40 درصد از مطالبات دارایی از استان را کاهش دادیم
گروه صنعت: نشست مشترکی میان انجمن شرکت های خدماتی و انجمن هیات امناهای شهرک های صنعتی استان اصفهان با اعضای هیات مدیره خانه صنعت، معدن وتجارت استان، کانون کارفرمایان استان اصفهان و اتاق بازرگانی اصفهان در محل اتاق بازرگانی برگزار شد.

در این نشست که با حضور معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان برگزار شد، دبیر انجمن هیات امناهای شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: حدود 95 درصد اشتغال کشور در صنایع کوچک است. محمد اقارب پرست با بیان اینکه بستر صنعت کشور در شهرک های صنعتی گسترده شده است، گفت: این موضوع اهمیت توجه به این شهرک ها را نشان می دهد اما متاسفانه این بخش همچنان از نظر زیرساخت ها مشکل دارد. وی ادامه داد: همچنین قیمت تمام شده ایجاد واحد تولیدی در شهرک ها از دیگر مشکلات این بخش است. وی واردات بی رویه، عدم توجه به بازار فروش وکمبود نقدینگی را از چالش های واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها عنوان کرد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان هم در این نشست با انتقاد از وابستگی شدید اقتصاد کشور به نفت، بیان کرد: باید ببینیم آیا پول نفت در جهت رشد و توسعه به کار می رود؟
محمدرضا برکتین بروکراسی سنگین و آهنی و جزیره ای عمل کردن را از دیگر مسایلی دانست که باید از پیش پای صنعت برداشته شود و افزود: نبود برنامه و نداشتن نگاه بلندمدت به صنعت، این بخش را دچار روزمرگی و مشکلات خاص خود کرده است.وی اضافه کرد: ما بیش از اینکه از تحریم ها ضربه بخوریم، از مسایل داخلی خودمان آسیب می بینیم و در برابر غول اقتصادی دولت، بخش خصوصی کوچک چه می تواند بکند؟ وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید میان خود انسجام مبتنی بر آگاهی ایجاد کند، اظهار کرد: مشکلات و نقاط قوت و ضعف واحدهای تولیدی باید با مشاوره و روش های علمی توسط گروه های کارشناسان شناسایی شود که این موضوع باعث بالا رفتن توان و بهره وری واحدها می شود. وی افزود: تشکل ها باید واحدها را به این راه تشویق کنند و به آنها آموزش بدهند.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان هم در ادامه نشست با اشاره به اهمیت حضور تشکل ها گفت: چند برنامه مدنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت هست که مشارکت بخش خصوصی را می طلبد. زینلی پور اضافه کرد: برنامه ششم توسعه، طرح آمایش و سند راهبردی باید با مشارکت بخش خصوصی و تشکل ها در استانها اجرایی شود. وی عنوان کرد: مشارکت بخش خصوصی در تدوین و اجرایی کردن برنامه ها در استان، قدم مثبتی برای توسه صنایع کوچک استان خواهد بود.

نایب رییس کانون انجمن های صنفی کارفرمایان استان اصفهان سخنران دیگر این نشست بود که به صدور کارت کارفرمایی برای کارفرمایان در استان و مزایای آن اشاره کرد. رضا چینی گفت: در راستای همکاری بیشتر خانه صنعت و معدن با کانون کارفرمایان به دنبال این هستیم که انجمن هیات امناهای شهرک های صنعتی که زیرمجموعه خانه است، کارت را تایید و ترویج کند.
در پایان جلسه، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: با حضور مدیرکل مالیاتی استان و نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ۴۰ درصد از مطالبات دارایی از استان را کاهش دادیم.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی با اشاره به اینکه ما امروز صنعت دارای رشدی نداریم، گفت: این موضوع باید اعلام شود تا بخش تولید وضعیت و توان خود را بداند و بتواند برنامه ریزی کند. رییس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: هنگامی که وزارت صنعت، سند راهبردی را ارایه داد ما همان روز اعتراض کردیم که چرا در تدوین آن از تشکل ها نظرخواهی نشده است و بعد از آن وزیر نامه ای دادند که تشکل ها نظرات خود را بگویند. وی با بیان اینکه امروز خانه و کانون کارفرمایان و اتاق در استان اصفهان همراه و همگامند گفت: باید از این فرصت بیشترین استفاده را ببریم. وی با اشاره به حضور هیات های تجاری کشورهای مختلف در کشور و استان گفت: همه تیم هایی که تاکنون به اصفهان سفر کرده اند نظر مساعدی بر استان ما داشته اند و ما باید زمینه حضور آنها را فراهم کنیم. سهل آبادی عنوان کرد: مراودات ما باید با هیات هایی باشد که به دنبال سرمایه گذاری اند، نه اینکه در پی بازار خوبی برای فروش محصولات خود باشند.