امسال شرکت اپل با معرفی آی‌فون 6 و 6pluse که از صفحه نمایش بزرگ‌تری برخوردار بود و همچنین تغییراتی در سیستم‌عامل این گوشی‌ها توانست تا حدودی توجه طرفدارانش را به خود جلب کند. هر گوشی امکانات فراوانی در اختیار کاربرانش می‌گذارد، امکاناتی که گاهی آنقدر زیاد هستند که از آنها بی‌خبر هستیم. گوشی آی‌فون 6 هم از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری از ویژگی‌های آی‌فون 6 پنهان نیستند؛ اما برخی قابلیت‌هایی کمتر شناخته هم وجود دارد که کارکردن با آنها می‌تواند مفید باشد. ممکن است برای استفاده از برخی ترفندها، به کامپیوتر مک با سیستم‌عامل OS X Yosemite یا لوزم جانبی مثل تلویزیون اپل نیاز داشته باشید؛ اما اگر صاحب کامپیوتری با سیستم‌عامل ویندوز و نرم‌افزار آیکلاد هستید، باز هم این ترفندها عملی و مفید خواهند بود. اگر گوشی شما آی‌فون 6 است و می‌خواهید از گوشی خود بهترین استفاده را داشته باشید در ادامه با ما همراه باشید. ما به شما ترفندهایی را برای استفاده بهتر از این گوشی یاد می‌دهیم.

pic1
۱- استفاده از آی‌فون ۶ فقط با یک دست

صفحه نمایش و سایز آی‌فون ۶ از آی‌فون‌های نسل قبل خود بزرگ‌تر شده که این اندازه استفاده از گوشی با یک دست را دشوار می‌کند. آی‌فون دارای ویژگی مفیدی به نام Reachability است که توسط آن می‌توان به برنامه‌ها و بخش‌های پرکاربرد بدون نیاز به دست دوم دسترسی داشت.
اگر فقط یک بار دکمه Home را فشار دهید به صفحه اصلی هدایت می‌شوید؛ اما برای استفاده از این ویژگی باید دو بار این دکمه را لمس کنید. با این کار اپلیکیشن‌هایی که در بالای صفحه نمایش قرار دارند نزدیک به یک پله پایین می‌آیند و شما می‌توانید به راحتی و با یک دست به همه اپ‌های خود دسترسی داشته باشید.

2- استفاده از کیبورد فقط با یک دستاپل با ویژگی Reachability تمامی جوانب را در نظر گرفته است؛ اما اگر احساس می‌کنید این قابلیت کافی نیست و نمی‌توانید با یک دست تایپ کنید، باید برنامه ۲ دلاری one-handed keyboard را دانلود و نصب کنید.


۳- راه‌اندازی هات‌اسپات
pic2
iOS ۸ ویژگی جدیدی را به هات‌اسپات اضافه کرده است. توسط این قابلیت می‌توانید مک با سیستم عامل OS X Yosemite یا آی‌پد با سیستم عامل ios۸ را به گوشی وصل کنید.برای فعال کردن هات‌اسپات به مسیر Settings -> Cellular -> Personal Hotspot بروید.هات‌اسپات مربوط به آی‌فون از قسمت وای‌فای در سیستم مک یا آی‌پد قابل مشاهده است. اطلاعات اضافی از جمله قدرت سیگنال و عمر باتری نیز در این قسمت آورده شده است.

۴- استفاده از آی‌فون به‌عنوان کنترل از راه دور
آی‌فون 6 برخلاف اکثر گوشی‌های اندرویدی درگاه مادون قرمز ندارد؛ اما با این حال می‌توان از آن به‌عنوان کنترل از راه دور برای تلویزیون‌های HD استفاده کرد. توسط اپلیکشن‌های DirecTV، Comcast و Time Warner می‌توانید گوشی خود را تبدیل به ریموت‌کنترل کنید؛ این قابلیت از طریق wi-fi صورت می‌گیرد.
اپلیکشن‌های گفته شده شامل گزینه‌هایی برای تغییر کانال و دسترسی به DVR دارند اما ممکن است همه‌ گزینه‌های ریموت را شامل نباشند؛ در این صورت به فروشگاه اپل بروید و برای اپلیکیشن‌های تولیدکننده تلویزیون خود را جست‌وجو کنید.

pic۳
5- ترفند‌هایی برای iMessage
با استفاده از این ترفندها می‌توانید با قابلیت‌های iMessage را در آی‌فون، مک و آی‌پد آشنا شوید.
Do not Disturb: اگر می‌خواهید نوتیفیکشن‌ها تمرکز شما را به‌هم نزند از این ویژگی استفاده کنید. در این حالت، تمامی هشدارها و نوتیفیکشن‌ها یک‌جا جمع شده و آی‌فون با صدای بیپ یا لرزش کوچک به شما اطلاع می‌دهد. Do not Disturb را می‌توانید به یک پیام محدود کنید؛ پیام مورد نظر را باز کرده، از قسمت Details گزینه Do Not Disturb را فعال کنید.
خارج شدن از پیام گروهی: برای خارج شدن از پیام گروهی، Details را انتخاب کرده و سپس Leave this Conversation را انتخاب کنید.
اشتراک‌گذاری مکان خود: پیام مورد نظر را باز کرده، از قسمت details گزینه Share my Location را انتخاب کنید.
تغییر نام پیام گروهی: پیام گروهی را باز کرده، از Details در قسمت بالا می‌توانید نام جدیدی را وارد کنید.
عکس‌های پیام: برای دیدن تمام عکس‌های موجود در پیام، به Details و قسمت Attachments بروید.
ارسال پیام صوتی: برای فرستادن پیام صوتی، پیام را باز کرده و آیکون میکروفون در سمت راست را لمس و برای ضبط کردن صدا آن‌را نگه‌دارید.
ارسال پیام ویدئویی: برای ارسال فایل ویدئویی از سمت چپ پیام، آیکون دوربین را لمس کنید.
چک کردن پیام‌های مک: برای چک کردن پیام‌های موجود در مک، آی‌پد ۲ یا آی‌فون، از Settings، بخش Messages و Text Forwarding را فعال کرده و کدی که در دستگاه دوم نمایش داده شده را وارد کنید.
مسدود کردن پیام: از این مسیر به منظور مسدود کردن پیامی اقدام کنیدSettings>Messages>Blocked>Add New
تنظیم ویبره سفارشی: ابتدا از قسمت Contacts مخاطب مدنظر خود را پیدا کرده و گزینه Edit را انتخاب کنید. از بخش Vibration و Create New Vibration ویبره خود را تنظیم کنید.
pic4
۶- AirDrop از آی‌فون به مک
در iOS 8 به کمک قابلیت AirDrop می‌توانید فایل‌ و عکس‌ها را به‌طور وایرلس با سیستم مک به اشتراک گذاشت. کافی است آیکون Share که در زیر بیشتر برنامه‌ها وجود دارد لمس کنید تا منوی آن باز شود.

7- استفاده از Touch ID به منظور امن نگه‌داشتن رمزهای عبور
شما می‌توانید همزمان با استفاده از Touch ID و LastPass پسوردهای خود را به شیوه‌ امن نگه دارید. با پرداخت سالیانه ۱۲ دلار می‌توانید از اپلیکشن LastPass در آی‌فون خود استفاده کنید. برخلاف قابلیت نگه‌داری پسوردهای safari در iOS ۸، این برنامه به کاربران امکان ذخیره‌سازی و دسترسی به پسوردها را از برنامه‌های دیگر می‌دهد.

۸- عمر بهتر باتری آی‌فون ۶باتری آی‌فون ۶ تابه‌حال توانسته کاربران را راضی نگه دارد؛ اما روش‌هایی نیز وجود دارد که می‌توانید عمر باتری خود را به‌طور بهینه نگه دارید.
می‌توانید در قسمت تنظیمات اپلیکیشن‌هایی را که مصرف باتری بالایی را دارند مشاهده کنید. از مسیر Settings -> General -> Usage -> Battery Usage می‌توانید برنامه‌هایی که بیشترین مصرف را به‌طور روزانه یا هفتگی دارند مشاهده کنید.
می‌توانید از ترفند ریست کردن تنظیمات گوشی نیز استفاده کنید؛ در این حالت تنظیماتی که برنامه‌ها اعمال کرده بودند نیز ریست شده و مصرف باتری کاهش می‌یابد. از مسیر Settings -> General -> Reset -> Reset All Settings تنظیمات آی‌فون خود را ریست کنید.
pic5

9- کنترل سلامتی با آی‌فون6
اپل اپلیکیشن جدیدی را که سلامتی بدن را کنترل می‌کند، در آی‌فون ۶ گنجانده است. این قابلیت در iOS ۸ از سنسورها استفاده می‌کند؛ مانند برنامه‌ها و گجت‌هایی که به کنترل تناسب اندام و سلامتی کمک می‌کند. از برنامه Health گزینه Health Data را انتخاب کنید. در این مرحله تمامی منابعی را که از Health استفاده خواهند کرد مشخص می‌کنیم. سپس گوشی قدم‌ها و حتی بالا یا پایین رفتن از پله‌ها را شمرده و در گوشی ثبت می‌کند. می‌توانید برنامه‌ها و گجت‌های دیگری که به این اپلیکشن متصل می‌شوند را از فروشگاه اپل دریافت کنید.

۱۰- مرتب کردن برنامه‌های آی‌فون ۶اگر می‌خواهید به برنامه‌های مورد علاقه‌تان دسترسی سریع داشته باشید، می‌توانید از این نوع سازمان‌دهی استفاده کنید. در این حالت از فولدر‌بندی نسبت به نوع برنامه‌ها اقدام کنید؛ سپس می‌توانید از قابلیت Reachability به منظور دسترسی سریع به برنامه‌ها، استفاده کنید. بهتر است برنامه‌هایی را که کمتر استفاده می‌کنید در سمت بالای صفحه نمایش قرار دهید.

۱۱- استفاده از کیبورد بلوتوثی
اگر می‌خواهید نتایج بهتری بگیرید، آی‌فون 6 خود را با کیبورد بلوتوثی استفاده کنید. با استفاده از این نوع کیبورد می‌توانید مطالب خود را سریع‌تر تایپ کنید. از منوی Setting، بخش Bluetooth، کیبورد بلوتوثی را به لیست اضافه کنید.

12- سفارشی کردن هشدار لرزشی در آی‌فون6اگر هشدار لرزشی پیش‌فرض آی‌فون را دوست ندارید، می‌توانید آن‌را مطابق با خواسته‌تان تغییر دهید. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید برای هر مخاطب هشدار لرزشی خاص را تنظیم کنید. به منوی Setting -> Sounds -> Ringtone -> Vibration -> Create New Vibration مراجعه کنید. در این مرحله با لمس کردن صفحه نمایش می‌توانید ویبره مدنظر خود را ایجاد کنید.

13- پاسخ دادن به تماس‌های آی‌فون در مک، آی‌پد یا گوشی آی‌فون دوماگر سیستم مک یا آی‌پد دارید، می‌توانید به تماس‌های خود در آی‌فون 6 پاسخ دهید؛ با داشتن گوشی آی‌فونی با iOS 8 هم، می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.
در سیستم مک OS X Yosemite، برنامه FaceTime را باز کرده و از قسمت Preferences گزینه iPhone Cellular Calls را چک کنید. در آی‌فون ۶ هم از منوی Setting و بخش FaceTime گزینه iPhone Cellular Calls را فعال کنید. اگر تماسی را دریافت کنید، در سیستم مک نیز تماسی با عنوان from your iPhone اعلان می‌شود.


14- سوئیچ کردن بین مک و آی‌فون 6 با قابلیت Handoff
برای استفاده از این ویژگی، به سیستم مک با سیستم عامل OS X Yosemite یا آی‌پد با سیستم‌عامل iOS ۸ نیاز خواهید داشت. با استفاده از این قابلیت می‌توانید اپلیکیشن‌های مورد نظر را بین مک و آی‌فون جا‌به‌جا کنید. البته هر اپلیکیشنی این ویژگی را پشتیبانی نمی‌کند.در سیستم مک از منوی System Preferences بلوتوث را روشن کنید. سپس دوباره به همان منو برگشته و گزینه Allow Handoff between this Mac and your iCloud Devices را فعال کنید.در گوشی آی‌فون ۶ هم بلوتوث و وای‌فای را روشن کرده سپس از منوی Settings -> General -> Handoff & Suggested Apps گزینه Handoff را فعال کنید.

۱۵- مشاهده نسخه‌ دسکتاپ وب‌سایت‌ها در آی‌فون ۶
اگر نسخه‌ موبایل وب‌سایتی کار نکرد، می‌توانید از صفحه بزرگتر آی‌فون 6 برای مشاهده نسخه‌ وب‌سایت استفاده کنید. زمانی که تمام اطلاعات مورد نیاز شما در نسخه موبایل قابل مشاهده نیست، می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید. در حین مشاهده وب‌سایت نوار آدرس بار را لمس کرده و سپس گزینه Request Desktop Site را انتخاب کنید.

16- پشتیبان‌گیری خودکار از عکس‌ها
با استفاده از این قابلیت، تمامی عکس‌ها در اکانت آی‌کلاود آپلود می‌شود. برای فعال کردن این ویژگی از منوی Setting و Photos and Camera گزینه iCloud Photo Library را فعال کنید.