اسپانسرهای رسمی المپیک ریو ۲۰۱۶ از چند ماه قبل ساخت فیلم‌های تبلیغاتی خود را شروع کرده بودند. طبق اعلام شرکت تحلیل تبلیغات Ace Metrix، تاکنون تبلیغاتی بهترین عملکرد را داشته‌اند که به قلب مخاطب نفوذ کرده‌اند و
الهام‌بخش بوده‌اند.

شرکت Ace Metrix ، 71 آگهی را از ابتدای سال 2016 بررسی کرده و نمونه‌ای از بیش از 500 نفر را به‌عنوان نماینده مخاطب برنامه‌های تلویزیونی در آمریکا مورد استفاده قرار داده تا به تبلیغات ملی در این کشور برای ویژگی‌هایی مثل توجه، محبوبیت و اطلاع‌رسانی و برای هر نوع محصول از دستمال کاغذی گرفته تا لوازم ورزشی و شکلات و فست فود امتیاز دهد. امتیازدهی این شرکت از صفر تا 950 بر اساس میزان علاقه مردم به آگهی‌ها بوده است. شرکت Ace دریافته که تقریبا همه آگهی‌های محبوب از سوی اسپانسرهای رسمی مسابقات یا تیم‌ها ساخته شده‌اند. داده‌های به دست آمده از مسابقات قبلی نشان داده کار اسپانسر‌های رسمی در ساخت آگهی به‌طور کلی بهتر از آنهایی بوده که اسپانسر نیستند. همچنین با اینکه شرکت Ace Metrix آمریکایی است، اما در بررسی‌های خود تبلیغات کشورهای دیگر را هم در نظر گرفته است. شرکت‌هایی که آگهی‌های بازرگانی با محوریت المپیک ساخته‌اند، از اوت 2015 حدود 6/ 61 میلیون دلار هزینه‌ کرده‌اند تا تبلیغاتشان پخش شود. در اینجا تعدادی از تبلیغات برتر المپیک به گفته Ace Metrix را معرفی می‌کنیم.

پروکتر اند گمبل: «متشکرم مادر»

ورزشکاران المپیک به زبان‌های مختلف با مادرشان صحبت می‌کنند، اما در آگهی شرکت P&G یک موضوع همگانی و جهانی وجود دارد: قدرت عشق مادر. در این آگهی، هنگام شرکت ورزشکاران در مسابقات جهانی خاطراتی از کودکی و زمانی که مادرانشان در شرایط سخت از آنها حمایت کرده‌اند به یادشان می‌آید. این خاطرات انگیزه‌بخش پیروزی آنها است.

کوکاکولا: «احساس طلا گرفتن»

لذت بردن طلای المپیک با برخی پیروزی‌های احساسی دیگر در زندگی قابل مقایسه است و کوکاکولا در کمپین تبلیغاتی امسال خود این حس را به تصویر کشیده است. در این تبلیغ لحظات طلایی ورزشکاران و اوج هیجانات آنها هنگام دریافت مدال طلا در ورزش‌های مختلف از شنا گرفته تا بدمینتون نشان داده می‌شود. در ابتدای فیلم این سوال مطرح می‌‌شود که «طلا گرفتن چه حسی دارد؟» و سپس صحنه‌های پیروزی ورزشکاران در کنار محصولات کوکاکولا دیده می‌شود.

Dick's Sporting Goods: «مدعیان قهرمانی»

صدایی که روی آگهی این شرکت گذاشته شده، به نحو تاثیرگذاری سفر پرچالش ورزشکاران در راه رسیدن به المپیک را توصیف می‌کند؛ مشکلاتی مانند دوری از خانواده و تمرین‌های سخت که آن را به خاطر غرور و افتخار برای کشورشان تحمل می‌کنند.

سامسونگ: «سرود»

از آنجایی که بومی‌گرایی و جنبش‌های ضد جهانی‌سازی در بسیاری از کشورهای غربی این روزها زیاد شده، مضامین احساسی در مورد وحدت و صلح جهانی در تبلیغات امسال بیشتر متداول شده است. شرکت سامسونگ از این موضوع بهره‌برداری کرده و به‌صورت تاثیرگذاری سرود ملی 15 کشور را در قالب یک ملودی واحد درآورده است. فیلم با زمزمه سرود ملی بوتسوانا توسط یک دختر استرالیایی در گوشی هوشمند سامسونگ شروع می‌شود و الگوی آن با مردم دیگر نقاط دنیا ادامه می‌یابد.

گیتورید (Gatorade): «هیچ وقت عشق را گم نکنید»

هر ورزشکار حرفه‌ای که در مسیر المپیک قرار می‌گیرد زمانی در کودکی خود عاشق ورزش شده است. شرکت گیتورید در آگهی خود با محوریت المپیک، ورزشکارانی مثل سرنا ویلیامز را هنگام تمرین و پیروزی در مسابقه در کنار کودکی آنها به تصویر می‌کشد.