30 سال پیش‌بینی
نشریه اکونومیست انتشار ویژه‌نامه‌های سال‌نوی خود از سال 1987 تاکنون را جشن می‌گیرد و به همین مناسبت خلاصه‌ای از یک پیش‌بینی مهم هر سال را به‌عنوان نمادی از نگاه رو به جلو منتشر کرده است.
جهان در سال 2015
کار نیمه تمام زنان جهان
به احتمال زیاد هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ به‌عنوان نخستین رئیس‌جمهوری زن آمریکا انتخاب خواهد شد. در پیش‌بینی اکونومیست از جهان در سال ۲۰۱۵ او نگاهی به بیستمین سالگرد کنفرانس جهانی سازمان ملل متحد درباره زنان داشت و به این نکته اشاره کرد که اگر زنان می‌خواهند از فرصت‌هایی نظیر فرصت‌های مردان بهره‌مند شوند، هنوز باید کارهای بسیاری انجام دهند.

جهان در سال 2014
جنگ بزرگ
به مناسبت صد سالگی جنگ اول جهانی که در سال ۱۹۱۴ آغاز شد و در تاریخ انگلستان با عنوان جنگ «بزرگ» شناخته می‌شود آن وروو، مقاله‌نویس اکونومیست ابراز امیدواری کرد یادواره‌های این جنگ که انگلستان در سال ۲۰۱۴ برگزار می‌کند پایانی باشد بر ۱۰۰ سال کنایه و یادآوری‌های جنگ.

جهان در سال 2013
لاتاری زندگی
در ویژه‌نامه سال ۱۹۸۸، واحد اطلاعات اکونومیست ۵۰ کشور را بر اساس اینکه کدام بهترین جا برای متولد شدن هستند رتبه‌بندی کرده بود و آمریکا رتبه نخست را به‌دست آورده بود. ۲۵ سال بعد، لازا ککیک از مرکز اطلاعات اکونومیست نگاهی دوباره داشت به این شاخص تا بفهمد کدام نقطه جهان در سال ۲۰۱۳ برای متولد شدن یک نوزاد مناسب است.

جهان در سال 2012
قدرت اشتراک‌گذاری
شریل سندبرگ، رئیس عملیات فیس‌بوک پیش‌بینی کرده بود که رسانه‌های اجتماعی تاثیر روزافزونی بر همه عرصه‌های زندگی از زندگی خصوصی گرفته تا سیاست‌های روسای جمهوری خواهند گذاشت.

جهان در سال 2011
یک سال دیگر، یک میلیارد دیگر
پیش‌بینی‌ها نشان داد که جمعیت جهان در سال ۲۰۱۱ به هفت میلیارد نفر خواهد رسید. افزایش جمعیت جهان از ۶ میلیارد نفر به هفت میلیارد نفر، تنها حدود دوازده سال طول کشید و این موضوع به نگرانی‌ها از تاثیر شدید افزایش جمعیت دامن زد. جان پارکر که آن زمان در نشریه اکونومیست نویسنده متخصص در زمینه جهانی‌شدن بود، نگاه آرام تری به قضیه داشت و بر این باور بود که نرخ واقعی رشد جمعیت در حال کند شدن است.

جهان در سال 2010
فضا، پیشرو مالی
بحث فضا آخرین موضوعی است که ممکن است متوقف شود. در ویژه‌نامه جهان در سال ۲۰۱۰، الون ماسک، مدیر ارشد بخش تکنولوژی مرکز «اسپیس ایکس»، بحث سفرهای فضایی تجاری را مطرح و اعلام کرد که فقط بخش خصوصی می‌تواند اکتشاف فضا و سفرهای فضایی را به پیش ببرد.

جهان در سال 2009
به‌خاطر 2008 متاسفیم
بحران مالی سال ۲۰۰۸ همه را شگفت زده کرد و این برای گروه پیش‌بینی‌های اکونومیست موجی از شرمساری بر جای گذاشت. به همین دلیل سردبیر اکونومیست ستون سرمقاله سالانه خود را به دلایل ناتوانی اکونومیست در پیش‌بینی این بزرگ‌ترین بحران مالی پس از رکود بزرگ اختصاص داد اما در عین حال برای خوانندگان چندین دلیل آورد تا همچنان به خواندن پیش‌بینی‌های اکونومیست ادامه دهند.

جهان در سال 2008
007 در 008
جیمز باند، مامور ۰۰۷، اثر افسانه‌ای ایان فلمینگ، دلایل زیادی داشت که سال ۲۰۰۸ را جشن بگیرد. در این سال به رغم آنکه خالق اصلی باند، فلمینگ در سال ۱۹۶۴ در گذشته بود، یک رمان جدید از باند در موزه ایمپریال وار لندن به نمایش گذاشته می‌شد. به همین مناسبت، جان گریموند، نویسنده اکونومیست و همسر خواهرزاده ایان فلمینگ به‌دلایل معروف شدن این شخصیت داستانی پرداخت.

جهان در سال 2007
بی‌تعادلی کار و زندگی
در دهه ۱۹۹۰ یک موج جدید اشتغال به راه افتاد: تبدیل جهان به جایی که در آن بتوانید هر وقت و هر کجا که بخواهید کار کنید و از این امکان کار غیرحضوری لذت ببرید. در ویژه‌نامه جهان در سال ۲۰۰۷ اکونومیست اما، لوسی کلاوی، نویسنده فایننشال تایمز نه تنها نسبت به این انقلاب که هرگز به حقیقت نپیوست ابراز ناامیدی کرد؛ بلکه پیش‌بینی کرد که ساعت‌های کار طولانی بار دیگر بر قشر شاغل فشار خواهد آورد.

جهان در سال 2006
نگاهی به گذشته
نشریه اکونومیست دربیستمین شماره از ویژه‌نامه‌های خود یک تاریخدان به نام نیال فرگوسن را دعوت کرد تا نگاهی انتقادی به سابقه پیش‌بینی‌های گذشته این ویژه‌نامه‌ها بیندازد.

جهان در سال 2005
عصر گوشی‌های دوربین‌دار
در سال ۲۰۰۴ فروش دوربین‌های دیجیتال از فروش دوربین‌های آنالوگ سبقت گرفت اما فروش گوشی‌های دوربین‌دار گوی سبقت را از هر دوی آنها ربود. این در شرایطی بود که کیفیت تصویر دوربین‌های این گوشی‌ها پایین بود. در پیش‌بینی جهان در سال ۲۰۰۵، تام استندیج که در آن زمان نویسنده بخش فناوری اکونومیست بود، پیش‌بینی کرد که فناوری گوشی‌های همراه تا آنجا پیشرفت خواهد کرد که کیفیت دوربین گوشی‌ها با کیفیت دوربین‌های دیجیتال رقابت خواهد کرد.

جهان در سال 2004
جانی تازه برای اروپای قدیم
بزرگ شدن اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۴ بزرگ‌ترین توسعه یکباره این اتحادیه تا آن زمان بود. واسلاو ‌هاول، رئیس‌جمهوری پیشین جمهوری چک در ویژه‌نامه ۲۰۰۴ اکونومیست پیش‌بینی کرد که اتحادیه اروپا بزرگ‌تر و سرزنده‌تر خواهد شد.

جهان در سال 2003
پناهگاه امن مسکن
افزایش قیمت املاک در بسیاری از شهرهای جهان باعث شده بود که مردم عادی با دارایی‌هایشان به ثروت برسند و جوانان از بالا رفتن از نردبان خرید مسکن باز بمانند. در سال ۲۰۰۳ اما پام وودال، نویسنده اقتصادی اکونومیست در آن زمان چشم‌اندازی تیره و تار را برای بازار مسکن پیش‌بینی و اعلام کرد که این حباب خواهد ترکید.

جهان در سال 2002
روز تغییر اروپا
نخستین سکه‌ها و اسکناس‌های یورو در روز سال نوی ۲۰۰۲ مورد استفاده قرار گرفت. گیدون راخمن، خبرنگار اکونومیست در بروکسل، پیش‌بینی کرد که تاثیر این پول واحد بسیار فراتر از این خواهد بود که فقط با آن در سوپرمارکت‌ها پول پرداخت شود. او پیش‌بینی کرد که یورو برای همیشه نگاه اروپا به خود و جهان را تغییر خواهد داد.

جهان در سال 2001
بدترین نقطه جهان
جاهای زیادی در دنیا وجود دارند که برای زندگی مناسب نیستند. در سال ۲۰۰۱ اما واحد اطلاعات اکونومیست افغانستان را به‌عنوان بدترین جای دنیا برای زندگی معرفی کرد. اکونومیست با ذکر دلایل مختلف و در راس آنها حضور اسامه بن لادن در آنجا، پیش‌بینی کرد که زندگی در افغانستان از این هم بدتر خواهد شد.

جهان در سال 2000
آیا تجارت الکترونیک ممکن است؟
پیتر دروکر، از بزرگان علم مدیریت نگاهی زودهنگام به قدرت کوبنده تجارت الکترونیک انداخت.

جهان در سال 1999
امپراتوری دموکراسی
نخستین مداخله آزمایشی ناتو در کوزوو در سال ۱۹۹۸ تعریفی از قواعد حق حاکمیت ارائه کرد. برایان بیدهم، یکی از نویسندگان وقت اکونومیست به این موضوع اشاره کرد که این اقدام ناتو همچنین قاعده تازه‌ای را نیز ارائه کرد. اینکه هیچ حکومت غیردموکراتیکی نمی‌تواند انتظار داشته باشد که دست نخورده باقی بماند.

جهان در سال 1998
سبک زندگی وب
بیل گیتس، رئیس مایکروسافت در ویژه‌نامه جهان در سال ۱۹۹۸ برای اکونومیست نوشت. او چیزی را پیش‌بینی کرد که از آن زمان تاکنون بر همه آشکار شده است: اینکه طی یک دهه آینده، وب که در آن زمان با این نام شناخته می‌شد، همه جنبه‌های زندگی ما را تغییر خواهد داد.

جهان در سال 1997
اول ژوییه، هنگ‌کنگ
در روز سی‌ام ژوئن ۱۹۹۷ بریتانیا هنگ‌کنگ را به چین بازپس داد. در ویژه‌نامه جهان در سال ۱۹۹۷ کریستوفر پاتن، آخرین حاکم بریتانیایی هنگ‌کنگ سعی کرد پیش‌بینی کند که آیا هنگ‌کنگ خواهد توانست به‌عنوان یک اقتصاد دموکراتیک و بازار آزاد به حیات خود ادامه دهد یانه؟

جهان در سال 1996
حزب کارگر بریتانیا
ویژه‌نامه جهان در سال ۱۹۹۶ از تونی بلر که در آن زمان رهبر اپوزسیون بریتانیا بود، درخواست کرد ایده‌های خود را برای سال پیش رو در کشور بیان کند.

جهان در سال 1995
در جست‌وجوی جنون
در ویژه‌نامه ۱۹۹۵ تام پیترز، یک مدرس مدیریت، از کسب‌و‌کارها خواست تا روش‌های جنون‌آمیز، ابتکاری، ماجراجویانه و خلاقانه را آزمایش کنند.

جهان در سال 1994
به باشگاه مشتقات مالی بپیوندید
مشتقات مالی، بازارها را دستخوش نوسان کردند و قانون‌گذاران و حتی بانکداران بخاطر آن سردرگم شدند. مارجوری دین، متخصص امور مالی بین‌المللی و نویسنده مالی سابق نشریه اکونومیست، پیش‌بینی کرد که بازارها ی برخی از اقتصادهای نوظهور نیز به این نگرانی و وحشت خواهند پیوست.

جهان در سال 1993
افراد جدید، قدرت جدید، ایده‌های قدیمی
عصر کلینتون با روی کار آمدن کلینتون به‌عنوان چهل و دومین رئیس‌جمهوری ایالات متحده در ژانویه سال ۱۹۹۳ آغاز شد. مایک الیوت که در آن زمان سردبیر دفتر واشنگتن نشریه اکونومیست بود، این پرسش را مطرح کرد که آیا این رئیس‌جمهوری جدید قادر خواهد بود که این ایده‌های «دموکرات نوین» را به اجرا درآورد.

جهان در سال 1992
از حالا برای 500 سال آینده
پل کندی، استاد تاریخ دانشگاه ییل این پرسش را مطرح کرد که آمریکا ۵۰۰ سال پس از کلمبوس در کجای جهان نوین قرار خواهد داشت.

جهان در سال 1991
ورشکستگی بزرگ بعدی
پس از فروپاشی بازار سهام ژاپن در سال ۱۹۹۰، بیل اموت که در آن زمان نویسنده امور کسب‌و‌کارهای نشریه اکونومیست بود، پیش‌بینی کرد که بخش املاک و مستغلات ژاپن بخش بعدی اقتصاد این کشور خواهد بود که دچار سقوط خواهد شد.

جهان در سال 1990
پس از کمونیسم
فروپاشی کمونیسم در سال ۱۹۸۹ یک چشم‌انداز کاملا جدید را برای حوزه‌های سیاست و اقتصاد ایجاد کرد. در ویژه‌نامه جهان در سال ۱۹۹۰ نشریه اکونومیست، نورمن ماکری، معاون وقت نشریه اکونومیست، سرنوشت اقتصادی کشورهای رهایی یافته از فروپاشی اتحادجماهیر شوروی را مورد پیش‌بینی قرار داد.

جهان در سال 1989
...و برای دهه 1990
با فرا رسیدن دهه جدید، مری گلدرینگ، نویسنده ویژه‌نامه جهان در سال ۱۹۸۹ پیش‌بینی نسبتا امیدوارکننده‌ای را برای دهه ۱۹۹۰ ارایه کرد.

جهان در سال 1988
سایه سیاه ایدز
مت ریدلی، خبرنگار وقت نشریه اکونومیست در واشنگتن، پیش‌بینی کرد که آموزه‌های یک دهه مقابله با بحران ایدز می‌تواند به توقف شیوع این بیماری که به‌نظر غیرقابل توقف می‌رسد، کمک کند.

جهان در سال 1987
یک چشم‌انداز سیاسی
در نخستین شماره ویژه‌نامه پیش‌بینی جهان در سال نوی میلادی که نشریه اکونومیست منتشر کرد، اندرو بوید، نویسنده امور خارجه اکونومیست بین سال‌های 1951 تا 1988، نگاهی داشت به چالش‌های رئیس‌جمهوری ناتوان آمریکا و امیال او در مقایسه با رئیس‌جمهوری به مراتب جوانتر اتحاد جماهیر شوروی.