تسلا به استقبال آینده می‌رود

شرکت تسلا موتورز به‌عنوان یکی از خودرو‌سازان مبتنی بر فناوری محصولاتی پرقدرت و پیشرفته را که از پیشرانه‌های قدرتمند برقی استفاده می‌کنند در سال‌های اخیر به بازار آمریکا معرفی کرده است. خودروهای تسلا موتورز به سامانه‌های هدایت خودکار مجهز هستند که می‌توانند خودرو را با ایمنی بالا و با کمترین دخالت راننده هدایت کنند. شک و شبهه زیادی در رابطه با عملکرد این سامانه‌ها وجود داشته است و پس از حادثه‌ای که برای یکی از مدل‌های تسلا روی داد و در آن راننده خودرو جانش را از دست داد و سامانه‌های هدایت خودرو نتوانستند از این حادثه پیشگیری کنند این شک‌ها بیشتر هم شده است. این حادثه منجر به مرگ باعث شده است تا دولت آمریکا در رابطه با عملکرد این سامانه از شرکت تسلا توضیح بخواهد و مدیر عامل نخبه این شرکت به دفاع از این سامانه پرداخته و اعلام کرده است که راننده موارد مربوط به ایمنی و هشدار‌های امنیتی را رعایت نکرده است. از طرفی راننده می‌پذیرد که این سامانه در مراحل آزمایشی قرار دارد و نباید اطمینان صد درصد به آن کرد و همواره دست‌ها باید روی فرمان خودرو قرار داشته باشند.

در کنار تمام حواشی موجود، ایلان ماسک در حساب توییتر خود اعلام کرده است که نسخه به‌روز‌رسانی شده‌ای از سامانه خودران را در ماه جاری معرفی خواهند کرد. تغییرات ایجاد شده در این سامانه باعث می‌شوند که خودرو راحت‌تر بتواند موانع موجود در سر راه را شناسایی کند. این به‌روز‌رسانی می‌تواند فشارهایی را که روی تسلا وجود دارد تا حدی کاهش دهد و البته عمل کردن به دستور‌العمل‌های تسلا هنگام رانندگی در کاهش تصادفات نقش خواهد داشت و با این به‌روز‌رسانی خطاهای سامانه‌های این خودروها کمتر می‌شود و در صورت نیاز راننده می‌تواند دخالت کند. بر‌اساس آمارهایی که شرکت تسلا موتورز منتشر کرده است خودروهای تسلا نسبت به سایر خودروها تا ۵۰درصد کمتر دچار حادثه شده‌اند و این موضوع نشان می‌دهد که سامانه‌های ایمنی در این خودرو به‌عنوان کمک راننده عمل کرده و باعث افزایش ضریب ایمنی شده است.

شرکت تسلا با سابقه کمی که در خودرو‌سازی دارد توانسته است تعاریف جدیدی را وارد دنیای خودروهای برقی کند. پیش از حضور تسلا، خودروهای برقی کوچک و با دامنه حرکتی کوتاه در بازار وجود داشتند که عموما کاربرد‌های شهری برای آنها تعریف شده بود و به‌عنوان خودروهای کوچک اقتصادی و پاک به‌فروش می‌رسیدند اما با معرفی مدل‌های S , X و مدل ۳ که در کمتر از ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسند و با قابلیت‌های بالا عملکردی خیره‌کننده دارند، انقلابی در این صنعت به وجود آمد. شرکت تسلا به‌عنوان شرکتی تازه‌تاسیس به‌سرعت معادله‌های سرعت، شتاب و راندمان کاری را افزایش داد و نسل جدیدی از خودروهای برقی با امکان طی کردن مسافت بیشتر و سامانه‌های خودران تحولی در برقی‌سازی ایجاد کرده است تا موج برقی‌سازی در میان خودرو‌سازان دیگر با جدیت بیشتری دنبال شود و در آینده شاهد حضور قدرتمند محصولات غول‌های خودرو‌سازهایی مانند بی‌ام‌و، بنز و سایر خودرو‌سازان خواهیم بود. شرکت تسلا علاوه بر به‌روز‌رسانی نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایش سراغ باتری‌ها هم رفته است، چرا که توان و قدرت یک خودروی برقی ارتباط مستقیمی با باتری‌هایش دارد. مدل‌های اصلی تسلا بر‌اساس قدرت باتری‌هایش نام‌گذاری می‌شوند و باتری‌های ۱۰۰ کیلووات هم در این خودروها استفاده شده است که توان بالایی در انرژی بخشیدن به خودرو دارند. امکان شارژ سریع یا شارژ بی‌سیم از جمله مواردی است که می‌تواند زمان سوخت‌گیری را به حداقل زمان ممکن برساند.

تسلا تنها به این موضوعات اکتفا نکرده است و به‌دنبال این است که بزرگ‌ترین‌ منبع ذخیره انرژی برق به وسیله باتری‌های لیتیوم یونی را در دنیا و در آمریکا راه‌اندازی کند. این سیستم ذخیره برق باعث می‌شود که در ساعات اوج مصرف برق در لس‌آنجلس به تامین برق مورد نیاز کمک شود و زمانی که مصرف برق کم است انرژی مورد نیاز در باتری‌ها ذخیره شود. بر اساس تصمیمات گرفته شده تا سال ۲۰۲۰ باید ۳/ ۱ گیگاوات برق صرفه‌جویی شود که با طرح‌هایی که شرکت تسلا ارائه داده است مسوولیت این کار ممکن است بر عهده این شرکت گذاشته شود. تسلا به‌عنوان شرکتی صاحب نظر در بخش خودروهای برقی، برنامه‌های زیادی برای ترویج حمل‌و‌نقل پاک در دست دارد تا با افزایش خودروهای سبز در خیابان‌ها تولید گازهای مضر برای جو کره زمین کاهش پیدا کند. به نظر می‌رسد این شرکت نوپا در حال طی کردن مسیرهای نوآورانه و مهیجی در دنیای ماشین‌ها و دنیای انرژی‌های پاک است.

تسلا به استقبال آینده می‌رود

تسلا به استقبال آینده می‌رود