اهداف بزرگ MSI در ایران
همزمان با اجرای طرح ها و فازهای جدید شرکت ماتریکس مستقر در شهرک صنعتی پرند، دعوت از مسئولان و مدیران ارشد وزارتخانه ها و سایر ارگانهای متولی و مرتبط برای آشنایی و بازدید از توسعه فعالیتها و اهداف آینده این شرکت معتبر ملزومات رایانه ای کشور سرعت گرفته است.
به گزارش خبرنگار ما، هفته گذشته به همین مناسبت، یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران به همراه جمعی از معاونین و مدیران این سازمان از خطوط تولید و روند طرح های اجرایی شرکت MSI بازدید کردند.
حسن مقدم مدیرعامل گروه صنعتی تجاری ماتریکس و شرکت ایرانی MSI و دیگر مدیران این شرکت در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از سوابق و چگونگی اجرای طرح های این شرکت به بیان مسائل و مشکلات موجود پرداختند و خواستار آن شدند که متولیان و رؤسای ارگانها و سازمانهای مربوطه با توجه به احداث این کارخانه عظیم و رو به رشد که اهداف اشتغالزایی بالائی در سطح استان و منطقه دارد با رفع برخی موانع مساعدت لازم را برای پیگیری طرح ها و فازهای جدید پروژه شرکت MSI در شهرک صنعتی پرند به عمل آورند.
تاسیسات تولیدی جدید این شرکت که در زمینی به مساحت ۴ هکتار و فضای سرپوشیده‌ای حدود ۶ هزار مترمربع در شهرک صنعتی پرند قرار گرفته در زمره مدرن‌ترین واحدهای تولیدی در کشور است که منطبق با استانداردهای روز دنیا ساخته شده است.
هدف‌گذاری این شرکت افزایش تولید انواع رایانه قدم به قدم همراه با توسعه بازار و نیاز محصولات به سبد محصولاتش است که می‌تواند علاوه بر بازار رو به رشد ایران زمینه‌ساز تامین نیازهای منطقه‌ای به‌ خصوص در عراق و افغانستان باشد.
مقدم با یادآوری این که استقبال از رایانه‌های شخصی رو به فزونی است، اعلام کرد که تولید و افزایش این محصولات در MSI ایران زمینه و امکانات لازم برای یک ظرفیت تولیدی ۶۰۰ هزار تایی فراهم شده است.
MSI که به عنوان یکی از برترین نوت بوک های سال ۲۰۱۳ جهانی در نمایشگاه بین المللی معرفی شده است، یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان ملزومات رایانه‌ای و به خصوص لپ‌تاپ و رایانه‌های بدون کیس All-in-One است که سهم قابل توجهی از بازارجهانی و ایران و خاورمیانه را هم در اختیار دارد و یکی از طراحان و تولیدکنندگان اصلی و نامدار در جهان است که برای بسیاری از برندهای قدیمی و مطرح جهان خطوط تولیدی فعال دایر نموده است .
در تاسیسات جدید ماتریکس (MSI ایران ) در شهرک صنعتی پرند ۶ خط پیش‌بینی شده که این خطوط به روزترین خطوط MSI است که به طور آزمایشی و تدریجی مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.
این تاسیسات منطبق با استانداردهای جهانی احداث کارخانجات ساخت ادوات و ملزومات رایانه‌ای احداث شده و به عنوان نمونه در این واحد اطاق تمیز (سالن‌های ضدلرزه ویژه تولید محصولات حساس) ۶۴۰ متری‌ ساخته شده که در نوع خود منحصر به فرد است.
ایجاد ۷۰۰ فرصت شغلی در فاز اول و دوم هم در این واحد نشان از سرزندگی ماتریکس ( MSI ایران) دارد که به گفته مقدم با بهره‌برداری کامل و اجرای طرح‌های توسعه جدید و راه اندازی فاز سوم گمان می‌رود این تعداد به حدود ۱۲۰۰نفر و حتی در آینده نه چندان دور با همکاری مسئولان ارشد کشور به چند برابر این تعداد افزایش یابد.
ماتریکس ( MSIایران) طی دو سال گذشته و درست در شرایطی که بسیاری از واحدها به واسطه تبعات تحریم‌های یکجانبه غرب علیه ایران ناچار به تعطیلی فعالیت‌ها و تعدیل نیروها شده بودند نه تنها از حجم نیروی کار خود نکاست که به طور میانگین هفته‌ای ۱۵ تا ۲۰ نیروی جدید را هم به خدمت گرفت.
این نیروها اغلب از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و دارای مدرک بالای علمی در زمینه رایانه (نرم‌افزار و سخت‌افزار) هستند که جذب این واحد شده‌اند.
به اعتقاد مقدم اگرچه ایران از پتانسیل بالایی برای تولید و فعالیت صنعتی برخوردار است اما دشواری های تامین قطعات حساس رایانه ای و پایین بودن بهره‌وری و غیرمنطقی بودن تعرفه‌های بازرگانی و وارداتی موجب شده شرکت‌های وطنی برای رقابت با خارجی‌ها با مشکلات زیادی مواجه شوند، علیرغم آنکه ظرفیتهای تولیدی رایانه و نیروی انسانی ماهر به قدر کافی در کشور موجود می باشد.