بهتر آن بود  که صبر پیشه می‏شد
حجت‌الاسلام باقری نماینده مجلس آقای توفیقی به انتخاب دکتر روحانی، سرپرست وزارت علوم شده‌اند و به تبع دست شان در عزل و نصب‌ها باز است، اما نکته‌ای که در این میان به ذهن می‌رسد، مقوله تامل و صبر را پیش می‌کشد، به اعتقاد اینجانب بهتر آن بود که دکتر توفیقی کمی تامل می‌کردند و پس از رای اعتماد مجلس، مساله عزل و نصب روسای دانشگاه را در دستور کار قرار می‏دادند؛
به هر شکل تجربه رای اعتماد به دکتر میلی‏منفرد نشان از آن دارد که تصمیم‏های اینچنین در رای برخی طیف‏های سیاسی مجلس تاثیرگذار است. به همین خاطر آنهایی که از این عزل و نصب ها ناراضی اند در فرصت باقی مانده تا رای اعتماد، علیه ایشان تبلیغ خواهند کرد و در نهایت رای اعتماد به ضرر دکتر توفیقی تمام می‌شود. این در حالی است که تنها توصیه‌ای به روسای دانشگاه، می‌توانست جایگزین عزل و نصب‌ها شود، البته در مورد خاص دانشگاه علامه آن‌طور که خبرها را دیده‌ام، بازنشستگی و اخراج استادان زیاد اتفاق افتاده که امر پسندیده‌ای نبوده و شاید تصمیم آقای توفیقی از این جهت قابل توجه باشد.
باید اجازه داد که ایشان به عنوان سرپرست وزارت علوم به مجلس معرفی شوند و در گام بعدی درباره عملکرد ایشان در دوره های مختلف قضاوت کرد. دانشگاه علامه، از جمله دانشگاه‌های قوی در حوزه علوم انسانی کشور به شمار می‌آید و باید دید که در دوران حضور دکتر صدرالدین شریعتی بر توان علمی دانشگاه افزوده شده یا کاسته. این بهترین معیار برای قضاوت دوران مدیریت یک فرد خواهد بود. اگر سطح علمی دانشگاه ارتقا یافته که هیچ، اگرنه این انتقاد به شخص ایشان وارد است که چرا آن‌طور که انتظار می‌رفته، استانداردهای علمی دانشگاه را بالا نبرده‌اند. سخن آخر اینکه محیط‌های علمی و دانشگاهی ما باید به دور از موضعگیری های سیاسی فعال باشد و آمیختگی عزل و نصب‌های سیاسی، چه دوره احمدی‌نژاد باشد و چه دوره روحانی، آفتی برای دانشگاه است.
امیدواریم که در سال‌های پیش رو، نهاد دانشگاه، نهادی منتقد، پویا، پربار و علمی برای دانشجویان باشد و در این مسیر آنها بتوانند از محیطی سالم و به دور از هیاهو و نظارت های عجیب و غریب به امر اصلی علم آموزی بپردازند.