این‌جا باران صدا ندارد
کامران محمدی روزنامه‌نگار و نویسنده متولد سال ۱۳۵۰ است که تا کنون چند مجموعه داستان و رمان از او منتشر شده است اما علاقه‌مندان ادبیات داستانی این نویسنده را بیشتر با سه‌گانه‌ای که در سال‌های اخیر منتشر کرده می شناسند. او دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی‎ است و داستان‌نویسی را از اواسط دهه شصت یعنی زمانی که پانزده ساله بود آغاز کرد. پس از چندی داستان‌هایی از او در نشریات معتبر منتشر شد و در اواسط دهه هفتاد از سوی یکی از روزنامه‌ها دعوت به همکاری شد و به مدت یک سال و نیم، هر روز داستانکی برای این روزنامه نوشت که یکی از آن داستانک‎ها در سال ۱۳۷۹ جایزه بهترین داستان مینی‌مالیستی کشور را به دست آورد و همچنین در ۱۳۸۰ مجموعه داستانک او با عنوان «خدا اشتباه نمی‎کند» موفق به کسب جایزه کتاب سال دانشجویی شد.
در روزهای اخیر چاپ دوم «این‌جا باران صدا ندارد» که سومین رمان نویسنده و دوازدهمین کتاب اوست راهی بازار شده است. کتابی که باید آن را ادامه‌ای بر دو رمان «آنجا که برف‌ها آب نمی‌شوند» و «بگذارید میترا بخوابد» دانست. سه رمان مستقل که در عین‌حال ویژگی‌های مشترکی دارند.
کامران محمدی نخ تسبیحی که این سه رمان را تبدیل به یک سه‌گانه می‌کند، «فراموشی» می‌داند. مفهوم مشترک فراموشی همان‌ چیزی است که سبب شده نویسنده‌، این سه رمان را «سه‌گانه‌ی فراموشی» بنامد. این رمان هم همچون «آنجا که برف‌ها آب نمی‌شوند» و «بگذارید میترا بخوابد»، ماجراهایش در سه‌ روز اتفاق می‌افتد.
در رمان اول، سه روز برفی، بستر رویدادهای داستان است. در «بگذارید میترا بخوابد»، سه روز آفتابی و گرم و در «این‌جا باران صدا ندارد»، سه روز بارانی. این رمان هم درست مثل دو رمان قبلی این نویسنده در ژانر ادبیات روان‌شناختی می‌گنجد و نویسنده این‌بار هم تلاش می‌کند در پس پرده‌ روایت و داستانی که پیش می‌رود به تحلیل روان‌شناسانه‌ قهرمان‌های این رمان بپردازد. محمدی درباره‌ رمان «این‌جا باران صدا ندارد» گفته است: «دو مرد اصلی داستان به دلایل متفاوت اما واهی، به زن‌های‌شان سوءظن دارند و همین باعث می‌شود دو فاجعه متقاطع در رمان شکل بگیرد. البته مثل دو کار قبلی، در این داستان هم پس‌زمینه‌ای از یک فاجعه‌ دیگر در گذشته آدم‌ها، داستان موازی دیگری را به وجود می‌آورد که در طول سه روز، مجددا یادآوری می‌شود و با موضوع زمان حال، مناسبت‌هایی دارد.
برخلاف «بگذارید میترا بخوابد» مردها نقش مهم‌تری در رمان سومم دارند و حسادت و تعصب مردانه، عنصر محوری داستان است.»
چاپ دوم این کتاب با قیمت 12 هزارتومان توسط نشر چشمه روانه بازار کتاب شده است.