دنیای اقتصاد- شهردار محمد آباد گفت: جشنواره ملی فرهنگی گردشگری " اینجا سرزمین من است" در روزهای ششم و هفتم خردادماه امسال در محمد آباد برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، مهدی نصر اصفهانی با بیان اینکه این جشنواره نخستین تجربه شهرداری محمد آباد در این زمینه است، اظهار کرد: هدف از این جشنواره معرفی توان و ظرفیت‌های گردشگری شهرهای کوچک استان به ویژه شهر محمد آباد است. وی با بیان اینکه دبیرخانه نخستین جشنواره فرهنگی گردشگری "اینجا سرزمین من است"، در شهرداری محمدآباد تشکیل خواهد شد، افزود: موضوعات و محورهای جشنواره شامل معرفی آثار تاریخی، باستانی و جاذبه‌های گردشگری شهر، منطقه و استان، بررسی ریشه‌های صنعت گردشگری در آیات و روایات و در ادیان توحیدی، بررسی نقش ترویج صنعت گردشگری در تحقق اقتصاد مقاومتی و بررسی راهکارهای توسعه و ترویج صنعت گردشگری است.

شهردار محمد آباد ادامه داد: بررسی فواید و آثار توسعه و ترویج صنعت گردشگری، نقش تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز در جذب گردشگر، به کارگیری شیوه‌های نوین تبلیغاتی جهت معرفی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری، فرصت‌های گردشگری در دوران پسابرجام و ... از دیگر موضوعات و محورهای این جشنواره است. نصر اصفهانی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا ۳۰ اردیبهشت ماه است، گفت: این جشنواره در دو مرحله برگزار می‌شود، ششم خردادماه جشنواره افتتاح می‌شود و آثار رسیده به جشنواره در هیأت داوری دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین هفتم خردادماه جشنواره بوم گردی برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه تمام هزینه‌های جشنواره ملی فرهنگی گردشگری "اینجا سرزمین است"، توسط مردم منطقه تأمین شده است، گفت: شهرداری محمد آباد به عنوان هماهنگ کننده برنامه‌ها در برگزاری جشنواره مشارکت می‌کند.

شهردار محمدآباد با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره ادامه داد: در ابتدا قصد معرفی شهر محمد آباد با توجه به ظرفیت‌های گردشگری و میراثی آن به کشور را داریم و همچنین در تلاش هستیم از سرمایه‌های انسانی شهر که به دلایلی مهاجرت کردند استفاده کنیم. نصراصفهانی با بیان اینکه اصفهان صندوقچه‌ای از ظرفیت‌های گردشگری است، گفت: متاسفانه به شهرهای کوچک و روستاها توجه کافی در این حوزه نمی‌شود و امروز با توجه به کمبود آب و خشک سالی در استان و کشور، کشاورزان منطقه روزگار سختی را سپری می‌کنند، صنعت دامپروری در حال از بین رفتن است و جوانان به کلان شهرها مهاجرت می‌کنند، بنابراین باید فرصتی ایجاد کنیم در راستای تقویت ظرفیت‌های گردشگری و میراثی شهرها. وی اظهار کرد: با توجه به ناامنی‌های منطقه خاورمیانه، ایران می‌تواند به عنوان کشور هدف، جایگاه خوبی در گردشگری و جذب توریست داشته باشد. شهردار محمدآباد با بیان اینکه ۱۰ درصد جمعیت شهر معلم هستند، اضافه کرد: بیش از ۴۰ درصد جمعیت محمد آباد عشایر و مابقی به دامپروری و دامداری مشغول هستند. گیوه بافی و قالی بافی از صنایع دستی محمد آباد بوده، اما در حال فراموشی است که سعی کردیم نسل جوانان را به این موضوعات علاقمند کنیم. نصر اصفهانی با بیان اینکه محمد آباد گنجینه‌ای است که نا شناخته مانده است، گفت: محمدآباد، دارای ۱۵۰ قنات و به شهر قنات‌ها معروف است و همه آن را به شهر"قنات، قِنا، قنوت " می‌شناسند. شهر محمد آباد در ۶۵ کیلومتری جنوب شرقی اصفهان با جمعیت حدود ۵۵۰۰ نفر با پیشینه تاریخی واقع شده است. شهردار محمد آباد با بیان اینکه ارگ تاریخی شهر با قدمت دوران صفویه در مرکز و بافت قدیمی شهر واقع شده است، تصریح کرد: کبوترخانه، حمام قدیمی، کوشک سنگی، مسجد جامع، خانه تاریخی ریاحی، عمارت باغ میر و ... از آثار تاریخی محمد آباد است.