زگهواره تا گور دانش بجوی
گروه ترجمه بسیاری از دانشجویان سراسر جهان پیش از تعطیلات ژانویه درس خود را تمام کردند. حتما پیش از پایان کلاس‌ها هم امتحان داشتند. آنهایی که خوب درس خواندند بی‌شک موفق بوده‌اند. این جریان من را به یاد بهترین نصیحت زندگی‌ام می‌اندازد که از استاد دانشگاهم شنیدم، البته وقتی آن را شنیدم چندان از شنیدنش خوشحال نشده بودم: «کل زندگی‌ات مطالعه کن، همه چیز بخوان.» این چیزی نبود که می‌خواستم بشنوم. من دانشجوی صبوری نبودم. از آن دسته دانشجویانی بودم که ترجیح می‌دادم شب امتحانی باشم تا اینکه در طول ترم درس بخوانم. بی‌شک خیال نداشتم در همه زندگی‌ام مطالعه کنم. اما فهمیدم که استادم کاملا درست می‌گفت. کلید موفقیت این است که هرگز دست از مطالعه نکشید.
مثل یک ورزشکار به آن نگاه کنید. آیا یک ورزشکار وقتی حرفه‌ای می‌شود، تمریناتش را قطع می‌کند؟ البته که نه. او همچنان به تمریناتش ادامه می‌دهد. روزی که او تمریناتش را متوقف کند، دیگر یک ورزشکار محسوب نخواهد شد. این داستان برای هر تخصص دیگری هم صادق است. معلوم است که وقتی به دانشگاه می‌روید، مطالعه می‌کنید. اما وقتی دانشگاه را تمام می‌کنید، وقت متوقف کردن مطالعاتتان فرا نرسیده است. چون درست وقتی یک ورزشکار تمریناتش را متوقف می‌کند، دوران وحشتناکی در انتظارش خواهد بود. وقتی وارد زندگی حرفه‌ای خود می‌شوید، نیاز دارید مطالعه کنید تا موقعیت خود را حفظ کنید و آن را ارتقا دهید. اما منظورم از مطالعه چیست؟ مطالعه هر چیزی، همه چیز.
مطالعه یک زبان جدید. در شرکت راکوتن، ما از کارمندانمان می‌خواهیم که زبان انگلیسی یاد بگیرند. حتی وقتی که یاد می‌گیرند هم از آنها می‌خواهیم که آن را بهبود بخشند. ما مطالعه زبان را به بخشی از کار روزانه شرکتمان تبدیل کرده‌ایم.
مطالعه تاریخ. من همیشه از لحظه‌های مهم تاریخ الهام می‌گیرم، به‌عنوان مثال اینکه چگونه جان اف کندی توانست الهام‌بخش محافل علمی آمریکا شود و آنان را هدایت کند تا انسان پا به کره ماه گذارد.
مطالعه موفقیت. در سراسر جهان فرآیندهای جدیدی در حال ابداع هستند. وقتی که سرنوشت افراد و شرکت‌های موفق را مطالعه می‌کنیم، می‌فهمیم که چگونه خواهیم توانست زندگی امروز خود را بهتر کنیم.
در همه عمر مطالعه کنید، حتی اگر روزی نیم ساعت باشد. مطالعه‌ای که امروز انجام می‌دهید، تعیین‌کننده شخصیتی است که طی پنج سال آینده به آن تبدیل خواهید شد و اینکه آن شخص به چه دستاوردی نائل خواهد شد؟
منبع: World Economic Forum