فعالیت صنایع نساجی« رحمان بافت»  باید قانونمند شود
بزرگترین تولیدکننده نوار پرده، یراق‌آلات، شرابه و مدال مصرفی پرده‌دوزها در کشور تحت برند "رحمان بافت" فاقد مجوز فعالیت است و به همین دلیل از مزایای در نظر گرفته شده برای تولیدکنندگان محروم است.
رضا رحمانی مدیرعامل صنایع نساجی رحمان‌بافت، در دیدار مهندس یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان تهران و هیات همراه از تاسیسات تولیدی این شرکت در شهرک صنعتی نصیرآباد، به تشریح پیشینه و عملکرد این واحد پرداخت.
رحمانی که به همراه پدرش نزدیک به نیم قرن در زمینه تولید ملزومات مصرفی پرده فعالیت داشته است، تا پیش از احداث تاسیسات کنونی در زمینی به مساحت ۲هزار و۳۰۰ مترمربع در محلی استیجاری در شهرک صنعتی نصیرآباد فعال بوده است. اساس کار در رحمان‌بافت بر توسعه و نوسازی مداوم بوده و در همین راستا شرکت اقدام به خریداری ماشین آلات روز و جدید کرده که هم اکنون در مرحله نصب و راه اندازی هستند.
توجه به اصل کیفیت در تولید موجب شده محصولات رحمان‌بافت علاوه بر فتح بازار داخلی، ۶۰درصد از بازار خارج را هم کسب کند و مشتریان پروپا قرصی در افغانستان‌ و جمهوری‌های آسیای‌میانه و عراق داشته باشد. در حال حاضر علاوه بر ۵۰ نفری که به طور مستقیم در شرکت مشغول به کار هستند ۶۰ فرصت شغلی خانگی در قالب طرح برون‌سپاری کار ایجاد شده که امکان افزایش آن به ۲۰۰ مورد هم وجود دارد.
رحمانی دلیل اصلی موفقیت شرکت خود را توجه به تولید محصولات کیفی با تهیه و نصب ماشین‌آلات مدرن و استفاده از مواد اولیه مرغوب عنوان کرده و با یادآوری اینکه همین مسئله موجب شده رحمان‌بافت در بازار بی‌رقیب باشد، می گوید: اگرچه شرکت‌هایی هستند که محصولات مشابه بی کیفیت تولید می‌کنند اما به واسطه قدیمی بودن ماشین‌آلات که هزینه تولید را بالا می‌برد عملا توان رقابت را در بازار از دست داده‌اند.
با این همه رحمان‌بافت به واسطه محرومیت از فضای کافی برای تولید و انبار محصولات با مشکل مواجه است و این مشکل را به طور موقت با اجاره سوله‌ای ۲هزار مترمربعی در محدوده کارخانه حل کرده اما به دنبال راهکاری درازمدت است. رحمانی تامین زمین برای توسعه شرکت را اولویتی اجتناب‌ناپذیر عنوان می‌کند و خواستار حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از این واحد است.
علاوه بر این، رحمان‌بافت در غیاب هرگونه مجوز صنعتی فعالیت می‌کند که این شرکت را از امتیازات فعالیت‌های تولیدی محروم کرده است.
رحمانی در بخشی از این دیدار با اشاره به محدودیت‌های وارداتی ایجاد شده در سایه تشدید تحریم‌ها، نسبت به گشوده شدن درها و از سرگیری واردات بی‌رویه در آینده ابراز نگرانی کرد.
صادقی در پاسخ تاکید کرد: سیاست کلی نظام حمایت از تولید است و برای صیانت از تولید در هر جا که لازم باشد تعرفه‌های ترجیحی وضع خواهد شد. رحمانی تاکید کرد که خود و مجموعه اش با هدف رسیدن به تولیدات و تامین نیاز کشور، هر چه در توان دارند خواهند کرد که بخش بزرگی از واردات را در این زمینه حذف نمایند.
در پایان این دیدار صادقی دستورات لازم برای بررسی درخواست‌های رحمانی از جمله یافتن راه حل برای صدور مجوز و واگذاری زمین در طرح توسعه جدید شرکت صنعتی نصیرآباد را صادر و ابراز امیدواری کرد مجموعه تحت مدیریتش بتواند به حل مشکلات این واحد موفق کمک کند.