تقویت ظرفیت های صنعت عمران  در دل تعاونی ها
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: بخش عظیمی از ظرفیت های بخش تعاون کشور می تواند در توسعه صنعت عمران و ساختمان بالفعل شود.
دکتر غلامحسین حسینی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار «دنیای اقتصاد»، در پاسخ به اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه عمران و ساختمان کیش از سوی اتاق تعاون چیست؟ تصریح کرد:
برگزاری نمایشگاه‌ها یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی جهت عرضه کالا و خدمات است. وی افزود: هنگام برگزاری نمایشگاه‌ها، بازرگانان و تولیدکنندگان محصولات ضمن آشنایی با رقبا و سلیقه مصرف‌کننده، خلاقیت‌ها، نوآوری و توانمندی‌های تولیدی و صادراتی خود را عرضه می‌کنند.
به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در خصوص نمایشگاه عمران و ساختمان کیش می‌توان مهم‌ترین اهداف برگزاری آن را به شرح ذیل عنوان کرد:
ارائه توانمندی‌ها و محصولات تولیدکنندگان داخلی در حوزه صنعت ساختمان
تبادل اطلاعات فنی و تخصصی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان محصولات ساختمانی
عرضه توانمندی‌های صادراتی پیمانکاران، مشاوران و متخصصان فنی و مهندسی حوزه عمران و ساختمان
توسعه بازار تولیدکنندگان صنعت ساختمان و عمران
آگاهی بخشی نسبت به فن‌آوری و تکنولوژی‌های روز دنیا در حوزه‌های عمران و ساختمان
بهبود و تکمیل زنجیره تامین محصولات و مصنوعات ساختمانی
ارائه فن‌آوری پیشرفته در بهینه‌سازی مصرف انرژی در سازه‌های عمرانی و ساختمانی
حسینی نیا همچنین در پاسخ به اینکه رویکرد اتاق تعاون مرکزی ایران درباره توسعه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی چیست؟، عنوان کرد: اتاق تعاون مرکزی به عنوان پارلمان بخش تعاونی رویکرد توسعه‌ای نسبت به فرآیند بازار و تجارت تعاونی‌ها داشته و درصدد ارتقا سهم بازار داخلی و خارجی محصولات و خدمات شرکت‌های تعاونی است.
وی ادامه داد: برگزاری نماشگاه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف تولید و خدماتی یکی مهم‌ترین رویکردهای اتاق تعاون در این زمینه است.
به گفته وی، وجود قابلیت‌ها و پتانسیل‌های نظیر اتحادیه‌ها و تعاونی‌های تامین نیاز تولیدکنندگان که همواره به عنوان بازوهای قدرتمند اقتصادی و اجتماعی اتاق تعاون نقش ارزنده‌ای ایفا می کنند، می‌تواند به روند برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در گرایش‌های مختلف کمک شایان توجهی کنند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عین حال، در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در زمینه جذب سرمایه‌گذار به کشور موثر خواهد بود؟، عنوان کرد: در کشورهای توسعه یافته برگزاری نمایشگاه تخصصی یکی از راهکارهای موثر توسعه بازار و بازاررسانی محسوب می‌شود، در کشور ما نیز با توجه به شرایط اقتصادی و روابط تجاری بین‌المللی برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست می‌تواند باعث جذب سرمایه‌گذار و توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف تجاری شود که از جمله آن می‌توان به دستاوردهای ذیل اشاره کرد:
تسهیل ورود مواد اولیه و قطعات و ماشین‌آلات موردنیاز واحدهای داخلی
روان‌سازی صدور محصولات و خدمات تخصصی به خارج از کشور
دستیابی سریع، آسان، ارزان به بازارهای جهانی و بازارهای منطقه
امکان ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه و کشورهای همسایه ایران
ارائه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری کشور در رشته‌ها و فعالیتی مختلف
فراهم کردن بستر مشارکت با سرمایه‌گذاران خارجی
اطلاع‌رسانی در زمینه نحوه سرمایه‌گذاری و قوانین و مقررات سرمایه‌گذاری خارجی
امکان ملاقات هیات‌های تجاری و بازرگانی.