شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ)
شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ) در سال 1384 با سرمایه‌گذاری گروه مالی پاسارگاد و همکاری جمعی از نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر کشور در حوزه ‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات تاسیس شده است. به یاری پروردگار، فناپ در این مدت، با تکیه بر توانایی‌های سرمایه‌ی انسانی غنی و هوشمند خود و حمایت‌های بانک پاسارگاد توانسته است در حوزه‌های مختلف صنعت ICT نسبت به طراحی و ارائه‌ی خدمات و راهکارهای جامع اقدام کند، و هم ‌اکنون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین هولدینگ‌های خصوصی این حوزه به شمار می‌آید.
فناپ در ابتدا با ارائه‌ی راهکارهای جامع بانکی و سپس گسترش فعالیت‌های خود در حوزه‌های مختلف مالی، بیمه‌گری، پردازش تراکنش در صنعتICT مطرح گردید و به مرور با توسعه‌ی کارآفرینی در حوزه‌های هوشمندی توانست شرکت‌ها و بخش‌های کسب و کاری خود را به بیش از 20 مجموعه متخصص برساند و در این راستا نزدیک به 1000 نفر از نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر کشور در گروه شرکت‌های فناپ مشغول به فعالیت هستند.
توان‌مندی‌های فناپ هولدینگ فناپ با توجه به ویژگی‌های منحصر ‌به ‌فرد خود توانسته است جایگاه خود را نیز در بازار ارتقاء داده و با رشد سرمایه‌گذاری و فروش خود، سهم قابل توجهی از پروژه‌های این حوزه‌ی کشور را به خود اختصاص دهد و نام نیکی از خود در این پروژه‌ها به یادگار گذارد. این نیک نامی موجب شده است تا سازمان‌های بزرگ، شرکت‌ها و نهادهای مختلف کشور پروژه‌های عظیم خود را با خاطری آسوده به هولدینگ فناپ سپرده و به لطف خداوند، همراهی سرمایه‌های ارزشمند انسانی و با پشتوانه گروه مالی پاسارگاد، فناپ توانسته است نه فقط به عنوان مجری پروژه‌های عظیم بلکه در کنار سازمان‌ها در نقش شریک ایشان قرار گرفته و در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک مجموعه پیشرو مطرح باشد.

سرزمین هوشمند
فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطحی کلان‌تر از ارائه‌ی راهکارهای جامع نیز قابل طرح است؛ هوشمند سازی با ترکیب اجزای متعدد، ضمن بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و به ویژه فناوری اطلاعات در سطوح بزرگ، بنگاه‌ها و شهرها؛ و این در دنیایی که به جای دولت‌ها، سازمان‌های چند ملیتی و جهان‌شهرها هر روز نقش پر رنگ‌تری را ایفا می‌کنند، یعنی کنترل نبض اقتصاد جدید به شیوه‌ی جدید. پاره‌ای از فناوریهای مد‌نظر برای هوشمند سازی سازمان و شهر هم ‌اکنون هم موجودند، اما یکپارچه ‌سازی تمام این فناوری‌ها با خدمات موجود و جدید در کنار یکدیگر و ارائه درست آن به شهروندان هوشمند است که تاثیر اصلی را خواهد داشت.
هوشمندی‌های قابل تصور در این سطح به دو دسته‌ی شهر هوشمند و بنگاه هوشمند تقسیم می‌شود و نیازمندی‌های مشترک این دو را به عنوان زیرساخت مشترک در نظر می‌گیریم. شهر هوشمند در یکپارچه سازی خدمات فاوای ساختمان‌ها، انرژی، امنیت، ترافیک، آب و ... معنا می‌یابد. صنایع نیز هر کدام در گروه خود به کمک فاوا باید هوشمند شوند‌، از صنایع بانکداری گرفته تا آموزش و بهداشت و نفت و گاز. در نهایت زیرساخت‌های یکه باید به هر دوی این‌ها خدمت دهند نظایر ایجاد سازمان‌های متحرک، تجزیه و تحلیل، امنیت اطلاعات و پردازش ابری هستند. با گذر زمان، فناپ در مسیر رشد و بالندگی خود تجربه‌های بسیار ارزش‌مندی را کسب نمود. وجود تجربه‌های موفق کاری، تشکیل و راه‌اندازی شرکت‌های مختلف تخصصی در زمینه‌های گوناگون فناوری اطلاعات، همراه با دانش ‌فنی سرمایه‌های انسانی و هم ‌چنین قابلیت سرمایه‌گذاری و شایستگی‌های مدیریتی، تبدیل به مهم‌ترین مزیت‌های فناپ در این زمینه شدند. از سوی دیگر، توسعه‌ی روزافزون دنیا و کشور عزیزمان ایران، پیچیده تر شدن فعالیت‌ها و فرآیندهای زندگی، اهمیت هوشمند سازی را دو چندان نموده است. هم ‌چنین تغییر سبک زندگی ایرانیان و نیاز به ایجاد الگوهای ایرانی و اسلامی توسعه، فناپ را بر آن داشت تا با هدف اعتلای ایران اسلامی و ایجاد شرایطی در خور ایرانیان، گام در مسیری تازه بردارد. از این ‌رو، فناپ با به ‌روز رسانی راهبردی سیاست‌ها و فرآیندهای خود و تبدیل شدن به بزرگترین ارائه‌کننده‌ی راهکارهای جامع هوشمندی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، بر آن است تا فعالیت‌های موثری را در این زمینه انجام دهد.