خودرو‌‌هایی که با هدف شرکت در مسابقات درگ تغییر داده می‌شوند به‌طور ذاتی ویژگی‌های خاصی باید داشته باشند؛ چرا‌که این خودروها باید بتوانند تغییرات مورد نیاز را تاب آورند. شتاب و سرعت زیاد در مدت زمان کوتاه از ویژگی‌های مسابقات درگ است که هر خودرویی نمی‌تواند این حجم عظیم فشار را تحمل کند. نکته جالب در رابطه با این سری مسابقات این است که برخی خودروهایی که به نظر ضعیف هستند هم می‌توانند با دریافت تیونینگ‌های خاص و ویژه به قدرت‌های بالایی دست پیدا کنند و شگفتی آفرین باشند. در ادامه ۱۰ خودروی برتر در درگ‌های خیابانی معرفی می‌شوند که برخی با تغییرات بسیار زیاد و برخی با تغییرات کم توانسته‌اند به بالاترین سرعت‌ها در مسافت کوتاه برسند.

فورد موستانگ

فورد موستانگ یکی از انتخاب‌های مهم تیم‌های حاضر در رقابت‌های درگ است؛ چرا‌که کمتر نیاز به ایجاد تغییرات دارد و در مدل‌های ۲۰۱۶ از این خودرو با ۷۵ درصد از قطعات موتور می‌توان خودرویی افسانه‌ای و پرقدرت و پرشتاب را به پیست مسابقه رساند. عضلات بیرون زده فورد موستانگ در ترکیب با چرخ‌های عقب پهن و مقاوم آن ظاهری تهاجمی و فوق العاده را ایجاد می‌کند. فورد موستانگ Cobra Jet نسخه کارخانه‌ای از موستانگ است که مستقیم از کارخانه فورد به پیست مسابقات وارد می‌شود. این مدل موستانگ با تغییراتی که در سیستم تعلیق، ترمز‌ها، خنک‌کننده موتور و سایر بخش‌ها داشته است به خودرویی ۹۹۹۹۰ دلاری تبدیل شده که در تعداد محدود برای ایجاد شگفتی در مسابقات درگ توسط خود کارخانه فورد طراحی و ساخته شده است. مسابقات درگ در مسافت‌های مختلفی انجام می‌شود؛ اما کبرا جت می‌تواند در مدت ۸ ثانیه پیست یک چهارم مایلی (۴۰۲ متر) را با سرعت تمام طی کند. فورد برای افزایش کارآیی این خودرو که تنها ۵۰ دستگاه از آن را ساخته است از همان موتور ۸ سیلندر معروفش اما با کمی تغییرات استفاده کرده است.

شورولت کامارو

در میان امپراتورهای مسابقات درگ نمی‌توان حضور شورولت کامارو را نادیده گرفت و برای سال‌های طولانی این خودرو در کنار رقیب هموطنش فورد یکه تاز این نوع رقابت‌های پر‌هیجان بوده است. در نسل ششم از کامارو بدنه خودرو سبک‌تر شده است و آمادگی بیشتری برای دریافت تغییرات در موتور را دارد. در مدل ۲۰۱۶ سه مدل موتور برای این کوه عضله در نظر گرفته شده است که با حجم‌های مختلف قدرت‌های مختلفی را تولید می‌کند. این موتور‌ها با حجم ۷/ ۵ لیتر، ۲/ ۶ لیتر و ۷ لیتر و ۸ سیلندر آمادگی دارند تا با ارتقا یافتن نیروی عظیمی را برای انتقال به چرخ‌ها تولید کنند. این خودروی خیابانی می‌تواند در مدت ۴ ثانیه به سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت برسد. در مسابقات درگ خودرو‌ها به مقدار سوخت و هوای بیشتری برای احتراق و ایجاد قدرت بیشتر نیاز دارند از این جهت معمولا کاپوت این خودروها برآمدگی‌هایی دارند و مشخصه بارز آنها همین برجستگی روی کاپوت و لاستیک‌های بسیار پهن عقب است.

بی‌ام‌و 335i

طرفداران مسابقات درگ، سراغ مدل‌های مختلف می‌روند با با کمک فناوری‌های پیچیده تلاش می‌کنند قدرت و شتاب خودروهای خیابانی را به‌گونه‌ای تغییر دهند که امکان حضور در مسابقات درگ را داشته باشند. بی‌ام‌و ۳۳۵i از جمله مدل‌هایی است که خود به تنهایی شرایط اولیه مناسبی برای حضور در چنین صحنه‌هایی را دارد اما این سری رقابت‌ها با توجه به خصوصیاتی که دارند به توان و شتاب بسیار بالایی نیاز دارند. بی‌ام‌و ۳۳۵i از جمله خودرو‌های سری ۳ است که در نسل‌های مختلف با ویژگی‌های متفاوت تولید شده‌اند. ژرمن‌ها در آخرین مدل‌های ۳۳۵i از موتوری ۳ لیتری و توربو شارژر استفاده کرده‌اند که با ۳ لیتر حجم و ۶ سیلندر و ۳۰۰ اسب بخار قدرت آمادگی دارد تا با دریافت تیونینگ‌های لازم پیست‌های درگ را به آتش بکشد. در نسخه‌های ارتقا نیافته این خودرو قادر است در مدت زمان ۵ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل (۹۷ کیلومتر در ساعت برسد) و در مدت ۶/ ۱۳ ثانیه مسافت ۴۰۲ متری را طی کند.

آستین هیلی اسپریت

تصور خودروی روباز و دو در در میان خودروهایی که روی پیست درگ قرار می‌گیرد کمی دور از تصور است؛ اما در میان خودروهای خیابانی استین هیلی اسپریت توانسته است با دریافت دو حلقه لاستیک مخصوص درگ و تغییراتی در سیستم تعلیق و بدنه در این نوع مسابقات رقیب طلب کند. در کنار تفاوت‌های ظاهری، این خودروی دو در و کوچک جثه قابلیت‌های خوبی برای مسابقات درگ در رده خودروهای خیابانی دارد و می‌تواند در مدت زمان ۷/ ۸ ثانیه مسیر ۴۰۲ متری این پیست‌ها را با سرعت ۲۵۰ کیلومتر طی کند. مانند سایر خودروهای درگ، آستین هیلی اسپریت هم در بخش موتور با تغییراتی برای تولید حجم زیادی از نیرو مواجه است. هواکش خاص و زیبای این خودرو روی کاپوت نشان از تغییرات در بخش موتور دارد تا بتواند ۷۰۰ اسب بخار قدرت خالص را به چرخ‌های عقب منتقل کند و با توجه به نیروی بسیار پایین این مدل خودروها در مدل‌های دهه ۶۰ میلادی که موتوری یک لیتری با قدرت ۴۳ اسب بخار داشتند، می‌توان دریافت چه تغییرات عظیمی در این خودرو صورت گرفته است تا عملکردی فوق‌العاده داشته باشد.

بیوک رگال GNX

نسخه‌های اولیه بیوک رگال در سال ۱۹۷۳ معرفی شدند و این خودروی سایز متوسط توانست در مدت کوتاهی جایگاه خودش را در خط تولید شرکت بیوک پیدا کند و تا امروز در خط تولید حضور داشته باشد. البته این نسخه این روزها در چین تولید می‌شود و از جمله خودروهایی است که در درگ‌های خیابانی مورد توجه قرار گرفته است. نسخه GNX مورد توجه درگ کارها قرار گرفته است که از نظر ظاهری کشیده است و با موتور ۴ لیتری و ۶ سیلندرش می‌تواند در نسخه تغییر نیافته تا ۱۲۵اسب بخار قدرت تولید کند .در نسخه ارتقا یافته قدرت این خودرو به ۲۳۵ اسب بخار رسید که در مسابقات درگ این مدل با انجام تیونینگ‌های خاص برای حضور در درگ‌های خیابانی آماده و مهیا می‌شود. خودروهایی که کار تیونینگ روی آنها انجام می‌شود با افزایش قدرت شتاب بیشتری پیدا می‌کنند و می‌توانند در مسیر کوتاه به حداکثر سرعت خود برسند و در مورد بیوک رگال این قدرت به ۱۲۲۹ اسب بخار می‌رسد که باعث می‌شود خودرو در مدت زمان ۸/ ۷ ثانیه به سرعت ۲۸۶ کیلومتر در ساعت برسد.

ولوو 850

در میان خودروهای درگ ولوو ۸۵۰ با ظاهری عجیب عرض اندام می‌کند. این خودروی موتور جلو از نوع استیشن است و کمتر کسی انتظار دارد خودرویی با این ظاهر در پیست مسابقات درگ حاضر شود. ولوو ۸۵۰ اولین خودروی این شرکت سوئدی است که جلو محور است و در سال ۱۹۹۱ ساخته شده است. ولوو در نسخه توربوشارژر این خودرو از موتور ۴/ ۲ لیتری استفاده کرده است. ابعاد خاص و مکعب مستطیل بودن ۸۵۰ باعث می‌شود برای حرکت در پیست‌های با پیچ تند مناسب نباشد؛ اما در رابطه با مسابقات درگ که در مسیر مستقیم انجام می‌شود عملکرد مناسبی داشته باشد. در تست‌های انجام شده این خودرو توانسته است به سرعت ۲۳۷ کیلومتر در ساعت برسد و مدل‌های چهار چرخ محرک با قدرت ۱۹۳ اسب بخار از جمله مواردی است که ولوو در این خودرو گنجانده است تا برای استفاده در مسابقات درگ از حداقل‌های لازم برخوردار باشد و با دریافت تجهیزات مخصوص این کار خودرویی متفاوت در پیست درگ در میان خودروهای چهار سیلندر خیابانی باشد.

تویوتا سوپرا

در میان خودروهای اسپرت ساخته شده توسط شرکت ژاپنی تویوتا، مدل سوپرا در سال‌های اخیر در بخش درگ فعال‌تر شده و البته توانسته است با ثبت رکورد ۳۸۸ کیلومتر در ساعت رکورد سرعت را در مسافت یک‌چهارم مایل (۴۰۲ متر) به نام خود ثبت کند. این خودرو در طول سال‌های ۱۹۷۸ تا ۲۰۰۲ تولید می شده است و با اصلاحاتی که در طول زمان تویوتا روی آن انجام داده است توانست برای مدت خوبی در خط تولید باقی بماند. نسخه تیونینگ شده تویوتا سوپرا توانسته است در مدت زمان ۶ ثانیه رکورد سرعت درگ در رده خودروهای خیابانی را از آن خود کند. این رکورد در پیست بین‌المللی درگ در کشور بحرین و توسط راننده آمریکایی با نام گری وایت در سال ۲۰۱۵ ثبت شده است. تغییرات لازم برای افزایش قدرت موتور در نسل ششم از سوپرا اعمال شده، در آخرین مدل‌ها تویوتا موتوری ۳ لیتری و توربو شارژر را برای آخرین بازمانده های سوپرا نصب کرده است که برای استفاده در مسابقات درگ راحت‌تر تیونینگ می‌شود.

شورولت شول

شورولت تا سه نسل مدل شول را روی خط تولید توانست حفظ کند و در سال ۱۹۷۷ دست از این کوه عضله کشید اما خودروهای به جا مانده از این دوران توانستند علاوه بر حضور در خیابان‌ها در پیست‌های مسابقه هم حضور داشته باشند. در نسخه استاندارد کارخانه‌ای موتور شول تا ۴۵۰ اسب بخار قدرت می‌تواند تولید کند که به نظر می‌رسد برای تیونینگ شدن شرایط اولیه و مناسبی را داشته باشد. موتور ۸ سیلندر شول با حجم ۴/ ۷ لیتر با دریافت تجهیزات اضافه می‌تواند قدرت سرسام آوری را برای رقابت در درگ‌های خیابانی فراهم کند. اما این همه برگ برنده شول برای تبدیل شدن به یک خودرو مناسب درگ نیست. بلکه شاسی این خودرو نیز اهمیت زیادی دارد. شاسی شورولت شول بسیار قوی‌تر از میزانی است که برای یک خودرو شهری نیاز است. به همین دلیل تیونرها می‌توانند قطعات متنوع‌تری را روی این خودرو نصب کنند. همچنین این شاسی مناسب اجازه می‌دهد تا روی بدنه هم تغییرات بیشتری ایجاد شود.

نیسان جی‌تی‌آر

نیسان با ساخت نسخه‌های جی‌تی‌آر معادلات خودرو‌های اسپرت را دگرگون ساخت. این خودروی ژاپنی با مولفه‌های خاصی که دارد می‌تواند در درگ‌های خیابانی رقبای خوشنام خود را شکست دهد. قدرت این گودزیلا تا ۱۳۲۵ اسب بخار هم می‌رسد و در این کلاس خبری از تغییر شکل‌های خودرو نیست و با کمی تیونینگ قدرت خودرو تا دو برابر افزایش می‌یابد. این خودرو یا رقیبانش به اندازه کافی قدرت در اختیار دارند و می‌توانند با امکانات موجود در مسابقات درگ‌های خیابانی به رقابت با مدعیان این رشته بپردازند و برای کلاس‌های بالاتر با کمی ارتقا می‌توانند به شتاب‌های سرسام آور برسند. نیسان جی‌تی‌آر با قدرت ۵۴۵ اسب بخار هم می‌تواند حرف‌های زیادی در مسابقات درگ داشته باشد و بدون تیونینگ هم شتاب بسیار بالایی برای این نوع رقابت‌ها دارد و با همین توان تنها به ۶/ ۲ ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت برسد.

وانت‌ها

مسابقات درگ در میان پیکاپ‌ها و تراک‌ها عجیب به نظر می‌رسد اما واقعیت این است که این مسابقات در بین این خودروها هم وجود دارد و آنها اگرچه امکان رسیدن به سرعت‌های سرسام آور را ندارند اما با دریافت تیونینگ‌های خاص و ویژه‌ای شتاب فوق العاده‌ای پیدا می‌کنند. در برخی موارد فقط ظاهر خودروها شبیه مدل‌های مرسوم و خیابانی است و در برخی دیگر که در رده‌های پایین‌تری انجام می‌شود خودرو با ارتقای کمتری در پیست ظاهر می‌شود. تراک‌های قدیمی و از رده خارج در برخی موارد عملکرد‌های خارق العاده‌ای را در پیست‌های درگ به نمایش می‌گذارند که خود باعث افزایش هیجان این سری رقابت‌ها می‌شود. بخش عقب وانت‌ها و تراک‌ها خالی است و همین فضای خوبی ایجاد می‌کند تا از دیفرانسیل‌های بزرگ و متعلقات بیشتری در تیونینگ آنها استفاده شود. همچنین با اضافه کردن وزنه به قسمت عقب راحت‌تر از خودروهای سواری می‌توان وزن خودرو را در نیمه جلو و عقب بالانس کرد.