رشد کسب‌و‌کار و فضای مناسب برای کارمندان
مترجم: بهناز پذیرایی
مساله‌ای که به‌عنوان کارفرما باید در نظر داشته باشید اطمینان از مناسب بودن محیط برای کارمندانتان است؛ به همین دلیل از تعدادی کارآفرینان، شورای کارآفرینان جوان (YEC) این سوال را پرسیدیم: اولین نکته‌ قابل‌توجهی که شما برای تغییر مکان اداری فعلی‌تان به فضایی بزرگ‌تر در نظر می‌گیرید، چیست؟اعضای شورای کارآفرینان جوان (YEC) این‌گونه پاسخ دادند:
با مشاور املاک مورد اطمینانتان صحبت کنید.
Cassie Petrey، بنیانگذار شرکت بازاریابی دیجیتالی Crowd Surf می‌گوید: «اگر شما درحال حاضر جایی را اجاره کرده‌اید، قبل از هر تصمیم‌گیری، گفت‌وگویی با مشاور املاکی که مورد اعتمادتان است داشته باشید. آنها تجربه کافی دارند و در صورتی که بخواهید اجاره ملک را تمدید کنید، او می‌تواند موجبات تسهیل در شرایط اجاره‌تان را فراهم کند. همانند تجربه ما که در شش سال اخیر سه بار نقل‌مکان کردیم و مشاور املاک ما توانست شرایط اجاره را در این ۶ سال بدون تغییر باقی نگه دارد.»

دفتر کار مشترک را هم درنظر داشته باشید.
Rakia Reynolds، بنیانگذار آژانس روابط عمومی چندرسانه‌ای Skai Blue Media، می‌گوید: «می‌توانید تیم کوچک یا بزرگ خود را به دفترمشترکی انتقال دهید که زمینه کاری آن شرکت با شما همخوانی داشته باشد. دفاتر کار مشترک یک موقعیت‌ برد-برد برای هر دو شرکت است. هم حریم خصوصی دفتر شما حفظ می‌شود و هم می‌توانید با آن شرکت و افراد شبکه تبادل ارتباط داشته باشید.»

به دنبال یک کارگزار باتجربه باشید.
ژاک رابینز، بنیانگذار وب‌سایت Leadnomics می‌گوید: «یک کارگزار محلی که در معامله با شرکت‌هایی مشابه شرکت شما باتجربه و موفق بوده، پیدا کنید. چون این کار - از اجاره دادن تا ساخت‌و‌ساز - فوت و فن‌های مخصوص به خود را دارد. قطعا شما هم نمی‌خواهید زمان خود را با کارگزاری که سابقه خوبی ندارد تلف کنید. کارگزاری که به شرکت‌های مشابه شرکت شما خدمات ارائه داده، می‌تواند نیازهای منحصربه‌فرد شما را به خوبی شناسایی کند.»

خلاقیت به خرج دهید
الیوت بوهم، بنیانگذار سایت خرید و فروش کارت‌های هدیه تخفیفی Cardcash.com، می‌گوید: « هنگامی که ما می‌خواستیم برای بار دوم فضای اداری‌مان را گسترش ‌دهیم، به دنبال جای جدیدی بودیم که ناگهان به یک گنج در حیاط خلوت خود پی بردیم. یک انبار خالی که به یک فضای مدرن تبدیل شد و کارمندان آن را بسیار دوست داشتند. یک استراحتگاه برای کارمندان، یک دفتر برای ملاقات‌های آزادانه و تعدادی اتاق‌ جلسه اضافه کردیم. در حال حاضر این بخش یک بخش جدایی‌ناپذیر شرکت ما شده است.»

از خود بپرسید، آیا نیاز هست؟
بلر توماس، بنیانگذار سایت EMerchantBroker که پیشرو در ارائه‌دهنده خدمات تجاری پرریسک است، می‌گوید: «آیا شما به یک دفتر کار جدید نیاز دارید؟ در این دوره و زمانه باید از خودتان بپرسید که آیا به فضای بیشتری برای کارتان نیاز دارید؟ یا آیا الان زمان بلند پروازی است؟ مهم نیست که کارمندان شما همیشه در محیط کاری فعالیت کنند، علاوه‌بر آن اگر از کارمندان بخواهید که در صورت امکان کارشان را به‌صورت کار در منزل مدیریت کنند، می‌تواند به خلاقیت و پیشرفت شما نیز کمک کند.

دفاتر کار متعددی در نظر بگیرید
Chude Jideonwo، بنیانگذار رسانه (Red Media Africa) می‌گوید: «شما مجبور نیستید تا همه کارمندان را در یک فضای کاری جمع کنید. شما می‌توانید دفترکار دیگری به همان اندازه داشته باشید و برخی از کارمندان را به آنجا انتقال دهید. زمانی که این رسانه شروع به گسترش کرد، فضای اداری بیشتری لازم داشتیم اما پیدا کردن محل مناسبی که بتواند همه کارمندان را در خود جای دهد، زمان زیادی می‌برد.»

فرهنگ شرکت را در اولویت قرار دهید
نیک بایر، موسس کافی‌شاپ‌های Saxbys Coffee می‌گوید: «شرکت من به‌تازگی از حومه شهر به فیلادلفیا تغییرمکان داد. هدف ما، پیدا کردن مکانی با فضا و منظره‌ای زیبا بود که معرف فرهنگ شرکت ما باشد. هدف ما از این تغییر، امکان دسترسی بهتر و حضور در جامعه بود. بنابراین تیم کاری من، به محل جدید راحت‌تر رفت‌و‌آمد دارند و این موضوع باعث شد بتوانیم نیروهای جدیدی را نیز جذب کنیم. در حال حاضر ما بخشی از بافت فیلادلفیا هستیم و به جامعه کسب‌و‌کار در حال رشد در اینجا گره خورده‌ایم.»

اخبار مرتبط به نقل‌‌مکان شرکت‌های بزرگ را پیگیری کنید.
Douglas Baldasare، موسس شرکت ChargeltSpot که پیشرو در ارائه ایستگاه‌های شارژ تلفن همراه برای خرده‌فروشان، رستوران‌ها و مکان‌های دیگر است، می‌گوید: «در منطقه کاری خودتان به‌دنبال اخبار و آگهی‌های مربوط به شرکت‌های بزرگی که تغییر مکان داشته‌اند، باشید؛ سپس با آن شرکت تماس بگیرید. ما به یک دفتر کاری نقل‌‌مکان کردیم که نیروی دریایی ایالات‌متحده به‌تازگی آن را تخلیه کرده بود. بنابراین ما با آنها مذاکره کردیم و توانستیم معامله شگفت‌انگیز انجام دهیم.»

به سرگرمی و تفریح توجه کنید
Matt Telmanik، موسس آژانس ساخت‌و‌ساز CCS Construction Staffing می‌گوید: «ما به تازگی یک ساختمان بازسازی‌شده متناسب با نیازمان خریداری کردیم. قبل از این، یک ساختمان کوچک در اختیار داشتیم که ظرفیت آن پر بود. روی دیوارهای اتاق‌های کار، میز تاشو داشتیم. اتومبیل‌ها پارک‌دوبل شده بودند و هیچ مکان تفریحی برای کارمندان وجود نداشت. روحیه‌ آنها خیلی ضعیف شده بود. اما فضای کاری جدید دارای محیطی باز، سالن بدنسازی، اتاق خصوصی، آشپزخانه کامل، سالن استراحت و پارکینگ است. همین امر موجب افزایش روحیه کارمندان شده است.»

پلت‌فرم‌های جدید را بررسی کنید
«بسیاری از شرکت‌های فناوری، گیج و سردرگم و بسیار متعجب هستند که چرا بسیاری از سازمان‌ها به روش‌های جدید توجهی نمی‌کنند. اجاره یک فضای اداری پرهزینه و انعقاد قراردادهای بلندمدت برای یک شرکت می‌تواند یک فاجعه باشد و باعث ورشکستگی آن شود. شرکت‌ها با استفاده از پلت‌فرمی مانند Craigslist که می‌تواند موجب حذف دلالان شود، می‌توانند ارزان‌ترین فضای کاری را اجاره کنند و قراردادهای قابل‌انعطاف تری را منعقد کنند.»