیت سازی و زیرساخت سازی برای تولیدات صادراتی در برخی زمینه ها همگی بر ضرورت نگاهی جدی، واقعی و مسئولانه به برنامه های حمایتی دولت از صادرات غیرنفتی آن هم برای تطبیق با شرایط جدید پس از هدفمندی یارانه ها تاکید دارد.
نباید فراموش کرد که توسعه تجارت به حمایت نظام مالی و پولی پایدار، ارائه حجم کافی تامین مالی تجاری با هزینه پایین به ویژه برای کشورهای درحال توسعه و سیاست های اقتصاد کلان که ثبات نرخ ارز را تقویت می کند، نیاز دارد.
امیدواریم به واسطه هوشمندی، تسلط و اعتقاد دولتمردان تدبیر و امید به توسعه صادرات، این نگرانی و دغدغه مدافعان واقعی توسعه صادرات، به فراموشی سپرده نشود.