فرش قرمز برای پیشکسوت صنعت استان تهران
احمد بستانچی بنیانگذار، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت تولیدی دمنده به پاس عملکرد درخشان و ایجاد تحول و تولیدات خلاقانه در صنعت انواع‌های فن، هواکش‌ها و هواسازهای صنعتی در ایران در سن 66 سالگی به عنوان پیشکسوت صنعت در گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن و تجلیل از واحدهای صنعتی نمونه و برتر استان تهران معرفی و مورد سپاس ویژه قرار گرفت. احمد بستانچی که از سوی صنعتگران، برخی مسئولان و دست اندرکاران صنعت و تولید کشور به عنوان کهنه سرباز صنعت خوانده می‌شود، در سال 1346 تولید فن‌ها و هواکش‌های صنعتی را برای اولین بار در تهران آغاز کرد و به تدریج در طول گذر زمان فناوری تولیدات خود را با آخرین تکنولوژی‌های جهانی منطبق ساخت، تا جایی که پیوسته در طول 50 سال گذشته تولیدات وی در بازار داخلی بی رقیب و در بازارهای جهانی نیز با استقبال فراوان روبرو شد.
بستانچی کارخانه دمنده را در دهه ۶۰ به خاتون آباد در خاوران منتقل کرد و با توسعه تاسیسات کارخانه، ماشین آلات جدید را به خدمت گرفت و به تنوع تولیدات خود افزود.
وی در سال‌های بعد از اتمام جنگ تحمیلی و آغاز دوران سازندگی که مقارن با توسعه صنعتی کشور و ظهور رقبای تازه در بازار داخلی و همچنین افزایش تدریجی واردات محصولات مشابه خارجی بود، تولیدات دمنده را به جایی رساند که با وجود تمام رقبا و واردات بی رویه، همچنان شهرت و آوازه خود را به عنوان بهترین تولیدکنننده هواکش‌ها و هواسازهای صنعتی حفظ کرده است.
به این ترتیب با روی آوردن مشتریان بی شمار به سوی محصولات دمنده توسعه این کارخانه الزامی‌شد و بستانچی را واداشت که در شهرک صنعتی عباس آباد طرح توسعه خود را به اجرا در آورد.
وی دراین شهرک زمینی وسیع به وسعت 13 هکتار خرید و سالن‌های تازه ای در آن احداث کرد تا فاز اول طرح توسعه دمنده را به مرحله اجرا درآورد. این گونه شد که در حال حاضر طرح توسعه شرکت دمنده در شهرک صنعتی عباس آباد در شهرستان پاکدشت به یکی از بزرگترین کارخانه‌های این شهرک تبدیل شده است.
از مشخصات فاز اول طرح توسعه احداث ۱۲ سالن عظیم تولیدی است که قرار است هرکدام از این سالنها ۳ طبقه شده و مجموعا ۳۶ سالن تولید تا پایان سال ۱۳۹۸ به زیر بار تولید برود، در این مرحله، شرکت دمنده تعداد کارگران خود را به ۳۰۰۰ نفر خواهد رساند و تنوع تولید را افزایش خواهد داد. در حال حاضر دمنده ۱۳۰ مدل فن‌های پیشرفته خانگی، صنعتی و تاسیساتی تولید می‌کند که هر کدام از آنها متناسب با سازه‌های مهندسی گوناگون تعریف شده و حتی عظیم ترین ساختمان‌ها، تونل‌ها و مغار‌ها را بی‌نیاز از واردات محصولات مشابه خارجی کرده است.