طبایع چهار پاره
مینا درویش تکهچسبانی یا (کلاژ) در اوایل سده بیستم به تکنیک محبوب هنرمندان نوگرا تبدیل شد. نقاشان کوبیست، دادائیست و سوررئالیست این روش را بهکار میگرفتند. پابلو پیکاسو، نقاش کوبیست، اولین فردی نبود که این روش را برای نقاشی بهکار برد؛ اما از هنرمندان پیشرو در این زمینه بود. هر کس به دنبال زبانی میگردد برای بیان احساساتش، اینکه «مریم امیر فرشی» در تکه جراید چسبیده بر بومهای ۱۹۵ در ۱۴۵ سانتی متری که (طبایع چهارپاره) نامیده است به دنبال چه میگردد برای مخاطب سوال است. مریم امیر فرشی: «به روشهای بیشتری میتوان حرف زد که قدرت بیشتری داشته باشد.
مینا درویش تکهچسبانی یا (کلاژ) در اوایل سده بیستم به تکنیک محبوب هنرمندان نوگرا تبدیل شد. نقاشان کوبیست، دادائیست و سوررئالیست این روش را بهکار میگرفتند. پابلو پیکاسو، نقاش کوبیست، اولین فردی نبود که این روش را برای نقاشی بهکار برد؛ اما از هنرمندان پیشرو در این زمینه بود. هر کس به دنبال زبانی میگردد برای بیان احساساتش، اینکه «مریم امیر فرشی» در تکه جراید چسبیده بر بومهای 195 در 145 سانتی متری که (طبایع چهارپاره) نامیده است به دنبال چه میگردد برای مخاطب سوال است. مریم امیر فرشی: «به روشهای بیشتری میتوان حرف زد که قدرت بیشتری داشته باشد. رسانههای مختلف ظرفیتهای مختلف دارند مهم هدف و انتخاب است این صراحت یا کوبندگیای که در این جور حرف زدن هست هرگز در نوشتن نیست و من فقط با این رسانه میتوانم به این صراحت حرف بزنم تو نمیتوانی یک نوشته را تکه تکه کنی و با گرفتن هویتش، هویت دیگری به آن ببخشی، اتفاق در رویارویی با یک تابلو تاثیر کاملا متفاوتی با یک نوشته دارد. برای این بود که من به جای اینکه از نوشتن برای بیان احساساتم استفاده کنم از نقاشی استفاده کردم.» نمایشگاه «طبایع چهار پاره» مریم امیر فرشی از
10 تا 15 آبان در گالری محسن برقرار بود.
ارسال نظر