بی‎مهری رسانه ملی به خدمات دولت

دنیای اقتصاد، فاطمه رافع- شامگاه چهاردهم خرداد ماه، همایش بزرگ «رهروان روح الله (ره)» به مناسبت بزرگداشت رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد، به همت شورای حامیان دولت تدبیر و امید خراسان رضوی در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) مشهد برگزار شد.

رسانه ملی خدمات دولت را منعکس کند

رئیس بنیاد امید ایرانیان شاخه خراسان رضوی در این همایش با اشاره به گام‎های بسیار جدی دولت تدبیر و امید در جهت رفع مشکلات مردم، ابراز امیدواری کرد: تلاش‏های شبانه‎روزی دولت نتایج ملموس‌تری را به بار بیاورد. حسین امینی با بیان اینکه خدمات دولت آنطور که باید و شاید در رسانه ملی انعکاس نمی‎یابد، خاطرنشان کرد: انتظار می‏رود رسانه ملی که به عنوان دانشگاهی عمومی است، بیشتر بتواند مردم را در جریان تلاش‎ها، اقدامات و خدمات دولت قرار دهد. وی ادامه داد: در زمینه بهداشت عمومی اگر بگوییم انقلابی اتفاق افتاده، گزاف نگفته‏ایم؛ امروز حدود هفت یا هشت میلیون نفر به تعداد افرادی که از خدمات بهداشتی و درمانی با حداقل قیمت استفاده می‏کنند، اضافه شده است و انعکاس این خدمات می‎تواند مردم را بسیار امیدوار و آگاه کند که چه اقدامات اساسی در زمینه بهداشت همگانی انجام شده است اما انعکاس این خدمات به نحو شایسته‌ای صورت نگرفته است. استاندار اسبق سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه کوچکترین مشکلات در دورافتاده‏ترین بیمارستان‏ها در اخبار به بزرگی نشان داده می‎شود اما گوشه‎ای از خدمات دولت به تصویر کشیده نمی‎شود، اظهار امیدواری کرد: با تغییر مدیریت صدا و سیما شاهد باشیم این رسانه ملی برای عموم مردم و انعکاس‏دهنده خدمات دولتی باشد که برخواسته از رأی مردم است؛ امیدواریم تضارب آراء در این رسانه صورت بگیرد و گروه‏های مختلف امکان طرح دیدگاه‏های خود را از تریبون صدا و سیما داشته باشند.

امینی خاطرنشان کرد: دولت در زمینه سیاست خارجی با اذن و موافقت مقام معظم رهبری توانست بدون اینکه از خطوط اساسی مدنظر رهبری سر سوزنی کوتاه بیاید، با شش قدرت بزرگ بین‎المللی از موضع عزت، حکمت و مصلحت مذاکره و گفت‏وگو کند و منطق خود را به دنیا نشان دهد؛ بحث برجام که خوشبختانه به فرجام رسیده، بحث بسیار بزرگی است و امروز همه باید از آن حمایت کنند؛ برجام متعلق به یک دولت، یک حزب یا یک گروه نیست بلکه متعلق به نظام است؛ اگر از برجام استفاده کنیم، نفع آن به تمام مردم ما می‏رسد اما اگر کارشکنی کنیم، دود آن به چشم تمام مردم خواهد رفت. نماینده اسبق مردم قائن در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تحریم‎ها علیه ایران به نفع هیچکس نبود، تصریح کرد: بیشترین فشار در دوران تحریم‏ها بر گرده مردم محروم و مستضعف بود؛ این تحریم‎ها به نفع متمکنانی بود که از قِبل آن میلیاردها تومان سود می‎بردند و اکنون برجام به ضرر آن‌هاست؛ امروز هم باید مراقب باشیم که افرادی که در ارتباط با تحریم نقطه نظرات مخالفی عنوان می‎کنند باز می‎خواهند مردم به دوران قبل از تحریم برگردند. امینی با اشاره به مهار تورم توسط دولت، عنوان کرد: البته هنوز مردم ما از بیکاری و رکود حاکم بر بخش ساختمان، تولید و صنعت رنج می‎برند اما باید به دولت اجازه دهیم تا برنامه‏های خود را با پشتیبانی مردم عملی کند. وی به تشکیل مجلس دهم اشاره کرد و گفت: امید می‏رود این مجلس پشتیبان دولت باشد و به دولت برای تحقق وعده‏های خود کمک کند؛ دولت برنامه‎های کلانی در جهت منافع مردم دارد که امیدواریم مجلس با دولت همکاری، همراهی و همدلی داشته باشد تا دولت و مجلس فراتر از مسائل جناحی به منافع ملی فکر کنند و گام‎هایی در جهت رفع مشکلات بردارند.

دشمنی‌ پایدار علیه ایران

به گزارش ایسنا، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور نیز در بخشی از این همایش گفت: شاید روی کاغذ دیگر تحریم نباشیم اما دشمنی‌ پایداری علیه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. اکبر ترکان اظهار کرد: قیام پانزده خرداد ماه نقطه آغاز انقلاب اسلامی بود، چرا که این قیام آغاز یک حرکت بود که با رنج‌ها و مشقت‌های جدی برای شکل دادن به نهضت عظیم انقلاب اسلامی آغاز شد که به پیروزی ۲۲ بهمن انجامید. وی با اشاره به اینکه امام(ره) نظامی بر پایه اسلام برپا کردند، افزود: نظامی که امام خمینی(ره) پایه‌های آن را ایجاد کردند منبعث از اسلام بود، از این رو ایشان تأکید داشتند «جمهوری اسلامی» نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم و این عبارات در آن زمان برای مردم خیلی شناخته شده نبود. مشاور رئیس‎جمهور با اشاره به اینکه در انتخابات‌های متعدد همه ارکان این نظام بر پایه رأی مردم شکل گرفته است، ادامه داد: این حکومت که بر پایه اسلامیت و جمهوریت بنا شده از ابتدا با دشمنی‌های دیگران مواجه بوده است، این دشمنی‌ها با تحریم‌ها آغاز، در دوران جنگ تحمیلی و یک دوره ۱۱ ساله‌ از تحریم‌های ظالمانه اخیر که بر کشور تحمیل شد تداوم یافت، حال بر اساس تصمیم‏گیری و کارآمدی این نظام و به دلیل فشارهای بین المللی آنچه که تاکنون باید در بخش معیشت مردم ارائه می‌شده آن طور که باید نبوده است. ترکان یادآور شد: اگر به دوران هشت ساله جنگ تحمیلی و پس از آن تحریم‌های بین المللی علیه کشورمان نگاه کنیم این امر نشان از ایجاد فشار در یک دوره طولانی به نظام جمهوری اسلامی دارد، حال پس از برداشته شدن تحریم‌ها دوران پسابرجام است، بعد از برجام اقتصاد ایران باید فضای جدیدی را تجربه کند که منجر به بهبود وضعیت مردم شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در این زمینه الگوی اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، افزود: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ۲۴ بند در اسفندماه ۹۲ توسط رهبری به دولت ابلاغ شده است؛ پس از آن که این سیاست‌ها به دولت ابلاغ شد حرکت‌هایی در این زمینه صورت گرفت که موفقیت‎آمیز هم بوده است. ترکان خاطرنشان کرد: این بندهای اقتصاد مقاومتی در واقع همان عصاره ۳۷ ساله‌ای است که جمهوری اسلامی تعقیب کرده است، همان مواضع، حرکت‌ها و تصمیماتی است که در طول ۳۷ سال اجرا و در بخش‎های مختلف با موفقیت عملیاتی شده و حالا به صورت منسجم درآمده است. وی با طرح این پرسش که چرا باید به اقتصاد مقاومتی عمل کنیم، اظهار کرد: هر چند بر روی کاغذ تحریم بین‌المللی نیستیم اما این بدان معنا نیست که دشمنان از دشمنی با ما دست برداشته‌اند، با اینکه با ایالات متحده آمریکا موافقت‌هایی در مورد برجام صورت گرفته اما درون آمریکا گروه‌هایی علیه برجام و کشورمان حرف می‌زنند. مشاور رئیس‎جمهور تصریح کرد: اقتصاد ایران باید با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی خود را بسازد و در صورت تداوم تهدیدها بتواند مقاومت کند و از آسیب‌های احتمالی در امان باشد. دوران اقتصاد مقاومتی امروز است، این طور نیست که چون برجام به جریان آمده همه چی تمام باشد.

توانمندسازی در برابر تکانه‌های بیرونی

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی برای توانمندسازی جمهوری اسلامی در برابر تکانه‌های بیرونی است، افزود: حال ممکن است بعضی کشورها در برخورد با این تکانه‌ها بازنده و برخی برنده باشند، آن کشورهایی برنده هستند که اقتصادشان درون‎زا است و آن‌هایی بازنده هستند که همه چیزشان وابسته به جریانات بیرونی است و این امر موجب آسیب پذیری اقتصادشان در برابر تکانه‌های بیرونی خواهد شد. ترکان با اشاره به اینکه یک دشمنی پایدار علیه ما وجود دارد که فراتر از دولت ایالات متحده آمریکا است، افزود: برخی مراکز در آمریکا علیه ما حرف می‏زنند و بر علیه برجام سخن می‎گویند، ما باید با هوشیاری و مقاوم‌سازی از طریق تکیه بر ظرفیت‌های درونی پیش برویم. مشاور رئیس‏جمهور تأکید کرد: اقتصاد ایران بعد از برجام نیز باید همان مسیر اقتصاد مقاومتی را طی کند که متکی بر توانایی داخلی با کمترین هزینه است تا معیشت مردم را ارتقا بخشد. وی با بیان اینکه اگر قرار است ما متکی بر ظرفیت‌های داخلی حرکت کنیم باید از توانایی ساخت داخل نیز حمایت کنیم، افزود: باید مواظب رفتارهای بازرگانی‌مان باشیم، چرا که سیاست‌های بازرگانی ما است که اقتصاد مقاومتی را شکل می‌دهد و یا به آن ضربه می‌زند. ترکان اضافه کرد: ما باید سیاست‌های بازرگانی متناسب با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته باشیم تا به سیاست‌های ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری جامه عمل پوشانده شود.

تحقق اهداف انقلاب

به گزارش دنیای اقتصاد، استاندار خراسان رضوی نیز در بخش دیگری از این همایش گفت: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را با نام خدا آغاز کرد، با محوریت ارزش‏های دینی بنیان گذاشت، با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی آن را تدام بخشید و در قامت نظام جمهوری اسلامی آن را ساخت و به امانت به ما سپرد. علیرضا رشیدیان ادامه داد: این انقلاب امانتی است که پای استقرار آن، خون بهترین جوانان این مرز و بوم ریخته شده و توصیه اکید آن حفظ ایمان و ارزش‏های دینی، وحدت کلمه، خودباوری، استکبارستیزی، استعمارستیزی، حفظ کرامت انسان‎ها و خدمت صادقانه برای ساخت کشوری سربلند و توسعه‎یافته است. وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم ارزش‏های انقلاب اسلامی را به دور از هر گونه تعصب و یک‎سونگری در نظام خود استقرار ببخشیم، افزود: امیدواریم بتوانیم با همه‏جانبه‏نگری و اتحاد کلمه اهداف انقلاب اسلامی را محقق کنیم.