بهترین برنامه‌ها برای نصب روی ویندوز 10

سال گذشته میلادی شاید یکی از بهترین‌ سال‌ها برای شرکتی مانند مایکروسافت بود. شرکت نرم‌افزاری که با روانه کردن ویندوز ۱۰ به بازار کامپیوتر توانست مجددا سهم از دست رفته خود از حوزه سیستم‌عامل‌ها را به دست بگیرد. مایکروسافت که امیدوار به نصب ویندوز ۱۰ روی یک میلیارد رایانه در سراسر جهان است، می‌گوید تاکنون (پایان سال ۲۰۱۵) ۲۰۰ میلیون کاربر به ویندوز مذکور مهاجرت کرده‌اند. براساس این آمار هر ماه ۴۰ میلیون کاربر جدید به جمع کاربران ویندوز ۱۰ اضافه شده‌اند. البته این شرکت مهاجرت به ویندوز ۱۰ را برای کاربران ویندوزهای ۷ و ۸ رایگان اعلام کرده تا بتواند افراد را هر چه بیشتر به تغییر سیستم عامل رایانه‌شان ترغیب کند. یکی از عوامل جذب کاربران به ویندوز ۱۰ برنامه‌های مختلفی است که امکان نصب آن به راحتی روی این سیستم عامل فراهم شده است. تعداد این برنامه‌های کاربردی آنقدر زیاد هست که شاید حوصله نداشته باشید از بین‌ آنها دست به انتخاب بزنید. به همین خاطر ما در ادامه بهترین و کاربردی‌ترین برنامه‌های قابل نصب روی ویندوز ۱۰ را معرفی می‌کنیم.

WUNDERLIST: در دنیای مدرن امروزی و با افزایش اهمیت مدیریت زمان، داشتن یک اپلیکیشن برای زمان‌بندی فعالیت‌های روزانه اجتناب‌ناپذیر است و اپلیکیشن Wunderlist این کار را به بهترین نحو برای شما انجام می‌دهد. این اپلیکیشن با داشتن همه ویژگی‌های موردنیاز برای یک نرم‌افزار، فهرست کردن کارهای ضروری (To-Do) ازجمله یادآور، ثبت سررسیدها و تاریخ‌های مهم و از همه مهم‌تر قابلیت همگام‌سازی با iOS، اندروید، مک و در صورت نیاز وب، همه نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. برای دانلود این برنامه به سایت www. wunderlist. com مراجعه کنید.

Skitch: با کمک این اپلیکیشن می‌توانید امکانات کاربردی و جالبی را در کنار هم داشته باشید. با استفاده از قابلیت‌های این اپلیکیشن مانند به اشتراک‌گذاری سریع و بدون پیچیدگی عکس به همراه حاشیه‌نویسی، رسم تصاویر دلخواه و افزودن اشکال متنوع، گذراندن یک روز پرجنب‌وجوش در محل کار و به‌صورت همزمان در تماس بودن با خانواده و فرزندان به‌راحتی هرچه تمام‌تر میسر است. دانلود این برنامه از طریق www. evernote. com/ skitch در دسترس است.

Pidgin: امروزه شاهد افزایش چشمگیر اپلیکیشن‌های چت در محیط وب و گوشی‌های هوشمند هستیم، ولی بااین‌وجود داشتن یک اپلیکیشن چت انحصاری برای کامپیوتر شخصی اجتناب‌ناپذیر است. Pidgin راهی مناسب برای یکپارچه کردن همه حساب‌های شما در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، گوگل تاک، AIM و... در قالب یک اپلیکیشن و اجتناب از جابه‌جایی مداوم و لاگین‌های پیاپی است. این برنامه از طریق سایت www. pidgin. im در دسترس است.

Tweetium: باوجوداینکه اپلیکیشن اختصاصی توییتر برای ویندوز ۱۰ روزبه‌روز در حال پیشرفت است، ولی هنوز اپلیکیشن‌های مستقل برای دسترسی به توییتر در ویندوز، بهتر عمل می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین این اپلیکیشن‌ها Tweetium است که به لطف به‌روزرسانی‌های خوب و به موقع‌اش، کاملا بدون نقص عمل می‌کند. البته این نرم‌افزار رایگان نیست و برای دانلود آن باید با پرداخت ۲. ۹۹ دلار از طریق ویندوز استور اقدام کنید. این اپ را از www. tweetiumapp. com دریافت کنید.

Nextgen Reader: اگر به دنبال کردن اخبار متنوع علاقه زیادی دارید، استفاده از یک فید خوان (RSS reader) برای شما قطعا ضروری است و Nextgen Reader با رابط کاربری ساده و مناسب برای صفحه‌نمایش لمسی یا موس و کیبورد، قابلیت همگام‌سازی آفلاین، اضافه کردن اخبار موردعلاقه به منوی مترو و... بدون شک یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. این نرم‌افزار با قیمت ۱. ۹۹ دلار از طریق سایت www. nextmatters. com قابل دریافت است.

Plex: دسترسی راحت و بدون مشکل به عکس‌ها و فیلم‌های ذخیره‌شده در حافظه کامپیوتر، نیازمند سازمان‌دهی مناسب است و Plex این امکان را به بهترین شکل ممکن برایتان فراهم می‌کند. به کمک Plex می‌توانید یک مدیا سنتر در کامپیوتر ایجاد کرده و از سایر گجت‌هایتان به‌راحتی به فیلم‌ها و تصاویر شخصی دسترسی داشته باشید. این اپلیکیشن را می‌توانید به‌رایگان از ویندوز استور دریافت کنید.

Music Maker Jam: این اپلیکیشن تنها با یک هدف طراحی شده و آن اثبات این مساله است که هر کسی با ابزار مناسب می‌تواند موسیقیدان باشد. Music Maker Jam یک اپلیکیشن با محیط ویژوال و کاربری بسیار آسان برای میکس موزیک است و به شما اجازه می‌دهد در مناسبت‌های خانوادگی و دوستانه نقش یک دی جی کم‌وبیش حرفه‌ای را ایفا کنید. این اپلیکیشن به‌صورت رایگان از طریق ویندوز استور قابل دریافت است.

Readit: این اپلیکیشن با فاصله زیاد بهترین گزینه برای کاربران پروپاقرص وب‌سایت Reddit در ویندوز ۱۰ است. دریافت نوتیفیکیشن، کاشی زنده در منوی مترو و پشتیبانی از قابلیت‌های طلایی وب‌سایت Readit تنها بخشی از امتیازات این برنامه به شمار می‌آیند. اپلیکیشن Readit در ویندوز استور به‌رایگان ارائه می‌شود و علاوه بر ویندوز ۱۰ در ویندوزفون نیز قابل‌اجرا است.

Steam: این اپلیکیشن متعلق به شرکت معتبر Valve و به‌عنوان دریچه‌ای برای ارتباط با دنیای بازی‌های کامپیوتری و خرید آخرین بازی‌های عرضه‌شده است. به کمک Steam حتی می‌توانید کامپیوتر خود را به تلویزیون متصل کرده و با فعال کردن گزینه تصویر بزرگ، تلویزیونتان را به یک کنسول بازی تبدیل کنید. برای دانلود این برنامه به www. store. steampowered. com سر بزنید.

Photoshop Express: برای ویرایش ساده و سریع عکس، اپلیکیشن ویرایش تصاویر ارائه‌شده به همراه ویندوز ۱۰ مناسب به نظر می‌رسد؛ ولی اپلیکیشن فتوشاپ قابلیت‌های به‌مراتب بیشتری دارد. برای کاهش نویز تصاویر، اضافه کردن فیلتر و کلا هر نوع ویرایش حرفه‌ای، Adobe Photoshop Express بهترین انتخاب شماست. این اپلیکیشن را می‌توانید از ویندوز استور دریافت کنید.

Fresh Paint: اگر کامپیوتر شما در کنار ویندوز ۱۰ به صفحه‌نمایش لمسی و تجهیزاتی مثل قلم‌موی لمسی (استایلوس) مجهز است، این اپلیکیشن بهترین گزینه برای کامل کردن ملزومات نقاشی دیجیتال شما محسوب می‌شود. Fresh Paint یک اپلیکیشن نقاشی با طراحی خوب و کاربری راحت است و به کمک آن می‌توانید نقاشی بکشید یا عکس‌های موردعلاقه خود را به تابلوی نقاشی تبدیل کنید. این اپلیکیشن رایگان را از ویندوز استور دانلود کنید.