بعد از تغییر دولت و روی کار آمدن گودرزی به‌عنوان وزیر ورزش و جوانان، بحث کنترل دستمزدهای بازیکنان فوتبال دوباره مطرح شد. دولت که پرداخت هزینه‌های گزاف برای فوتبالیست‌ها را قابل تحمل نمی‌دید، تلاش‌ها را برای کاهش ارقام نجومی رد و بدل شده در فوتبال ایران از زمستان گذشته آغاز کرد.
وزارت ورزش و جوانان در ابتدای سال جدید با انتشار لیست دستمزدهای بازیکنان و کادر فنی باشگاه پرسپولیس زمینه را برای تغییرات آماده کرد. گفته می‌شود در جلساتی که میان مدیران وزارتخانه و مدیران سازمان لیگ فوتبال ایران برگزار شد، پیشنهادهای دولت برای کاهش دستمزدها به مهدی تاج و تصمیم‌گیران دیگر لیگ برتر منتقل شده است. همچنین خبرهایی از بازگشت سقف قرارداد به فوتبال مطرح شده است. طرحی که پیش از این با شکست همراه شده بود، این بار به شکل سقف قراردادها برای یک باشگاه فوتبال به اجرا در خواهد آمد. به این ترتیب که دولت سقف مجموع دستمزدهایی را که یک باشگاه دولتی می‌تواند در یک فصل به بازیکنان و کادر فنی خود بدهد، به مدیران باشگاه‌ها ابلاغ می‌کند و آنها با مدیریت این بودجه باید اقدام به ثبت قرارداد با بازیکنان مختلف کنند. در کنار این، سه دستور مشخص برای مقابله با گردش مالی غیرشفاف در فوتبال داده شده است که می‌توان رد آنها را در مصاحبه‌های اخیر مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران دید. تاج این سه دستور را به ترتیب زیر فهرست کرده است:
۱- در ایران خرید‌و‌فروش کالا با نرخ دلار ممنوع است، ولی متاسفانه ما در فوتبال روالی داریم که مثلا باشگاه‌ها به بازیکنان باغ، ویلا یا آهن می‌دهند!این روال درست نیست و ما روی این موضوع ایستاده‌ایم که جلوی این کار گرفته شود.مطمئنا در لیگ چهاردهم با موضوع دادن باغ، ویلا، ماشین و زمین به بازیکنان جلوگیری خواهد شد.
۲- از این پس باشگاه‌ها باید مالیات‌های مربوط به خودشان را بدهند و بازیکن نیز مالیات خودش را پرداخت کند. امسال برخی باشگاه‌ها باید مالیات بازیکنان را پرداخت می‌کردند که این کار انجام نشد و بازیکن ممنوع‌الخروج شد. مثلا در مورد چند بازیکن تیم ملی من خودم وساطت کردم تا آنها بتوانند تیم ملی را همراهی کنند.
۳- در لیگ چهاردهم تمامی قرارداد‌های بازیکنان باید در سایت باشگاه منتشر شود و دلیل ندارد، ما ندانیم که مثلا کی روش چقدر گرفته است.طی چند وقت اخیر با دستگاه‌های نظارتی و بازرسی کل کشور جلسات مختلفی داشتیم و حتی با وزارت ورزش هماهنگی‌هایی انجام دادیم که مقرر شد، تمامی قراردادها علنی باشد. مثلا اگر مدیری به اشتباه قراردادی را در سایت باشگاهش با رقمی غیر‌واقعی منتشر کند آن مدیر مجرم خواهد بود و دستگاه‌های نظارتی با او برخورد خواهند کرد. من مطمئن هستم با هماهنگی و همکاری باشگاه‌ها تخلف در این‌گونه موارد به حداقل خواهد رسید.
باید دید در سال آینده چه سرنوشتی در انتظار تیم‌ها و فوتبالیست‌ها خواهد بود. در اولین واکنش‌ها گفته می‌شود، کارخانه سایپا اعلام کرده در فصل آینده سقف قرارداد‌ها تا نهایت ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود. آیا دیگر تیم‌های صنعتی هم به مانند سایپا در چنین وسعتی از قراردادهایشان کسر خواهند کرد؟
وزیر وارد می‌شود
محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در همین هفته مصاحبه مهمی را انجام داد که برخلاف مصاحبه‌های قبلی آقای وزیر تماما به فوتبال اختصاص داشت. گودرزی در این مصاحبه به تمامی تیم‌های دولتی اولتیماتوم داد در سال جدید در راستای شعار اقتصاد مقاومتی هیچ‌گونه قرارداد میلیاردی را با بازیکنان امضا نکنند.
وزیر ورزش و جوانان در این باره به پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان گفت: «متاسفانه روال دریافت مطالبات هم منطقی نبوده و اکثرا با جنجال، جوسازی، رفتارهای نا‌متعارف و نا‌معقول، تهدید و ارعاب بوده. این مسائل باعث شد جامعه بیشتر حساس شود و زمانی که این لیست‌ها منتشر می‌شود، می‌بینیم مردم به شدت آزرده می‌‎شوند و حتی از کسانی که به آنها علاقه داشتند و عشق می‌ورزیدند، منزجر شدند. یک نهضتی شروع شده و باید تداوم پیدا کند تا بعد از این از ارقام کلان و نجومی و در یک کلام از بی‌عدالتی در ورزش جلوگیری شود و به سمت شفافیت حرکت کنیم. بخش عظیمی از جامعه ۷۷ میلیونی ایران مطالبات به‌حقی در حد یک توپ یا یک لباس ورزشی دارند؛ درحالی‌که انباشت ثروت در بخش دیگری است که خود این انباشت ثروت، باعث بروز ناهنجاری‌های فرهنگی و معضلات اجتماعی برای خود ورزشکار و سایر مردم می‌شود. من از تیم‌های صنعتی می‌خواهم قرارداد‌ها را تعدیل کنند و به صورت شفاف و آنچه در فدراسیون فوتبال ثبت شده است، رفتار کنند. در صورتی که قرارداد‌های داخلی با آنچه در سازمان لیگ ثبت شده است فرق داشته باشد یا بند‌های اضافه در قرارداد وجود داشته باشد مدیران مطمئن باشند، با آنها برخورد می‌کنیم.»