افتتاح 23  هزار واحد مسکن مهر تا پایان خرداد 95
مدیرکل راه وشهرسازی ورییس شورای حمل ونقل و مسکن استان با حضور اعضای شورای حمل ونقل ومسکن درنشست با اصحاب رسانه ، اقدامات انجام شده در استان اصفهان در این حوزه راتشریح کرد.
حجت الله غلامی گفت : راه وشهرسازی وظایف عمده ای را درسطح استان برعهده دارد که بخشی به مسایل راه وبخشی به مسائل مسکن وشهرسازی برمی گردد . وی با اشاره به اقدامات ووظایف محوله در بخش راه در این اداره کل اظهار داشت: یازده هزارو ۵۰۰ کیلومتر راه در استان اصفهان است که شامل بزرگراهها ،آزادراهها وراههای اصلی وفرعی وروستایی می شود و این مقدارکیلومتر یکی از گسترده ترین شبکه های حمل ونقل کشور را به اصفهان اختصاص داده است وبر اساس آمار این استان رتبه اول حمل بار ورتبه سوم جابجایی مسافررا داردواین آمار نشان دهنده حجم بار ترافیکی موجود در راههای استان است که این حجم مسئولیت خطیر راهداری ها را که مسئول نگهداری وایمنی راهها هستند بالامی برد.غلامی با توجه به وجود پروژه های بزرگ راهسازی در استان اصفهان اظهار داشت : دربخش راه وحمل ونقل جاده ای یکی از پروژه هایی که سالها به دلیل عدم اعتبار لازم راکد بوده پروژه کنارگذرشرق اصفهان است . این کنارگذر ازآزادراه نطنز شروع وبه بزرگراه اصفهان - شیراز متصل می شود. با احداث این بزرگراه بخش عمده ای از ترافیک سنگین اصفهان حذف می شود. مشارکت این پروژه با صندوق بازنشستگی کشوری آغاز شده واعتباری در حدود ۳۵ هزارمیلیاردریال با مشارکت ۷۰ درصدی صندوق و۳۰ درصدی وزارت راه وشهرسازی درآینده نزدیک درحال انعقاد قرار داد است که دراین خصوص تمامی تفاهمات اولیه ومجوزهای لازم از طریق وزارت راه وشهرسازی ومدیریت صندوق اخذ وتا قبل از پایان سال ۹۴ عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

کنارگذرغرب اصفهان به عنوان دیگر پروژه مهم دراستان بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته و ۱۰درصد آن که شامل ۱۸ کیلومتر است با مرتفع شدن مشکل آزادسازی با فولادمبارکه به بهره برداری خواهد رسید. وی اظهار داشت : با فعال شدن این پروژه ها بخش عمده ای از مشکلات ترافیکی کاهش وازشدت تصادفات کاسته خواهد شد. مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: بیش از ۷ هزار هکتار بافت فرسوده در استان اصفهان وجود دارد که ۵۰ درصد آنها در پنج شهر اصلی استان مانند اصفهان، نجف آباد،شهرضا، خمینی شهر وکاشان موجود هستند که طبق برنامه برای یکسال باقیمانده ازبرنامه توسعه پنجم وپنج سال برنامه توسعه ششم درنظر است طبق سند ملی بازآفرینی شهری وقانون حمایت از بافتهای فرسوده وناکارآمد شهری راهکار تدوین برنامه ها دراستان انجام گیرد. به موازات سند ملی بازآفرینی شهری، سند استانی نیز تنظیم شده که امید است این پکیجی که برای بافتهای فرسوده وناکارآمد شهری تعریف شده ودر قالب بازآفرینی شهری مطرح است بتواند ۵ محدوده هدف تعریف شده را که شامل بافتهای فرسوده، بافتهای تاریخی ، سکونتگاه های غیر رسمی ، محدوده بافتهای روستایی و محدوده بافتهای ناهمگون شهری هستند فعال نماید.

غلامی از باقیمانده فضاهای شهری اصفهان مانند؛ کارخانه نخ تاب ، دخانیات ، سیلوی اصفهان،مخازن نفت، پادگانهای موجود دراصفهان وکارخانه ریسباف به عنوان فضاهای ناهمگون شهری یاد کرد وگفت : کاربریهای این فضاهادر کمیسیون مربوطه مصوب واز تخریب وتغییر کاربری آنها با توجه به کاربری غیرمسکونی بودن آنها جلوگیری خواهد شد.این مقام مسئول در تشریح اقدامات انجام شده جهت کارخانه ریسباف اصفهان به اصحاب رسانه گفت: بحث تملک کارخانه ریسباف با ۷۰ هزارمترمربع مساحت، توسط راه وشهرسازی انجام وتوافق نهایی با بانک ملی صورت گرفتهاست . برآورد ریالی این کارخانه دوهزارو ۱۵۰ میلیارد ریال است که این مبلغ باید بخشی به صورت نقدی ومابقی به صورت ملکی تحویل بانک ملی شود.این کارخانه باکاربری موزه بزرگ در اصفهان مورد استفاده قرار می گیرد که امید است تاپایان سال جاری انجام پذیرید .

غلامی با تشریح پروژه مسکن مهر به عنوان پروژه ای که بدون مطالعات وبدون انجام کارشناسی لازم انجام شده اشاره ای به اهداف وسیاست های وزارت راه وشهرسازی کرد وگفت: نقطه نظر وزیر راه وشهرسازی آن است که با تمام توان وبه صورت اولویت به مسائل مسکن مهررسیدگی واین پروژه ها تکمیل وتحویل گردد .دراستان اصفهان ضمن انجام هماهنگی های لازم با سازمان های خدمات رسان مشکلات مربوط به این پروژه ها در حال مرتفع شدن است که مقرر شده فضاهای آماده سازی این واحدها به شهرداریها ودهیاری ها تحویل شود. مدیرکل راه وشهرسازی ورییس شورای حمل ونقل ومسکن استان اصفهان در مقایسه مسکن مهر ومسکن اجتماعی خطاب به خبرنگاران گفت : مسکن مهر به عنوان یک مسکن برون زا عمل کرده و این درحالی است که با وجود 7هزارهکتار بافت فرسوده مصوب و 14 هزارهکتار بافت فرسوده غیر مصوب در استان اصفهان، مسکن اجتماعی درون بافتهای شهری وبه صورت درون زا اجرایی خواهد شد.