از اولین کتابخانه سیار در مشهد رونمایی شد
دنیای اقتصاد- مدیر کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در مراسم رونمایی از کتابخانه سیار که در حاشیه هفدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بحث کتابخانه سیار از دو سال گذشته در نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی آغاز شد و این کتابخانه، دوازدهمین کتابخانه سیار در کشور است.
حسین اکبری ادامه داد: کتابخانه‌های سیار به سه دسته مینی‌بوسی و ونی، اتوبوسی و نیز تریلر و شبه‌تریلر تقسیم می‌شود که برای ایجاد این‌گونه کتابخانه‌ها در حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار درنظرگرفته شده‌ که این مبلغ برای خریداری، بازسازی، قفسه‌ و طراحی آن‌ها هزینه شده‌است و اگر تامین اعتبار به نحو مطلوبی صورت گیرد، بازهم می‌توان شاهد ایجاد این نوع کتابخانه‌ها باشیم.
اکبری خاطرنشان کرد: ظرفیت این کتابخانه‌ سیار در حدود 10هزار نسخه کتاب است که در حال حاضر تنها 3هزار جلد در آن موجود است که می‌تواند مورد استفاده همگان قرار بگیرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان ‌رضوی در خصوص محل استقرار این کتابخانه سیار سخن گفت و خاطرنشان کرد: براساس چشم‌انداز ۱۴۰۴، نقشه راهی برای استقرار این کتابخانه درنظرگرفته شده‌است که براساس آن، به صورت گردشی، هر دو هفته یک بار در هر روستا مستقر می‌شود و تقریبا بین ۵ تا ۱۰ مرکز دهستان را پوشش می‌دهد.