آقای X6 !
خیلی‌ها او را یک استعداد ناب در دنیای طراحی خودرو می‌دانند. دورگه لبنانی - کانادایی که این روزها مرد اول طراحی در صنعت خودرو جهان به‌حساب می‌آید. کریم حبیب در سال 1970 میلادی زاده شد. او دانش‌آموخته دانشگاه مک گیل کانادا و کالج طراحی آرت سنتر سوئیس است، اما هیچ‌کدام از اینها کریم حبیب را به جایگاهی که اکنون در آن قرار دارد، نرساند. شانس حرفه‌ای او این بود که کریس بنگل سرطراح افسانه‌ای اسبق بی‌ام‌و در اواخر دهه 90 میلادی یک کارگاه طراحی خودرو برگزار کرده و حبیب نیز در آن شرکت کرد. بنگل استعداد این کارآموز جوان را کشف کرده و او را به بی‌ام‌و دعوت کرد. ورود به بی‌ام‌و همان و پیمودن پله‌های ترقی همان. کریم حبیب در سال 98 این فرصت را پیدا کرد تا به‌طور مستقیم زیر نظر کریس بنگل کار کند. او به‌عنوان دستیار کارش را آغاز کرد و توانست بخشی از پروژه نسل جدید بی‌ام‌و سری هفت باشد.

این یک شروع توفانی برای جوانی در سن و سال او به حساب می‌آمد. کریم حبیب البته قدر این فرصت را دانست و خیلی زود با کریس بنگل بی‌ام‌و معروف X۳ را استارت زد. خودرویی که به پیشنهاد او طراحی شد و توانست سرآغاز نسل پرافتخاری از خودروهای شاسی بلند در بی‌ام‌و باشد اما اوج کار او را می‌توان طراحی بی‌ام‌و X۶ به حساب آورد. خودرویی که تمام و کمال از ذهن خلاق کریم حبیب بیرون آمده است. این خودرو چه در زمان رونمایی و چه حالا که چند سال از تولید آن می‌گذرد، یک شگفتی در دنیای طراحی خودرو به حساب می‌آید. واقعیت این است که با تعریف‌های رایج در مورد کلاس‌بندی خودروها، هیچ کلاسی به تنهایی نمی‌تواند بی‌ام‌و X۶ را تعریف کند. با این حال کریم حبیب خودش این خودرو را برگرفته از یک کرگدن توصیف می‌کند.

راز طراحی‌های کریم حبیب نیز دقیقا در همین‌جا نهفته است. او نمادهای طراحی خود را در دل طبیعت جست‌وجو می‌کند. به عقیده او هر طراح باید خود را به یک سرچشمه ایده‌های ناب وصل کند تا بتواند بر روزمره شدن غلبه کند و طبیعت یکی از بهترین این سرچشمه‌ها به حساب می‌آید. کریم حبیب اعتقاد دارد که در حرکت جانوران و پرندگان تنها حالت‌های زیبا وجود ندارد بلکه فرم‌های آنها هنگام دویدن و پریدن از بهترین فرم‌های آیرودینامیک است و آیرودینامیک چیزی است که هنگام طراحی یک خودرو اهمیت بسیار بالایی دارد. کار در بی‌ام‌و برای حبیب همیشه هم راحت و بی‌دردسر نبوده است. در سال‌های پایانی دهه قبل میلادی او ناگزیر شد بی‌ام‌و را با همه شهرتی که برایش به ارمغان آورده بود ترک کند. مقصد بعدی او شرکت رقیب یعنی مرسدس بنز بود. مرسدس بنز با فرش قرمز به استقبال کریم حبیب رفت و او را در بخش طراحی مدل‌های مفهومی (کانسپت) به کار گرفت.

در این بخش اگر چه روی خودروهایی در بالاترین سطح تکنولوژی کار می‌شد اما کریم حبیب را راضی نمی‌کرد. خودروهای مفهومی تولید انبوه نمی‌شوند و به همین دلیل کریم حبیب نمی‌توانست دسترنج خود را در خیابان‌ها ببیند. تحمل این وضعیت برای طراحی که حالا به آستانه چهل سالگی رسیده بود دشوار به نظر می‌رسید. بالاخره در سال ۲۰۱۱ میلادی یک بار دیگر شانس در خانه کریم حبیب را به صدا در آورد. با بازنشسته شدن کریس بنگل و عدم رضایت بی‌ام‌و از آدریان وی‌هایدونک، بی‌ام‌و به دنبال یک طراح ارشد جدید می‌گشت. در این میان چه کسی بهتر از کریم حبیب که هم تربیت شده مکتب بی‌ام‌و بود و هم توانایی‌هایش را در خودروهای قبلی این برند به اثبات رسانده بود. به این ترتیب یک بار دیگر او به بی‌ام‌و بازگشت و از آن سال سرطراح ارشد بی‌ام‌و در تمامی بخش‌ها به حساب می‌آید.