انطباق 60 درصدی استانداردهای ایران  با استانداردهای جهانی
نظام الدین برزگری رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در مراسم روز جهانی استاندارد گفت: سازمان ملی استاندارد ایران رتبه 30 جهانی را در سال 2012 کسب کرد که امسال به دنبال کسب رتبه 29 هستیم. وی افزود:
با توجه به پیام روز جهانی استاندارد " استانداردهای بین المللی، تضمین کننده تغییر مثبت" باید اذعان داشت مردم به دنبال تغییر هستند و در این راستا برای ارتقاء کیفیت کالاهای ایرانی باید حرکت کنیم تا از واردات کالاهای خارجی بی‌نیاز شویم. برزگری با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران در میان ۵۸ کشور اسلامی و ۱۱ کشور عضو اکو رتبه دوم را دارد، تصریح کرد: ‌ ایران در بیش از ۴۰۰ کمیته فنی و اصلی عضو فعال و یا عضو ناظر است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اظهار داشت‌: در زمان تحریم بنا داشتند کارشناسان سازمان استاندارد را تحریم کنند که به دنبال پیگیری ها و مکاتبات با اتحادیه اروپا این اقدام هم منتفی شد. وی با بیان اینکه مباحث مطروحه پیرامون غیر استاندارد بودن تولیدات برخی صنایع داخلی بیهوده است و در این راستا نباید کلی‌گویی کنیم و بگوییم که تولید ما خراب است، متذکر شد: باید با یک جهش جهادگونه در مسیر استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالاها و خدمات حرکت کنیم.
برزگری تاکید کرد: درتمام زمینه‌ها رعایت استانداردها بطور قطع موجب کاهش ضایعات و افزایش بهره‌وری می‌شود بطوریکه باید گفت استانداردها نقشه راه تولید و ارائه خدمت خوب را بنا نهاده اند. رئیس سازمان ملی استاندارد ایران یادآور شد: شعار امسال سازمان جهانی استاندارد «تغییر» است و مقابله با چالش انرژی، کمبود آب، دفع زباله و تغییرات آب و هوایی در برنامه این سازمان قرار دارد. وی افزایش کارایی صنایع را یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد برشمرد و افزود: در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ آزمایشگاه با سازمان ملی استاندارد همکاری می‌کنند و بیش از ۲۰۰ شرکت بازرسی فنی کالا در داخل و خارج از کشورفعال هستند.
برزگری با بیان اینکه هم اکنون ۲۲ هزار شاغل در سطح دانشگاهی در شرکت های بازرسی مشغول بکارند، اظهار کرد: افزون بر این، تشکیل ۱۶ گروه پژوهشی و ایجاد دو هزار شغل در شرکت ها و آزمایشگاه های مذکور، بدون کمک گرفتن از دولت از مهمترین اقدامات این سازمان دراجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: این سازمان پژوهشگاه استاندارد سازی خود را که در خدمت صنعت است با ۱۰۰ عضو هیات علمی اداره می کند.
وی در بیان برنامه های فعلی و سیاست های آینده سازمان متبوعه خود گفت: ارتقای محتوایی استانداردها برای پاسخ گویی به مطالبات ملی ورضایت مخاطبان، فرصت سازی برای بروز خلاقیت و نوآوری در عرصه های تحقیقاتی و پژوهشی سازگار با نیاز کشور، مدیریت هوشمند بر مبانی هدف و نظارت بر پیشرفت اهداف، رقابتی کردن موضوع کیفیت در ارایه کالا و خدمات، رعایت الزامات استاندارد، شفاف سازی در عملکرد، تسهیل روش ها و آیین کارها و افزایش پیوسته نرخ بهره‌وری از موارد مهمی هستند که می بایست به آنها توجه کرد. برزگری همچنین در خصوص برنامه آتی سازمان ملی استاندارد به مواردی نظیر بازمهندسی سازمان، بهره‌گیری ازروش های پیشرفته، حذف موانع، بازنگری و تجدیدنظر بنیادین در استانداردهای ملی و انطباق آن با استانداردهای بین المللی اشاره کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ‌هم اکنون سازمان ملی استاندارد ایران در بحث اداره دبیرخانه بین المللی، در میان کشورهای عضو اکو و دی هشت رتبه نخست
را دارد.