دنیای اقتصاد: رییس کمیسیون صنایع اتاق اصفهان گفت: با هدف بررسی مسایل و مشکلات واحدهای صنعتی استان تعداد 13 کمیته تخصصی ذیل کمیسیون صنایع اتاق اصفهان تشکیل می شود.

بهرام سبحانی در نخستین جلسه کمیسیون صنایع اتاق اصفهان تصریح کرد: این کمیته ها شامل « صنایع کوچک و متوسط و کنسرسیوم ها»، «توسعه فناوری و کارآفرینی»، «خدمات فنی،مهندسی و پیمانکاری»، «انرژی،نفت،گاز،صنایع شیمیایی و پتروشیمی» ، «صنعت ساختمان و عمران»، «فولاد و متالوژی»، «نساجی»، «صنعت طلا و فلزات گرانبها»، «صنایع غذایی و دارویی»، «صنعت چاپ،بسته بندی و سلولوزی»، «صنایع بازیافت»، «صنعت خودرو و قطعه سازی » و « ماشین سازی و ساخت تجهیزات» است .
وی افزود: تا کنون ۹۲ درخواست برای عضویت در کمیسیون صنایع ارایه شده که بر اساس موضوعات مرتبط متقاضیان در کمیته های تخصصی عضو می شوند .

مصطفی رناسی نایب رییس اتاق اصغهان در این جلسه گفت: به دلیل موضوعات متعدد بخش صنعت و معدن در استان اصفهان کمیسیون صنعت و معدن اتاق به دو کمیسیون مجزای صنایع و معادن تقسیم گردید تا مسایل و مشکلات هر بخش به صورت تخصصی دنبال شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط نابرابر تولید کننده ایرانی و چینی گفت: تولید کننده ایرانی هر ساله با تورم ۱۵ درصد و تولید کننده چینی با تورم ۵ درصد روبروست و هر ساله ۱۵درصد هزینه قیمت تمام شده تولیدات داخلی نسبت به تولیدات چینی افزایش می یابد و قدرت رقابت را از وی می گیرد.
رناسی افزود: تزریق دلارهای نفتی به بازار جهت تامین کالاهای عمومی نوعی دادن یارانه به تولید کنندگان خارجی است .

سید کمیل طیبی استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به سیاست دولت در یکسان سازی نرخ ارز گفت: بانک مرکزی با طمانینه در حال نزدیک کردن دو نرخ آزاد و مبادله است و این روند باعث ثبات در اقتصاد می شود .
وی سیستم چند نرخ ارزی را عامل ایجاد فساد و رانت در اقتصاد هر کشور دانست و گفت: رویکرد دولت یازدهم در یکسان سازی نرخ ارز قابل تمجید است و بایستی از این رویکرد دولت حمایت کنیم تا ارز به صورت یکسان در بازار عرضه شود.
وی با اشاره به گزارش بانک مرکزی مبنی بر افزایش نقدینگی طی دو ساله گذشته گفت: با وجودی که حجم نقدینگی افزایش یافته است نرخ تورم افزایش نیافته است .

وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به موضوع استیضاح وزیر اقتصاد گفت: این استیضاح برای اقتصاد کشور بسیار هزینه بر است زیرا موضوعات مطرح شده به امور اجرایی بر می گردد و سیاست های کلان اقتصادی مد نظر نیست.
طیبی با اشاره به سرمایه گذاری های مورد نیاز برای توسعه اقتصادی کشور گفت: برای رشد اقتصادی هم سرمایه گذاری داخلی و خارجی مورد نیاز است و نباید شرایطی فراهم کرد که فقط سرمایه گذاری خارجی مورد توجه قرار گیرد و به سرمایه گذاری داخلی
بی توجهی شود. محمدرضا برکتین رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در این جلسه ،روزمرگی را بلای جان اقتصاد کشور دانست و گفت: طی چند دهه اخیر نگاه کوتاه مدت برای درمان اقتصاد بر نگاه بلند مدت غلبه داشته است زیرا دولت ها همواره به دنبال کسب رای عمومی برای بقای خود بودند.

وی تصریح کرد:برای اصلاح اقتصاد کشور نیازمند عزم ملی می باشیم زیرا مسایل و مشکلات با تصمیمات موقت و کوتاه مدت حل نمی شود و نیازمند تصمیمات بلند مدت است .