ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: بقای واحدهای تولیدی افزایش تولید و استاندارد سازی محصول است. هرچه رعایت اصول استاندارد بیشتر مورد توجه واقع شود به همان اندازه شاهد افزایش صادرات و ارتقا سطح تولید خواهیم بود. علی‌اکبر پرویزی در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای نمونه تولیدی استان خراسان جنوبی افزود: اگر بناست واحدهای تولیدی سرپا بمانند نباید به حداقل های استاندارد اکتفا کنند. وی گفت: گرفتن مجوز از اداره استاندارد برای آغاز کار واحدهای تولیدی خوب است اما کافی نیست لذا تولیدکنندگان تلاش کنند سطح استاندارد کمی و کیفی محصول را ارتقا دهند. وی بیان کرد: دنیا اکنون برای مصرف کننده ارزش قائل است و با نشان استاندارد به آنها تضمین می دهد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مقام های افغانستان تاکید دارند محصولی که وارد این کشور می شود دارای نشان استاندارد باشد و تلاش می کنند به سمتی پیش بروند که اعتبار جهانی به دست آورند. پرویزی اظهار کرد: واحدهای تولیدی به حداقل نشان استاندارد قانع نباشند و استاندارد و ارتقای سطح آن در تمامی مراحل تولید به عنوان یک اصل مهم مورد توجه واقع شود. وی یادآور شد: سازمان استاندارد ملی با انجام وظیفه حاکمیتی و نظارتی می تواند به ارتقای کیفیت کالا و تولید محصولات با کیفیت تر کمک کند که این امر حمایت از واحدهای تولیدی و تولیدکنندگان نیز محسوب می شود.

استاندار خراسان جنوبی بر توسعه مباحث آموزشی در سازمان ملی استاندارد تاکید کرد و افزود: مسئولان مربوط بایستی در راستای صادرات محصولات، افزایش سطح تولید و بازاریابی آموزش های لازم را ارائه دهند و این امر سبب صادرات کالایی با کیفیت و تسخیر بازار های جهانی می شود. وی گفت: صادرات کالای بی کیفیت سبب شکست تجارت شده و مصرف کنندگان از کالای بی کیفیت روی بر می گردانند. استاندار خراسان جنوبی افزود: در کالای صنعتی نیز برند و معرف شما کالای شماست اگر با کیفیت باشد بدون شک مورد استقبال مصرف کننده قرار می گیرد در غیر این صورت حتی از ورود کالا به سایر کشورها ممانعت خواهد شد. وی تاکید کرد: واحدهای کنترل کیفیت مجموعه های تولیدی وظیفه ای بسیار مهم و حساسی بر عهده دارند و آبرو و حیثیت مردم استان و تولیدکنندگان در گرو دقت و تلاش آنهاست.