پیام رییس سازمان ملی  استاندارد ایران به مناسبت روز جهانی استاندارد
با آغاز هزاره سوم، جهان یک باره با تغییرات و تحولات شگرفی در عـــرصه اقتــصـادی، اجتماعی، فرهنگی و فناوری مواجه شده و پیشرفت های علم و فناوری، ساختارها و نهادهای اجتماعی و اقتصادی را وادار به دگرگونی کرده است . انقلاب در فناوری اطلاعات، جهان را یکپارچه کرده و رویای دهکده جهانی به راستی محقق شده است.
شاخص و نماد برجسته هزاره سوم معرفی مدل جهانی شدن اقتصاد و به بیانی شفاف تر، سیطره مکتب یکسان سازی و یکنواختی الگوی اقتصاد در جغرافیای جهان بود. به زبانی ساده تر، هر اندازه کشورها لوازم مواجهه مبتنی بر دانایی محوری و بهره مندی از فناوری های نوین را فراهم کرده باشند به همان میزان در فرآیند رقابتی شدن، ایفای نقش می کنند.
قطب های سنتی با کارکرد بازار، دیگر قادر به جلوگیری از شکل گیری قطب های جدید اقتصاد نخواهند بود و ناگزیرند درهای فرو بسته خود را به روی بازیگران جدید در منطقه از جمله ایران اسلامی ، در آینده بگشایند. وظیفه برنامه ریزان و متخصصان کشور در چنین شرایطی، بهره گیری از تمامی امکانات و منابع به ویژه نیروی انسانی کارآمد به عنوان والاترین سرمایه ملی برای نیل به اهداف افق ۲۰ ساله یعنی سال ۱۴۰۴ می باشد. زیرا انتظار می رود کشورمان در این مقطع تاریخی به رتبه اول و تراز نخست توسعه در میان کشورهای منطقه تکیه زند :
- کشوری توسعه یافته براساس فناوری های نوین و بالنده
- خود بسنده در تولید و تأمین کالاهای راهبردی
- صادرات گرا و برآورنده سهم قابل قبول از نیازمندی های ارزی
- برخوردار از منابع و امکانات در اختیار
- سازگار و هماهنگ با استاندارد بازارهای منطقه‌ای و بین المللی و ...
تاکید بر اهمیت و جایگاه ممتاز استانداردها، کلیدی ترین مؤلفه نیل به چشم انداز ۲۰ ساله است. از این رو سازمان ملی استاندارد ایران با درک درست از بار مسئولیتی که برعهده دارد، خود را موظف می داند با تمام توان به تکلیف تاریخی خود عمل کرده و با برنامه ریزی جامع و هدفمند از توجه صرف به تدوین استانداردهای ملی برای کالا و خدمات فاصله گرفته، تجهیز هرچه بیشتر بدنه علمی، کارشناسی و تخصصی با توسعه مبانی آموزشی را وجهه همت قرار دهد. باز مهندسی سازمان، بهره گیری از روش های پیشرفته، حذف موانع، بازنگری و تجدیدنظر بنیادین در استانداردهای ملی و انطباق آن با استانداردهای بین المللی، ارتقای محتوایی استانداردها برای پاسخ گویی به مطالبات ملی و رضایت مخاطبان، فرصت سازی برای بروز خلاقیت و نوآوری در عرصه های تحقیقاتی و پژوهشی سازگار با نیاز کشور، مدیریت هوشمند بر مبانی هدف و نظارت بر پیشرفت اهداف، رقابتی کردن موضوع کیفیت در ارایه کالا و خدمات، رعایت الزامات استاندارد، شفاف سازی در عملکرد، تسهیل روش ها و آیین کارها، افزایش پیوسته نرخ بهره وری در برنامه های فعلی و سیاست های آینده ، نقطه عطف استراتژی کلی سازمان را تشکیل می دهند.
شاید اغراق نباشد اگر ادعا کنیم سازمان ملی استاندارد ایران پیش از اعلام شعار جهانی سال ۲۰۱۳ با عنوان استانداردهای بین المللی تضمین کننده تغییر مثبت، در این عرصه گام نهاده و به موفقیت های مطلوبی نیز دست یافته، بدیهی است سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان نهادی فرا دستگاهی در توسعه زیرساخت‌ها، برآورده کردن انتظارات عمومی بسی فراتر از دستاوردهای پیش رو حرکت کرده و وارد مسیر تغییر شده است .
بنابراین از تمامی همکاران ستادی و استانی می‌خواهم در این جهاد ملی و نهضت فراگیر و در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی خود را حلقه اصلی محور توسعه بدانند و لحظه ای از تلاش و کوشش فروگذار نباشند و همواره در صف مقدم این تلاش ملی آماده فداکاری باشند. فرصت را مغتنم شمرده ۲۲ مهر روز جهانی استاندارد را به همه تلاشگران عرصه صنعت و تولید و به همه کسانی که در این مسیر گام بر می دارند تبریک و خدا قوت می گویم.
نظام الدین برزگری - مهر۱۳۹۲