گروه خبر - شهردار اصفهان در اولین رویداد ایده تاپ دانشگاه جامع علمی و کاربردی فرهنگ و هنر اصفهان با بیان اینکه لازمه شهر خلاق، ورود دانشگاه ها، دستگاه های اجرایی و شهروندان به حوزه های خلاقانه و ایده های نوآورانه است، گفت: در سال های اخیر استارتاپ ها و ایده تاپ ها در شهر اصفهان فعال شده اند. مهدی جمالی نژاد با اشاره به اینکه در این رویداد، ۱۰ ایده در حوزه های فرهنگ، هنر و مدیریت شهری ارائه شد، افزود: پنج ایده از میان آنها در شهرداری قابلیت اجرایی دارد که از ایده پردازان دعوت شد تا ایده های خود را برای اجرا به مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان ارائه دهند. وی گفت: اگر همه دستگاه ها در برگزاری این ایده تاپ ها ورود کنند و دانشجویان را در یک رقابت سالم کنار هم قرار دهند می توان امیدوار بود که در آینده نزدیک گام های بسیار بلندی در توسعه شهر برداشته خواهد شد. سرپرست دانشگاه علمی کاربردی واحد استان اصفهان با ارزیابی مثبت از برگزاری این رویداد گفت: برگزاری این رویدادها به دانشجویان آموزش می دهد تا آموخته های خود را به ایده هایی تبدیل کند که ممکن است آینده اقتصادی داشته باشد.

سید حسن قاضی عسکر افزود: دانشجویان ایده های خوب و زیادی ارائه می کنند که برای اجرایی کردن آنها به حمایت نیاز دارند بر همین اساس تصمیم گرفته ایم به آنها آموزش های لازم را ارائه دهیم تا بتوانند ایده های خود را به ایده های کار آمد و اقتصادی تبدیل کنند. وی با اشاره به ۶۱ ایده ارائه شده در این رویداد کار آفرینی و انتخاب پنج ایده برتر گفت: سه ایده برتر وارد مرکز رشد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می شود و بقیه نیز مورد حمایت قرار می گیرند. همچنین سرپرست مرکز آموزش علمی و کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک اصفهان بر جهت دهی کلاس های کارآفرینی مراکز آموزش علمی کاربردی از تئوری به سمت ارائه ایده های کاربردی و ایده تاپ ها تاکیدکرد و گفت: در کلاس های کار آفرینی باید دست کم پنج ایده اجرایی ارائه شود تا این کلاس ها به بُرونداد برسد. احسان مشکلانی افزود: دنیای آینده، دنیایی نیست که افراد فقط با داشتن مدرک تحصیلی، شغلی نیز داشته باشند بلکه در آینده افراد خودشان باید شغلشان را انتخاب کنند.

به گزارش دنیای اقتصاد اصفهان، نخستین رویداد کار آفرینی (ایده تاپ) فرهنگ و هنر و رسانه از اول تا سوم دی در مرکز آموزش علمی و کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک اصفهان برگزار شد تا به تجاری سازی ایده های شرکت کنندگان و آمادگی آنان برای رویارویی با سرمایه گذاران کمک کند؛دانشجویان ایده های خود را بیان و پس از رای گیری بازخورد اولیه مخاطبان را نسبت به ایده اولیه و خام دریافت کردند تا پس از انتخاب ایده‌های برتر و تشکیل تیم ها، ضمن تمرین کار گروهی، بر روی تجاری سازی ایده خود تمرکز کنند. در گام بعدی ، کارگاه طراحی مدل کسب و کار برگزار و پس از کارگاه آموزشی، در یک کلینیک تشریحی، تیم ها، با کمک منتورها (مربیان) مدل کسب و کار ایده خود را طراحی کردند ؛در گام سوم، کارگاه آموزشی نحوه ارائه مطلوب برگزار شد و چگونگی بیان و ارائه ایده برای مخاطبان و سرمایه گذاران در شرایط مکانی و زمانی مختلف، با محدودیت های متفاوت زمانی تشریح گردید. پس از یادگیری نحوه ارائه مطلوب در کلینیک تشریح، با کمک منتور ها، تیم های ارائه ایده خود را برای تیم داوری آماده می نمایند.