آرین منش: تاریخ مصرف احزاب دولت ساخته، بعد از افول دولت‌ها به پایان می‌رسد
دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان در حاشیه همایش بازخوانی اندیشه‌های شهید مطهری در گفتگو با خبرنگار ما با انتقاد از تشکیل احزاب توسط دولت‌ها گفت: در دولت‌های گوناگون احزاب دولت ساخته داشته‌ایم، در هر مقطعی در کنار قوت گرفتن دولت‌ها احزاب خود ساخته به وجود آمدند، در مقطع آقای هاشمی کارگزاران، مولود دولت آقای هاشمی بود، حزب مشارکت مولود دولت آقای خاتمی بود و پایداری را هم من مولود دولت آقای احمدی نژاد می‌دانم. جواد آرین‌منش افزود: معمولا احزاب دولت ساخته بعد از افول دولت‌ها فروکش می‌کنند و تاریخ مصرفشان به پایان می‌رسد، به اعتقاد من حزب تشکیلات پایداری تمام شده است. چراکه مردم از هرنوع افراطی‌گری چپ یا راست بیزارند، افراط‌گری ترمزی برای توسعه کشور است.
نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چوب لای چرخ دولت‌ها گذاشتن هرگز نه به نفع مصالح نظام است، نه به نفع مردم و نه جزء منویات رهبری است، لذا شما الان عملکرد بنیان‌گذاران پایداری را در مجلس شاهد هستید، که تلاششان نه توسعه کشور بلکه ایجاد ترمز در مسیر حرکت دولت است.
وی افزود: چوب لای چرخ دولت گذاشتن با منافع ملی مغایرت دارد، لذا تصور من این است که جریان پایداری باید به سمت اعتدال و عقلانیت حرکت کند، چراکه مردم اقبالی به افراط‌گری در دولت و مجلس آینده نخواهند داشت.
آرین‌منش در پاسخ به سوالی در مورد پیروزی این گروه در انتخابات سال گذشته شورای شهر مشهد،گفت: اگرچه انتخابات را مشروع می‌دانم و معتقدم که رای مردم به هر مقداری که باشد قابل احترام است اما اگر فردی با ۳۰ هزار رای وارد شورا شد، یعنی یک صدم رای مردم مشهد را دارد و اگر ما یک و نیم میلیون رای دهنده داشته باشیم یعنی دو صدم رای دهندگان، لذا این عدد را نباید ملاکی برای پیروزی یک جریان و سلیقه سیاسی تلقی کنیم .
وی افزود: اگر در این انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری هم اکثریت را با این تعداد رای می‌آورد، خیلی ارزش بالایی نداشت و نمی‌توانست به‌عنوان پایگاه قدرتمندی از مردم تلقی گردد. ولی بالاخره در نظام مردم‌سالاری اکثریت به هر مقدار که باشد قابل احترام است.
آرین‌منش در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس آینده افزود: شرایط انتخابات مجلس کاملا با شورای شهر متفاوت است، مجلس آنقدر تعدد کاندیدا و تنوع آراء ندارد و معمولا در آراء مردم انسجام ایجاد می‌شود. جریان پایداری اگر بخواهد در معادلات سیاسی نقش داشته باشد قطعا با تکروی و جدا شدن از اردوگاه اصولگرایان ره به جایی نخواهد برد.
عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: اصولگرایان اساسا در صورتی می‌توانند در انتخابات آینده اکثریت مجلس را داشته باشند که همه ظرفیت‌هایشان کنار هم قرار بگیرد، در غیر این صورت مثل روز روشن است اگر اصولگرایان پایداری، غیرپایداری، ره‌پویان و ایثارگران هرکدام بخواهند راه خودشان را بروند، جریان دولت و اصلاحات اگر بنا بر مصلحت هم باشد در انتخابات آینده باهم به همگرایی می‌رسند و به پیروزی دست خواهند یافت.