افزایش 1000 تخت بیمارستانی در خراسان رضوی

دنیای اقتصاد، فاطمه رافع- هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی در هفته‏ای که گذشت، به بهانه هفدهم مرداد ماه و روز خبرنگار میزبان اهالی رسانه بودند و گزارشی از عملکرد معاونت‏های مختلف این دانشگاه ارائه کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این نشست از افتتاح پنج بیمارستان جدید در خراسان رضوی تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار کرد: با افتتاح بیمارستان‏های علوی، اکبر، امام خمینی فریمان، خلیل‏‎آباد و ۵۴۰ تخت خوابی امام رضا(ع) تا پایان امسال در مجموع، ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی به تخت‏های استان اضافه می‏شود.محمدهادی سعید مدقق همچنین از انجام اقدامات مربوط برای احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی در مشهد با مشارکت یک شرکت ایتالیایی خبر داد و ابراز امیدواری کرد کلنگ‎زنی این بیمارستان به زودی انجام شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص اقدامات دانشگاه در راستای ارتقاء هتلینگ در بیمارستان‏های دانشگاه خاطرنشان کرد: ظرف سه سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است. سعید مدقق توسعه و بهسازی ۱۵ مرکز زایمانی، راه‎اندازی ۱۴۴ تخت مراقبت‏های ویژه در مشهد و سایر شهرستان‏های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی، افزایش دو برابری پزشکان متخصص و ... را از اقدامات انجام شده در زمینه توسعه و بازسازی فضاهای بیمارستانی در استان برشمرد. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به احداث سه مرکز تشخیصی و درمانی سرطان در مشهد و دو مرکز در شهرستان های قوچان و کاشمر، عنوان کرد: توسعه کلینیک‏های ویژه برای ارائه خدمات سرپایی به بیماران در پنج نقطه شهر مشهد و هفت شهرستان خراسان رضوی تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

کاهش 36 درصدی کسری پزشک در روستاها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست از کاهش ۳۶ درصدی کسری پزشک در روستاهای خراسان رضوی خبر داد و خاطرنشان کرد: با افزایش اعتبارات در سال‏های اخیر، میزان کسری پزشک در روستاهای استان از ۳۸ به دو درصد رسیده است.حمیدرضا بهرامی با اشاره به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در مناطق تحت پوشش دانشگاه، این امر را برگ برنده دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانست و تصریح کرد: با این اقدام ۷۰۰ میلیون تومان در مصرف کاغذ صرفه‏جویی شد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بومی بودن را از ویژگی‏های این پرونده الکترونیک برشمرد و افزود: پرونده الکترونیک «سینا» در نوع خود منحصر به فرد است زیرا در تمام کشور پرونده الکترونیک «سیب» مورد استفاده قرار می‎گیرد که متخصصان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پرونده «سینا» نواقص نوع قبلی را برطرف کرده‎ایم.

آغاز رجیستری 10 بیماری

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از آغاز مرحله نخست طرح ثبت بیماری‏ها یا «رجیستری» در مناطق تحت پوشش دانشگاه خبر داد و عنوان کرد: از این طریق می‏توان وضعیت شیوع بیماری‏های مختلف در یک منطقه خاص را بررسی کرد. محسن تفقدی با اشاره به راه‏اندازی طرح «کوهورت» (مطالعه هم‏گروهی) در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خاطرنشان کرد: در این طرح بین ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر از جمعیت یک منطقه، در بازه زمانی ۱۰ ساله به لحاظ شاخص‏های سلامت پایش می‏شوند و نتایج این پژوهش معیارها و شاخص‏های بهداشتی و درمانی مناطق تحت پوشش دانشگاه را در آینده مشخص خواهد کرد.محمدرضا صابری، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست از فراخوان دانشگاه برای تأسیس ۸۴ داروخانه جدید در مناطق تحت پوشش خبر داد و ابراز امیدواری کرد تعدادی از این داروخانه‏ها تا پایان سال در مشهد به بهره‏برداری برسد.

افزایش 1000 تخت بیمارستانی در خراسان رضوی

افزایش 1000 تخت بیمارستانی در خراسان رضوی