بازتعریف تصور ما از ون از سوی مرسدس بنز

ون‌ها از جمله خودروهایی هستند که علاوه بر مصارف شخصی جنبه کاری و تجاری هم دارند و بسیاری از شرکت‌های خدماتی برای ارائه خدمات خود نیاز به خودروهای ون دارند. در میان ون ساز‌های اروپایی، مرسدس بنز سابقه طولانی در این زمینه دارد. در مدل مفهومی‌ای که این شرکت معرفی کرده است مانند سایر خودروهای مفهومی که این روزها رونمایی می‌شوند، در این خودرو هم عناصر خودروهای فضایی به‌خوبی قابل مشاهده و رهگیری است. شرکت‌های خودرو ساز در خودروهای خدماتی جدید هم تلاش می‌کنند تا آینده نگر بودن خود را به رخ رقبا بکشند.

ون «ویژن» نامی است که بنز برای این خودرو انتخاب کرده است. این خودروی مرموز شبیه خودروهای فیلم‌های علمی-تخیلی طراحی شده است. در این خودرو آینه بغل وجود ندارد و این موضوع می‌تواند مقاومت هوا در خودرو را کاهش دهد و البته در مصرف سوخت بی تاثیر نخواهد بود و نبود دستگیره برای باز شدن در نشان می‌دهد که این خودرو از نوع هوشمند و بدون کلید است. در مدل‌های مفهومی بدون آینه، دوربین‌های کوچکی وظیفه انتقال تصاویر پشت خودرو را بر عهده دارند و البته در حال حاضر تنها در مدل‌های مفهومی وجود دارد و بر اساس قانون در بسیاری از کشورها وجود آینه بغل جزو استانداردهای اولیه خودروها است و برای ورود خودروهای بدون آینه قوانین و مقررات باید تغییر کنند. از دیگر خصوصیات بدنه خودرو این است که روی بدنه خودرو هیچ زوار محافظی وجود ندارد و این کار زیبایی خاصی به خودرو بخشیده است اما آن را در برابر ضرباتی که ممکن است به دلایل مختلف به خودرو وارد شود نا امن کرده است. برای خودروهایی مانند ون چنین تجهیزات محافظی عموما استفاده می‌شود تا از خراش‌های سطحی جلوگیری شود.

بنز برای این خودرو موتوری برقی با توان ۱۰۱ اسب بخار در نظر گرفته است که پیش بینی می‌شود بتواند تا ۲۷۴ کیلومتر مسافت را طی کند. استفاده از پیشرانه برقی در خودرویی مانند ون کار جدیدی است و کار بنز در این زمینه شجاعانه به‌حساب می‌آید. از طرفی استفاده از موتورهای برقی باعث می‌شود این خودرو بتواند در مناطق مرکزی شهرها به‌دلیل نداشتن آلودگی تردد داشته باشد. حذف موتور مکانیکی در خودرویی با مشخصات ون و استفاده از موتور الکتریکی باعث می‌شود فضا برای بخش بار بیشتر آزاد شود و خودرو بتواند بار بیشتری را حمل کند. بی‌صدا بودن موتورهای برقی باعث می‌شود حمل‌ونقل‌ در نیمه‌های شب هم برای این خودرو در نظر گرفته شود. قرار گرفتن باتری‌ها در کف خودرو باعث می‌شود تا توزیع وزن بهتر انجام شده و کنترل خودرو راحت تر انجام شود. پیش از این شرکت‌های مختلفی طرح تحویل کالا با استفاده از پهپاد را ارائه کرده‌اند که معروف‌ترین آنها وب سایت آمازون بوده است. این ون مفهومی و آینده محور در واقع فرودگاه سیار برای پهپاد‌های روی سقفش دارد.

در واقع روی سقف خودرو دو کوادکوپتر قرار دارد که به نظر می‌رسد کار تحویل کالا و خدمات را آسان‌تر خواهد کرد و بنز برای آنها وظایف خاصی در نظر گرفته است. در نظر بگیرید شرکتی قصد دارد کار تحویل کالا یا خدماتی به چند منزل در یک منطقه را انجام دهد و به دلیل وجود ترافیک یا موانع دیگر این کار امکان‌پذیر نباشد یا پراکندگی اهداف به‌گونه‌ای است که کار تحویل با خودرو زمان بیشتری طول خواهد کشید در این حالت به جای رفتن جلوی در این خانه‌ها یا حتی ادارات با پرواز این پهپادها این کار به‌سرعت انجام می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که مرسدس بنز به‌خوبی می‌داند در دنیای آینده تحویل کالا و خدمات به چه صورت خواهد بود و خودش را برای آن روزها آماده و مهیا کرده است. مرسدس بنز فناوری‌های دیگری را برای اینکه ون‌های آینده کاربردی‌تر باشند به کار بسته است تا خطاهای انسانی کمتر شده و کار تحویل کالا و خدمات آسان‌تر و راحت‌تر انجام شود. با گسترش فروش اینترنتی محصولات مختلف، کار ارسال و تحویل این اجناس باید راحت‌تر و مدرن‌تر از گذشته انجام شوند. این ون در صورتی که هزینه تمام‌شده‌اش نسبت به ون‌های موجود در بازار رقابتی باشد می‌تواند تحولی در این بخش ایجاد کند و با توجه به در نظر گرفتن محل نشستن راننده و کمک راننده به نظر می‌رسد بنز قصد استفاده از سامانه‌های تمام‌خودکار را در این خودرو داشته باشد. چرا که خبری از فرمان و پدال‌ها در این خودرو نیست. البته وجود یک جوی استیک (دسته کنترل) در سمت راننده این ذهنیت را تقویت می‌کند که این ون می‌تواند از سوی راننده هم کنترل شود. اما هدایتگر اصلی آن سیستم خودران است.

بازتعریف تصور ما از ون از سوی مرسدس بنز

بازتعریف تصور ما از ون از سوی مرسدس بنز