50 سال حضور موثر  در صنعت پخش
جواد ظهیری مدیرعامل شرکت به‌پخش، به عنوان یکی از شرکت‌های پیشکسوت صنعت پخش، در دومین همایش بین المللی صنعت پخش در ایران ضمن تشریح روند توسعه این شرکت گفت: به‌پخش در اصل یکی از شرکت‌های زیرمجموعه توسعه صنایع بهشهر است که قدمت آن به سال 1332 برمی‌گردد.
وی افزود: این شرکت پس از انقلاب تا سال ۷۱ تقریبا در اختیار سازمان صنایع ملی بود که پس از آن به بخش‌خصوصی واگذار گردید، اما در حال حاضر ۶۸ درصد سهام آن مربوط به بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری و ۳۲ درصد آن متعلق به سهامداران بخش خصوصی است.
ظهیری با اشاره به تغییرات ساختاری در عرصه توزیع، فروش و رشد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور اظهارکرد: قطعا ادامه این تغییرات موجب تحول در کار پخش نیز خواهد شد. مثلا در شرایط جدید ما باید کالا را به زنجیره‌ای‌ها در درازمدت بفروشیم، قراردادی کار کنیم، شکل و برخورد ویزیتورها تغییر کند و حجم تحویل کالاها بیشتر ‌شود.

وی ضمن تشریح تحولات صنعت پخش به خصوص در شرایط پس از تحریم، خواستار تامل و نگاه ویژه به این بخش شد.
ظهیری افزود: پخش، فرایند پیچیده و دقیقی دارد و بروز اختلال در آن می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری ایجاد کند.
وی گفت: در حالی که در سراسر جهان ما شاهد ادغام شرکت‌های پخش و در نتیجه به وجود آمدن شرکت‌های بزرگ و قوی در این صنعت هستیم، متاسفانه می‌بینیم که در کشور واحدهای تولیدی نیز شروع به پخش کرده‌اند که این کار یک اشتباه محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت به‌پخش با اشاره به ادغام 400 شرکت پخش و ایجاد 12 شرکت بزرگ در آلمان و همچنین کاهش‌ شرکت‌های پخش در آمریکا از 800 به 19 شرکت، اظهار امیدواری کرد: برگزاری کنفرانس‌های تخصصی صنعت پخش، بررسی ‌نظرات دست‌اندرکاران و تبادل افکار و آراء بین استادان داخلی و خارجی در این صنعت بتواند نقشه راه و مسیر آینده صنعت پخش را در ایران به بهترین وجه ترسیم کند.