تولد دوباره «‌برنز» بعد از  حادثه آتش سوزی
خط تولید «وود ‌استاک» (قطعات تزیینی خودرو) شرکت برنز از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی آذین‌خودرو که اواخر بهمن ماه گذشته در اثر حریق از بین رفته بود، طی مراسمی مورد راه اندازی و بهره‌برداری مجدد قرار گرفت.
این مراسم با حضور ابوترابی نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی و تنی چند از اعضای کمیسیون صنایع ومعادن مجلس ، حسین گروسی نماینده شهریار و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به همراه مهندس نجم‌الدین مدیرعامل ایران‌خودرو و اعضای هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازی برگزار شد. خط تولید شرکت ووداستاک شرکت برنز اواخر بهمن ماه گذشته در یک آتش سوزی مهیب کاملا از بین رفت.
شدت این آتش سوزی به حدی بود که سوله‌ها، ماشین‌آلات و مواد اولیه دپو شده نابود شدند و خسارت مالی سنگینی به این واحد وارد آمد. حریق سه روز ادامه یافت و عاقبت با اتمام مواد قابل اشتعال‌ به پایان رسید و با پایان آن نگاه‌ها متوجه تبعات نابودی این خط شد.
شرکت برنز طرف قرارداد ایران‌خودرو و تامین کننده اقلامی چون انواع رودری ، طاقچه عقب و عایق های صوتی و حرارتی خودروهای ساخت داخل برای محصولات این شرکت است. بخش اصلی تولیدات این شرکت براساس تکنولوژی روز دنیا از مواد اولیه «‌وود استاک » تولید می شود که در نوع خود تولید منحصر به فردی در کشور محسوب می شود و با توقف تولید آن‌ها زنجیره تامین قطعه ایران‌خودرو دچار اختلال شد.
حسین نمازی مدیرعامل گروه صنعتی برنز، با یادآوری این که بیش از سه هزار مترمربع سوله و حدود ۴۰۰ تن مواد اولیه در این حریق از بین رفت، از چالش‌هایی گفت که شرکت برای بازسازی خط تولید ووداستاک (تولیدکننده ورق های وود استاک که بخش اعظم تولیدات این گروه را تشکیل می دهد) با آن‌ها مواجه بود.
مهندس رضایی مدیرعامل گروه آذین‌خودرو نیز به پیشینه این گروه و شروع به کار اولین واحد از جمع ۸ شرکت گروه در دوران جنگ و آغاز همکاری با ایران‌خودرو در سال ۷۴ اشاره کرد و گفت: پس از آتش سوزی برنز نشستی اضطراری در گروه‌آذین خودرو و شرکت برنز برگزار شد و مدیران مجموعه با توجه به تعهد این شرکت به تامین قطعات تزیینی محصولات ایران‌خودرو برنامه بازسازی خط ووداستاک را تهیه کردند.
به گفته وی، این طرح ضربتی به همت کارکنان گروه و با حمایت و همکاری ایران‌خودرو کمتر از سه ماه اجرا شد تا تولید در برنز از سر گرفته شود و ۶۰۰ نیروی شرکت به کار بازگردند.
مهندس نجم‌الدین هم طی سخنانی با اشاره به شرایط خاص صنعت خودرو و مشکلاتی که توقف تولید درهر یک از شرکت‌های عضو زنجیره تامین قطعه برای کل زنجیره ایجاد می‌کند، بازسازی خط ووداستاک برنز در سه ماه را قابل تقدیر دانست و از همه دست اندرکاران این مجموعه و پرسنل فنی گروه سپاسگزاری کرد. او همچنین با اشاره به تلاش‌های مدیران و کارکنان ایران‌خودرو برای سرپا نگاهداشتن تولید در این گروه صنعتی از برخی اظهارات و تحرکات در قبال این شرکت طی سال گذشته گلایه کرد.
حسین گروسی نیز یکی دیگر از سخنرانان این مراسم قبل از بازدید از خط تولید بازسازی شده بود. او با تاکید بر این که بخش صنعت در اجرای هدفمندی یارانه‌ها مظلوم واقع شده، ابراز امیدواری کرد تیم اقتصادی دولت جدید گره صنعت و به‌خصوص صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور را باز کند.