معرفی پیشکسوتان مدیریت پروژه

سومین جشنواره روز ملی مدیریت پروژه و ششمین دوره جایزه ملی مدیریت پروژه ایران، ۲۹ آذر با حضور۳۰۰ نفر از مدیران ارشد سازمان‌های پروژه محور، حامیان جشنواره، همکاران استراتژیک انجمن، نمایندگان و ارزیابان پروژه‌های داوطلب جایزه ششم ملی مدیریت پروژه در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در این مراسم، نشست‌هایی با موضوعات زیر برای مدعوین برنامه‌ریزی و اجرا شد:

  • بازی‌های مدیریت پروژه (بازی دارت) با هدف آشنایی با قابلیت‌ها و مفاهیم اصلی مدیریت پروژه توسط اعضای داوطلب انجمن.
  • نشست تخصصی با عنوان «در دریاچه ارومیه چه خبر است؟» با هدف بررسی یکی از مهم‌ترین بحران‌های زیست محیطی کشور توسط دکتر تجریشی.
  • نشست تخصصی با عنوان «Human Diversity in Project » توسط مهندس صفاکیش.

نشست تخصصی با عنوان «بررسی مدل قراردادهای جدید نفتی IPC»: این نشست برای بررسی همه‌جانبه قراردادهای جدید نفت و گاز با حضور مهندس دهقان، دکتر امام جمعه زاده، مهندس ثریایی و خانم مهندس منصوریان برگزار شد. پس از آن، دکتر احد نظری، رئیس هیات مدیره دور ششم انجمن مدیریت پروژه ایران، ضمن اشاره به رسالت انجمن، به تشریح فرآیند انتخاب پیشکسوتان مدیریت پروژه و فرآیند داوری پژوهش برتر پرداخت و گفت: انجمن مدیریت پروژه ایران از سال ۱۳۸۸ جایزه ملی سرآمدی مدیریت پروژه را با عنوان «جایزه ملی مدیریت پروژه ایران» به نمایندگی از انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه (IPMA) برگزار می‌کند و در فرآیند این جایزه، پروژه‌های کشور در سه سطح پروژه‌های متوسط، بزرگ و ابرپروژه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. وی افزود: ارزیابی پروژه‌ها بر اساس مدل PEM و معیارهای تعیین شده در آن صورت می‌گیرد. ارزیابی هر پروژه را یک تیم شش نفره از ارزیابان دوره دیده با هدایت یک نفر از آنها به عنوان سرارزیاب بر عهده گرفته و نتایج ارزیابی پروژه‌ها در طول فرآیند ارزیابی، یک به یک، در اختیار هیات داوری متشکل از مدیران ارشد صنعت، استادان دانشگاه و برگزیدگان دوره‌های قبلی جایزه قرار می‌گیرد. به گفته وی، سطح پروژه شرکت‌کننده در فرآیند جایزه بر اساس امتیاز ارزیابان و نظر هیات داوری تعیین گردیده و امتیاز کسب شده توسط هر پروژه، تعیین کننده سطح آن و جایزه دریافتی خواهد بود. جوایز در سه سطح اصلی تندیس زرین، تندیس سیمین و تندیس بلورین(برنز) اعطا می‌شود. دکتر نظری یادآوری کرد: پروژه‌هایی که موفق به کسب حداقل امتیاز لازم برای حضور در یکی از سطوح برشمرده نشوند، به پاس شرکت در فرآیند ارزیابی و توجه سازمانی به مقوله سرآمدی پروژه، گواهی تعهد به تعالی به آنها تعلق خواهد گرفت.

معرفی پیشکسوتان:

پس از سخنان رئیس هیات مدیره انجمن، در بخش معرفی پیشکسوتان مدیریت پروژه سال ۹۵ به ترتیب «دکتر علی حاج شیر محمدی»، «مهندس بهروز نوری خواجوی» و «مهندس مصطفی کلوشانی» به عنوان پیشکسوت هیأت علمی، مدیر پیشکسوت بخش خصوصی و مدیر پیشکسوت بخش دولتی معرفی شدند.

رتبه های برتر گواهینامه حرفه‌ای بین‌المللی مدیریت پروژه سال 94:

«نیره سادات موسوی» ، «حمید شعله ور» و «محمد رضا بهروزی» از رتبه های برتر گواهینامه حرفه‌ای بین‌المللی مدیریت پروژه سال ۹۴ در سطح D بودند که در این مراسم از آن‌ها تقدیر شد.

جایزه پژوهش برتر:

جایزه پژوهش برتر این دوره نیز به «مهندس مهدی روح پرور» برای پژوهش «تخصیص کمی ریسک با استفاده از نظریه بازی‌ها» اعطا شد.

حامیان و همکاران استراتژیک:

در بخش دیگری از مراسم پس از معرفی حامی سیمین مراسم، «شرکت مدیریت هیربدان»، همکاران استراتژیک انجمن، «شرکت PS-Co»، «سازمان مهندسی و عمران شهر تهران»، «شرکت نیرپارس» و «شرکت توسعه یک مپنا»، معرفی و از ایشان قدردانی شد.

جایزه ملی مدیریت پروژه ایران

بخش اصلی و پایانی اهدای جوایزه این جشنواره که به معرفی و اهدای ششمین جایزه ملی مدیریت پروژه ایران پرداخت، با ارائه گزارش فرآیند داوری آغاز شد و پس از آن برگزیدگان جایزه ششم به شرح ذیل معرفی شدند:

پروژه‌های متوسط:

تندیس برنز جایزه ملی مدیریت پروژه ایران به «شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا» برای «پروژه تدوین دانش فنی طراحی و ساخت فریم و گهواره بوژی GC لکوموتیو GT۲۶ با روش جوشکاری».

پروژه‌های بزرگ:

  • تندیس سیمین جایزه ملی مدیریت پروژه ایران به «شرکت مهندسی بین المللی فولاد تکنیک» برای «پروژه سایت آبی ریخته‌گری 5 فولاد مبارکه».
  • تندیس سیمین جایزه ملی مدیریت پروژه ایران به «شرکت زلال ایران» برای «پروژه طراحی، ساخت و بهره‌برداری از مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر قم».
  • تندیس برنز جایزه ملی مدیریت پروژه ایران به «شرکت رویال ساختمان آریا» برای «پروژه رویال سعادت آباد».
  • تندیس برنز جایزه ملی مدیریت پروژه ایران به «شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب» برای «پروژه مجتمع پزشکان اردبیل».

ابرپروژه‌ها:

  • تندیس برنز جایزه ملی مدیریت پروژه ایران به «شرکت نیر پارس(گروه مپنا)» برای «پروژه احداث ایستگاه تقویت فشار 106 پالایشگاه فاز19 پارس جنوبی».
  • تندیس سیمین جایزه ملی مدیریت پروژه ایران به «شرکت مهندسی و ساختمانی صنایع نفتOIEC» برای «پروژه بخشFTP (خشکی) پروژه پالایشگاه فازهای20-21 پارس جنوبی (حوزه‌های مهندسی، تدارکات، ساختمان و نصب پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی)».
  • تندیس سیمین جایزه ملی مدیریت پروژه ایران به «شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران (IOEC)» برای «پروژه خطوط لوله و SPM فاز 12».
  • تندیس برنز جایزه ملی مدیریت پروژه ایران به «شرکت ساختمانی کولهام» برای «پروژه احداث بدنه و سازه‌های وابسته طرح سد و نیروگاه داریان».
  • گواهی اهتمام به تعالی جایزه ملی مدیریت پروژه ایران به «قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء- گروه تخصصی نیروگستر» برای «پروژه خط لوله انتقال گاز 56 اینچ ششم سراسری اهواز- دهگلان».
  • در پایان این مراسم، مهندس غلامرضا صفاکیش، دبیر انجمن مدیریت پروژه به خبرنگار ما گفت: طبق روال گذشته، فرآیند ثبت نام پروژه‌ها برای شرکت در هفتمین دوره جایزه ملی مدیریت پروژه ایران از پایان این مراسم آغاز و تا 15 اسفند 1395 ادامه دارد.
  • وی افزود: پروژه‌هایی که تا 30 بهمن امسال ثبت‌نام قطعی خود را انجام دهند، از 10 درصد تخفیف برخوردار خواهند شد.
  • متقاضیان برای آگاهی بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی www.award.ipma.ir مراجعه و یا با شماره تلفن‌های 88229370 و 88229406 تماس بگیرند.
  • صفاکیش افزود:پس از ثبت‌نام، آموزش اظهارنامه نویسی برای نمایندگان پروژه‌های داوطلب تا ۲۰ اسفند و پس از آن، تا ۱۵ اردیبهشت ۹۶ تدوین و ارائه اظهارنامه توسط پروژه‌های داوطلب به دبیرخانه جایزه صورت می‌گیرد.

به گفته وی، فرآیند بازدید از پروژه‌ها از ۱۵ مرداد ۹۶ آغاز و تا ۱۵ شهریور به پایان خواهد رسید و در نهایت، برگزیدگان هفتمین دوره جایزه ملی مدیریت پروژه ایران، آبان‌ سال آینده معرفی خواهند شد.

معرفی پیشکسوتان مدیریت پروژه

معرفی پیشکسوتان مدیریت پروژه

معرفی پیشکسوتان مدیریت پروژه

معرفی پیشکسوتان مدیریت پروژه

معرفی پیشکسوتان مدیریت پروژه