ورودی های شهر، مفصل های پیوند دهنده فضای طبیعی و مصنوعی شهر هستند

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از ورودی های شهر به عنوان مفصل های پیوند دهنده فضای طبیعی بیرونی با فضای مصنوعی داخل شهر یاد کرد. سید جمال الدین صمصام شریعت اظهارکرد: در راستای زیباسازی ورودی های شهر طرح هایی در دست اجرا است که یکی از این ورودی ها، میدان استقلال یا همان دروازه علم و فناوری است. وی ادامه داد: ورودی میدان استقلال ترکیبی از ۲ میدان استقلال به صورت تقاطع غیرهمسطح و میدان ورودی دانشگاه صنعتی است که به دلیل فاصله ۸۰۰ متری از یکدیگر، این ۲ میدان با یکدیگر تلفیق شده اند.معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تاکید کرد: اقدامات زیباسازی میدان از جمله نورپردازی، ساخت مجسمه های مربوط به بزرگان و علما و دانشمندان مرتبط با میدان علم و فناوری همچنین ایجاد مناره هایی به یاد مناره های تاریخی شهر در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان از قدیم علاوه بر شهر گنبدهای فیروزه ای، به شهر مناره ها هم شهرت داشته است، ادامه داد: مناره هایی از زمان سلجوقیان یا از دیگر ادوار زمانی به جای مانده اعم از مناره ساربان، مناره چهل دختران یا در اطراف اصفهان مثل مناره سین، به عنوان راهنمای مسافران ایفای نقش می کردند.وی خاطرنشان کرد: طبق طراحی های انجام شده ۱۲ مناره در یک سو و ۱۲ مناره در سوی دیگر ورودی میدان علم و فناوری نصب می شود که در حال حاضر اسکلت ۲ مناره احداث شده است. صمصام شریعت اظهارکرد: در اطراف این مناره ها نورپردازی های زیبا، اَبنماها و فضاهای سبز مخصوص همراه با کاشت درختان زینتی پیش بینی شده و به عنوان یک میدان الگو و نمونه برای ورودی شهر اصفهان مطرح خواهد شد. وی یادآور شد: برای ورودی تشریفات از سمت فرودگاه اصفهان نیز طرحی شامل فضای سبز ، انواع نورپردازی، رسیدگی به برج های کبوتر در مسیر، رنگ آمیزی پل ها، استفاده از المان های ویژه و کارهای حجمی، نصب تابلوهای تبلیغاتی و نصب تصاویر شهدای شاخص شهر اصفهان انجام می شود.

طرح تعریض پل فلزی تا پایان سال تکمیل می شود

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان از پیوستن ۳ پروژه پیاده رو سازی، نورپردازی و زیباسازی و جابه جایی تأسیسات به پروژه تعرض پل فلزی خبر داد و گفت: با توجه به بازگشایی رودخانه زاینده رود جابه جایی تأسیسات این پل با تأخیر روبرو شده اما با این وجود تا پایان سال این طرح به بهره برداری می رسد.ایرج مظفر اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های اولیه تنها تعریض پل فلزی در دستور کار قرار گرفته بود اما در ادامه عملیات عمرانی آن، پروژه های پیاده رو سازی، نورپردازی و زیباسازی و جابه جایی تأسیسات نیز به پروژه اولیه اضافه شد.

وی ادامه داد: پیش از این بازه ۸ ماهه برای تعریض پل فلزی پیش بینی شده بود و در ماه های آغازین عملیات اجرایی آن نیز باتوجه به احتمال بازگشایی زاینده رود با سرعت بالا و به صورت شبانه روزی انجام می شد.وی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی و بازگشایی رودخانه، جابه جایی تأسیسات این پروژه با تأخیر روبرو شده اما با این وجود امیدواریم بتوانیم تا پایان سال پروژه پل فلزی و سه پروژه الحاقی به آن را به بهره برداری برسانیم. معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی تعریض پل فلزی، عنوان کرد: برآورد هزینه تعریض این پل ۷.۵ میلیارد تومان است که تا پایان شهریورماه سال جاری ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن هزینه شده است. وی از حفظ تمامی درختان در مسیر پیاده رو پل فلزی خبر داد و گفت: هیچ درختی در پیاده‌رو اطراف این پل قطع نشده و نمی‌شود و با طرحی شبیه به خیابان عباس‌آباد درختان در مسیر پیاده‌رو پل فلزی حفظ خواهند شد.