چگونگی راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایران
جارودی دبیر کنفرانس در سخنرانی خود در روز دوم همایش پخش، به موضوع فروشگاه‌های زنجیره‌ای پرداخت.
وی گفت: تاکنون مطالعه ای برای راه‌‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام نشده که به چه اندازه‌ این فروشگاه ها را لازم داریم. عوامل جمعیتی، انسانی، اقتصادی، فنی ومدیریتی هم باید بررسی شوند. وی افزود: در ایران دسترسی ما به این اطلاعات بسیار کم است. ولی مثلا در کانادا در سایت‌های مرتبط، جمعیت محلات، ترکیب سنی، متوسط درآمد، مالکیت یا عدم مالکیت افراد، تجرد و تاهل، دین و گرایش مذهبی آنان مشخص است تا کسی که می‌خواهد خانه بگیرد یا سرمایه‌گذاری کند، بداند و درست تصمیم‌گیری کند. به گفته وی، در راه‌اندازی فروشگاه زنجیره‌ای باید به بحث مکان‌یابی توجه کرد. مثلا قیمت زمین، امکان دسترسی به حمل و نقل‌ها و استقرار درازمدت در مکانی ثابت مهم است.

وی گفت: فعالیت در بازارهای رقابت آزاد و بهره‌گیری استراتژی هزینه پایین، بهره‌گیری از علم روز مدیریت در حوزه‌های مختلف و دسترسی به مسیرهای مختلف کالایی از جمله نیازهاست.
وی سپس این پرسش ها را مطرح کرد که آیا بازار مصرف محله‌ای را که قصد راه‌اندازی فروشگاه در آن داریم اندازه گرفته‌ایم؟ کدامیک از انواع فروشگاه‌های زنجیره‌ای مناسب این محله است؟ رقابت در این محله به نفع کدامیک خواهد بود؟ وتاکید کرد که باید به این مسائل توجه شود. وی در ادامه به بحث Jump یا پرش پرداخت وگفت: در سال 2015 ده برند اول دنیا از این قرار شد: اپل، گوگل، مایکروسافت، آی‌بی‌ام، ویزاکارت، آی‌تی اند تی، وریزون، کوکاکولا، مک‌دونالد و ماربرو که به نسبت 2014 تفاوت و تغییرات جدی داشتند. و این تغییرات را با سال 2006 مقایسه کرد و از افت جنرال الکتریک، وال مارت و کوکاکولا خبر داد و اظهارکرد: شتاب تغییرات را باید بسیار جدی گرفت و برای آینده فکر و برنامه داشت.

وی گفت: چه اتفاقاتی در 10 سال گذشته رخ داده و چه اتفاقاتی در ایران افتاده است؟ ما در ایران کجای این اتفاقات هستیم؟
وی تاکید کرد: لازم است با پرش، عقب‌ماندگی‌های اقتصادی را جبران کنیم. ما باید از ساختن دوباره چرخ پرهیز کنیم و به نقطه اول برنگردیم. بنابراین بستر فناوری اطلاعات را بیش از پیش جدی بگیرید.
جارودی پیشنهاد کرد که بزرگ‌ترین‌ها به حومه شهر بروند. زمین ارزان است و آنها می‌توانند در کنار فروش کالا، به نیازهای تفریحی و رفاهی مردم هم توجه کنند.