تحقق رویای کودکی!

خودروهای دست ساز شاید از نظر طراحی زیبایی چندانی نداشته باشند یا اصول خاص و زبان طراحی صنعتی در آنها رعایت نشده باشد اما از حیث احساسات درونی شبیه همان چیزی است که طراح آرزوی داشتنش را داشته است. یکی از مهندسان الکترونیک آفریقای جنوبی با نام موسس (موسی) با ساخت خودروی رویای دوران کودکی‌اش پس از سال‌ها توانست به آرزوی دیرینه اش برسد و به رویاهایش رنگ واقعیت بپوشاند.

با بررسی دقیق‌تر ظاهر خودرو، مشخص می‌شود که این مهندس تحت تاثیر شورولت کروت C۶ بوده و سیر تحول این خودرو را در نسل‌های مختلف دنبال کرده است و در نهایت ظاهر کلی این شاهکارش شبیه این برند آمریکایی است که به علت طراحی و قدرت زیادش محبوبیت زیادی هم دارد. نکته جالبی که در این رابطه وجود دارد این است که این خودرو با قیمت ۱۶۷۰۰ دلار ساخته شده است که با این مبلغ می‌توان چند کوروت دست دو و قدیمی خریداری کرد البته از این خودرو در آفریقای جنوبی بسیار محدود وجود دارد.

موسس در زیر کاپوت این خودروی رویایی‌اش از موتور تویوتا کرولا یا میاتا که در این کشور زیاد وجود دارند استفاده نکرده است بلکه از قلب تپنده بی‌ام‌و ۳۱۸i محصول سال ۱۹۹۸ استفاده کرده است و به نظر می‌رسد سرعتش بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

البته بالاترین سرعتی که موسس تاکنون با آن رفته ۲۰۵ کیلومتر بوده که همین هم برای یک خودرو دست ساز کارگاهی قابل قبول است. او همچنین گفته است که شیشه‌های کناری را از بی‌ام‌و M۳ قرض کرده است و شیشه جلوی آن هم از فولکس واگن کَدی به عاریت گرفته شده است و مجموعه این ترکیب‌ها خودرویی کوپه و خوش ساخت را به‌وجود آورده است که به نوعی از کودکی آرزوی داشتنش تا امروز همراهش بوده است.

چراغ‌های جلو در این خودرو از آئودی TT مدل ۲۰۱۱ گرفته شده و چراغ‌های عقب هم از GT-R کپی شده است. موسس با توجه به تخصصی که در الکترونیک داشته است امکان روشن شدن این خودرو را توسط نرم‌افزار موبایل فراهم کرده است که برای خودرویی دست ساز امکان جالبی به نظر می‌رسد.

قرار دادن هواکش روی کاپوت به ظاهر اسپرت این خودرو کمک زیادی کرده است. اما سوالی که ممکن است به ذهن برسد این است که این خودرو قابل راندن هست یا نه؟ یکی از مسائل مهمی که در رابطه با خودروهای دست ساز شخصی وجود دارد این است که آنها بتوانند اجازه تردد در اماکن عمومی و همچنین بیمه را دریافت کنند. فرآیند گرفتن مجوز تردد در کشورهای مختلف متفاوت است ولی این موضوع غیر‌ممکن نیست و افراد زیادی در دنیا وجود دارند که ترجیح می‌دهند با ساخته دست خود در خیابان‌ها تردد کنند و بر‌اساس دستور‌العمل‌های حمل‌و‌نقل و قوانین بیمه مراحل اداری این کار باید طی شود. معمولا افراد قبل از هر اقدامی ابتدا قوانین موجود را مطالعه می‌کنند و سپس با رعایت موارد ضروری ایمنی وسیله خود را به استانداردهای لازم می‌رسانند.