دنیای اقتصاد- مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیشابور گفت: روزانه بیش از 500 گردشگر عرب از کشورهای مختلف عربی به نیشابور سفر می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی، محمد اسماعیل اعتمادی افزود: به دلیل نزدیکی نیشابور به مشهد مقدس سالانه شاهد حضور تعداد زیادی از گردشگران خارجی از کشورهای مختلف از جمله کشورهای عربی، آسیایی و اروپایی هستیم که بیشترین گردشگران خارجی ورودی به این شهرستان را گردشگران عرب زبان تشکیل می دهند. وی با بیان اینکه سالانه حدود 200 هزار نفر از گردشگران خارجی به نیشابور سفر می کنند، افزود: عمده این گردشگران از کشورهای عربی از جمله عراق، لبنان، سوریه، بحرین، کویت، یمن و شیعیان عربستان است که به قصد زیارت اماکن مذهبی و نیز بازدید از جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی نیشابور وارد این شهرستان می شوند.

اعتمادی بیان کرد: به طور میانگین روزانه 500 گردشگر عرب زبان وارد نیشابور می شوند و در کنار آن ها گردشگرانی از سایر کشورهای آسیایی و اروپایی نیز به نیشابور سفر و از جاذبه های تاریخی و ظرفیت های گردشگری این شهر تاریخی و باستانی بازدید می کنند. نیشابور از مهم‌ترین مراکز جمعیتی، فرهنگی، گردشگری، صنعتی و تاریخی شمال شرق ایران به شمار می‌آید و به عنوان یکی از نمادهای تاریخ و فرهنگ ایران مطرح شده‌است.آرامگاه خیام، آرامگاه عطار، آرامگاه کمال الملک، محوطه باستانی شادیاخ، دهکده و مسجد چوبی، آرامگاه امامزاده محمد محروق، آرامگاه بی بی شطیطه، قدمگاه و... از مهمترین اماکن فرهنگی، تاریخی، مذهبی و گردشگری نیشابور به حساب می آید.