آئودی، خودروساز لوکس آلمانی که تحت مالکیت فولکس واگن قرار دارد، در یکی از مهم‌ترین خیابان‌های برلین و یکی از مراکز خرید این شهر نمایشگاهی دیجیتال به نام «آئودی‌سیتی» (Audi City) افتتاح کرده است.
مهم‌ترین ویژگی این نمایشگاه امکان بررسی سه‌بعدی و کامل همه ۴۹ مدل آئودی برای مشتریان و امتحان کلیه بخش‌های آنها روی صفحات بزرگ چندرسانه‌ای (Multimedia) بدون نیاز به رانندگی در فضای بیرونی است. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند، پشت میزهایی بنشینند که سطح آنها را صفحات لمسی دیجیتال پوشانده است. ضمن آنکه چند صفحه دیجیتالی بزرگ دیواری، با وضوح ۱۲۰ میلیون پیکسل و مجهز به ۴۸ بلندگو، خودروی انتخابی آنها را در ابعادی واقعی نشان می‌دهد. آئودی در این نمایشگاه مشتریانش را برای انتخاب نهایی یاری می‌کند، از جمله آنها می‌توانند تغییراتی در ظاهر و امکانات این خودروها بدهند و مثلا رنگ مورد علاقه‌شان را روی خودروهای مختلف بنشانند و خوب بررسی‌اش کنند. استفاده از امکانات این نمایشگاه برای مشتریان بسیار ساده است و در عین حال با نمایشی بی‌همتا آنها را کاملا از نظر بصری و روانی درگیر و احتمالا در آخر به خرید یکی از این خودروها قانع می‌کند. این فناوری را دو رقیب اصلی آئودی، مرسدس بنز و بی‌ام‌و هم به‌کار گرفته‌اند.
استفاده از این فناوری‌های پیشرفته تازه‌ترین استراتژی و جدیدترین گام‌های خودروسازان لوکس آلمانی برای جذب هرچه بیشتر خریداران به سوی خود و خودروهای پرزرق و برقشان در بازار راکد و بی‌روح این روزهای اروپا است. وِین گریفیتس، مدیر فروش آئودی در آلمان در این مورد به خبرگزاری رویترز گفت: «نمایش برند این روزها اهمیتی فزاینده دارد.» علاوه‌بر این، خودروسازان آلمانی در پی فضاهایی تازه برای نمایش خودروهایشان هستند؛ چراکه در شهرهای شلوغ و متراکم اروپایی که هر فضای کوچکی پر از عناصر و نشان‌های تبلیغاتی است، یافتن فضایی برای تبلیغ، نمایش و بررسی همه‌جانبه خودروها بسیار دشوار شده است. نمایشگاه دیجیتال برلین البته اولین تجربه آئودی در این زمینه نیست؛ چراکه پیش از آن درهای فضای مشابهی را در دو شهر لندن و پکن به روی مشتریان گشوده بود. نمایشگاه آئودی در پکن که در ماه ژانویه ۲۰۱۳ افتتاح شد، هر هفته ۸ هزار بازدیدکننده دارد و نمایشگاه آئودی در لندن از زمان آغاز به کارش در ماه جولای ۲۰۱۲، میزبان مشتریانی بوده که ۶۰ درصد آنها برای اولین بار به سراغ آئودی رفته‌اند. مدیران خودروساز لوکس آلمانی می‌گویند، ایجاد جاذبه‌های جدید چندرسانه‌ای عامل اصلی جذب این تازه‌واردها بوده است. نمایشگاه دیجیتال بعدی آئودی در مسکو افتتاح خواهد شد و خودروساز آلمانی قصد دارد، تا پایان سال جاری میلادی ۱۴ نمایشگاه دیگر را هم در نقاط مختلف دنیا به روی علاقه‌مندان بگشاید.


خودروی Off-road رنو با پشتیبانی هوایی
اینکه صنعت پرواز و صنعت خودرو سرانجام روزی یکدیگر را در نقطه‌ای ملاقات کنند، همواره اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسیده است و به نظر می‌رسد در اکسپوی خودرو هند سرانجام این اتفاق افتاده است. رنو، خودروساز بحران‌زده فرانسوی، که معروف است طراحی خودروهایش اغلب چندان چشمگیر و پیچیده نیست، در این رویداد مدل مفهومی خودروی عجیبی را به نمایش گذاشته که چشم‌ها را خیره کرده است. خودرو الکتریکی Kwid رنو با ظاهری کاملا متفاوت، طراحی تازه‌ و غافلگیرکننده‌ای هم در داخل دارد، از جمله اینکه صندلی‌هایش با اشکالی غریب به جای فرمت همیشگی ۲+۲ با فرمت ۲+۲+۱ طراحی شده‌اند، اما نکته جالب توجه و کاملا خلاقانه در این خودرو چیز دیگری است: رنو Kwid همراهی شبیه یک هلی‌کوپتر کوچک، یا شاید به عبارتی بهتر شبیه زنبور دارد که طبق برنامه‌ای از پیش‌ تعیین‌شده یا با هدایت دستی می‌تواند از قسمت انتهایی خودرو برخیزد و طبق آنچه رنو اعلام کرده، «برای اهداف متفاوتی به‌کار گرفته شود، از جمله فاصله گرفتن از خودرو و بررسی وضع ترافیک در مسیر پیش‌رو، گرفتن عکس از مناظر در مسیر یا تشخیص موانع در راه و رساندن تصاویر و اطلاعات آن به راننده». این همراه پس از اتمام ماموریتش بار دیگر به خودرو بازمی‌گردد و فرود می‌آید. زنبور رنو را می‌توان با یک تبلت از درون خودرو هدایت کرد. با وجود این زنبور آشکار است که Kwid به شکل آشیانه یک پرنده طراحی شده است. فرمان خودرو در وسط داشبورد نصب شده است و طراحی صندلی‌ها چنان است که برای سه سرنشین در عقب ظرفیت دارند. Kwid شبه شاسی‌بلندی است که به یک موتور الکتریکی کوچک ۲/۱ لیتری مجهز شده است. خودروساز فرانسوی می‌گوید، آماده است تولید این خودرو را از دو سال دیگر آغاز کند.