مسعود ضیائی کارشناس اجرای پروژه های ناحیه نورد سرد از انجام موفقیت آمیز پروژه جابجائی بلوکهای هیدرولیک خط اصلاح ورق شماره ۴ ناحیه نورد سرد خبر داد. وی افزود: خطوط نهائی ناحیه نورد سرد دارای چهار خط اصلاح ورق می باشد که هر کدام از این خطوط، وظیفه اصلاح کلاف شامل کناره بری، موج گیری و صاف کردن سطح ورق، روغنکاری و تقسیم کلاف را بر عهده دارند.

کارشناس اجرای پروژه های ناحیه نورد سرد تصریح نمود: باتوجه به اینکه بلوکهای هیدرولیک خط اصلاح ورق شماره ۴ ناحیه نورد سرد در فضائی واقع شده بودند که دسترسی به آنها در زمانی که خط در حال تولید است به دلیل حرکت واکینگ بیم، کویل کار و دراگ چین نصب شده در ورودی و خروجی خط به لحاظ ایمنی، ناممکن بود و همچنین در زمان شات دان خط نیز به دلیل نبود فضای کافی، تردد کارکنان تعمیرات در اطراف بلوکهای والواستند به منظور انجام تعمیرات احتمالی، به سختی انجام می گرفت لذا پروژه ای تحت عنوان جابجائی بلوک و والواستندهای هیدرولیک تعریف و پس از طی مراحل مناقصه، به شرکت مهندسی کویر، پیمانکار اجرائی پروژه، ابلاغ گردید. ضیائی با ذکر این مطلب که در این پروژه پس از طراحی مجدد، بلوکهای هیدرولیک به سطح کارگاه منتقل گردید یادآور شد: سپس فرآیند اسپول سازی و فلاشینگ لوله ها و اتصال خطوط هیدرولیک به این بلوکها انجام و پس از فیکس کردن لوله ها و اتصال مجدد خطوط ابزاردقیق، خط مذکور مجدداً راه اندازی شد و در مدار تولید قرار گرفت.

همچنین با توجه به فرصت بوجود آمده در زمان شات دان خط، اصلاحاتی نیز بر روی واکینگ بیم های ورودی و خروجی خط به منظور عملکرد بهینه آنها، صورت پذیرفت که در پایان شات دان، این دو تجهیز نیز با موفقیت راه اندازی گردید. وی در ادامه به مزیتهای اجرای این پروژه اشاره نمود و گفت: سهولت دسترسی به بلوکهای هیدرولیک و والوهای کنترلی تعبیه شده بر روی آنها به منظور تعمیر و نگهداری آسان و برنامه ریزی جهت سرویس منظم آنها، کنترل بهتر نشتی بلوکها و تمیزکاری آسان اطراف بلوک ها، عیب یابی سریعتر سیستم هیدرولیک و آماده به کاری بیشتر خط تولید و کاهش توقفات ناخواسته مرتبط با سیستم هیدرولیک از مهمترین این مزیتها به شمار می آید. وی در پایان از حمایتهای مدیریت های اجرای پروژه نواحی نورد سرد و گرم و ناحیه نورد سرد و همکاری بسیار مؤثر پرسنل خطوط اصلاح ورق و سایر عوامل اجرائی پروژه، تشکر و قدردانی نمود.