‌ربودن 300 دختر دانش‌آموز در ایران هم با واکنش برخی مقامات مواجه شد. در این راستا اما مهمترین مقام رسمی که به این موضوع واکنش منفی نشان داد، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که در فیس‌بوک خود مطلبی در این خصوص نگاشت. خبرگزاری ایلنا با پوشش دادن این موضوع نوشت که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به اقدامات گروهک تکفیری تروریستی «بوکوحرام» واکنش نشان داد و خواستار وحدت و خودآگاهی تمامی مسلمانان دنیا برای عدم قدرت گرفتن گروه‌های افراطی تکفیری شد. در این ارتباط علی جنتی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک نسبت به اقدامات گروهک تکفیری تروریستی «‌بوکوحرام» واکنش نشان داد و گفت: خبر هراس انگیز ربودن 275 دختر دبیرستانی (در بیشتر روایت‌ها 300 دانش آموز است) در نیجریه توسط گروهک تکفیری تروریستی «‌بوکوحرام» و اعلام فروش آنها به بردگی چنان شوک‌آور بود که وجدان هر انسانی را به درد آورد.وی ادامه داده است: آنها با برداشت محدود و واپس‌گرایانه از آرا مهجور ابن تیمیه دست به کشتار و دزدی و آدم‌ربایی می‌زنند و آن را مطابق شریعت قلمداد می‌کنند.
اما متن یادداشت کامل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این‌باره چه بود. او نوشته است: «خبر هراس‌انگیز ربودن ۲۷۵ دختر دبیرستانی در نیجریه توسط گروهک تکفیری تروریستی «‌بوکوحرام» و اعلام فروش آنها به بردگی چنان شوک‌آور بود که وجدان هر انسانی را به درد آورد. اما چنین نشد. گویی گوش جهان از خشونت و افراط کر شده است. فاجعه‌بارتر آنکه این گروه اعلام کرده است که این اقدام ضدالهی و ضدانسانی را برای اعتلای اسلام و برای اجرای قوانین شریعت انجام داده است!
آنها تاریک‌ترین و افراطی‌ترین برداشت‌ها را با جهل و خرافه و خودکامگی درهم آمیخته‌اند و با سلاح تکفیر و ترور، جان و مال و ناموس مردم را مورد تجاوز قرار می‌دهند. این گروه افراطی - تکفیری هرگونه تعامل با غرب را حرام می‌داند و وظیفه خود را مقابله با نهادهای سنتی دینی و مقابله با حکومت و مبارزه با دموکراسی تعریف کرده است. آنها با برداشت محدود و واپس‌گرایانه از آرا مهجور ابن تیمیه دست به کشتار و دزدی و آدم‌ربایی می‌زنند و آن را مطابق شریعت قلمداد می‌کنند.
این اقدام انزجارآمیز آنها، چنان جوی از اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی در جهان ایجاد کرده است که به هیچ‌وجه جبران‌پذیر نیست. آنها آسیب‌پذیرترین قشر جامعه یعنی دختر معصوم دبیرستانی را به خشونت‌بارترین شیوه ربوده‌اند و به جرم مشارکت در امر سوادآموزی به ضدیت با اسلام متهم کرده‌اند و حکم به فروش آنها به عنوان برده داده‌اند.
اسلام با ندای برابری و رفع تبعیض و با شعار آزادی و آزادگی به آفریقا آمده است. اکنون «بوکوحرام» به اسم اسلام ولی به رسم جاهلی دختران را دوباره زنده به گور می‌کنند.
بر مسلمانان جهان است که با وحدت و خودآگاهی مانع قدرت گرفتن گروه‌های افراطی تکفیری شوند؛ گروه‌هایی که متحجرتر از جاهلیت قدیم و مرگبارتر از سلاح‌های کشتار جمعی‌اند. آنها با وقاحت حیثیت اسلام و مسلمین را به حراج گذاشته‌اند.» همزمان اما مراجع تقلید نیز به این عمل گروه تکفیری واکنش نشان دادند و آیت‌الله محمد علی گرامی این عمل را حاصل دست ارتجاع وهابیت با آستین غربی اعلام کردند. به نوشته سایت انتخاب، آیت‌الله محمدعلی گرامی در بیانیه‌ای حمله به مدرسه دخترانه مسیحی توسط فرقه بوکوحرام در نیجریه و اسیر کردن آنها را محکوم کرد.
ایشان در بیانیه‌شان نوشتند: بار دیگر استعمار غرب با دست ارتجاع وهابیت پیوند خورد و برای مشوه ساختن چهره اسلام، جریان بسیار وحشتناک به بردگی گرفتن دانش‌آموزان مدرسه‌ای در نیجریه را به‌وجود آورد. فرقه ضداسلامی (بوکو حرام) به نام دین و با تظاهر به اسم اسلام به مدرسه‌ای مسیحی در نیجریه حمله کرده و دانش آموزان مسیحی مدرسه را به عنوان کنیز و برده اسیر نمودند و ادعا کردند که حکم اسلام را اجرا می‌کنند.
غافل از آنکه همه فرهیختگان و متخصصین علوم اسلامی می‌دانند که بردگی مطرح شده در قانون، مربوط به جنگ است و منظور آن است که اسرا تحویل خانواده‌های مسلمان شوند تا نزد آنها تربیت اسلامی پیدا کنند و نه در زندان گرفتار باشند و نه اعدام شوند، فاصله میان حکم واقعی مربوط به جنگ با کار این فرقه تکفیری ضداسلام، فاصله زمین تا آسمان است. آن یک نوع فرزند خواندگی است که پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) فرمود: نگویید برده، بگویید پسرم و دخترم.
و هدف هم تربیت است و نوعا پس از مدتی به هر بهانه‌ای آزاد می‌شدند، در فقه اسلامی هم کتاب العتق (آزادی) داریم نه کتاب الرق (بردگی). در برابر کار دیگر حکومت‌ها که اسرا را زندان می‌کنند و چه شکنجه‌ها که نمی‌شوند که نمونه آن را در زندان‌های مخوف اسرای ابوغریب و گوانتانامو دیدید و شنیدید.
ولی کار این فرقه ضداسلام یک حرکت وحشتناک ضدبشری و سوءاستفاده جنسی و کاری است. دنیا بداند که اسلام از این‌گونه فرقه‌ها بیزار است و عذاب دنیا و آخرت در انتظار آنها می‌باشد. از درگاه الهی مسئلت داریم افکار جهانیان را روشن فرموده توفیق سعادت علم و ایمان به همه مرحمت فرماید.