ملزومات یک استارت‌آپ قوی

داشتن یک استارت‌آپ؛ این ایده‌ای است که این روزها همه بر سر آن توافق دارند. استارت‌آپ یک کسب و کار در فضای مجازی است که به خوبی در ایران توانسته جای خود را باز کند.اگر به خوردن غذاهای بیرون از خانه عادت داشته باشید سفارش دادن غذا به‌صورت آنلاین را خوب می‌شناسید. حالا چنان این صنعت رشد کرده که انواع مختلفی از استارت‌آپ‌ها از آن حمایت می‌کنند که یکی از آنها به خوبی توانسته رشد کند. این استارت‌آپ با آماده کردن غذاهای خانگی توانسته مشتریان زیادی جمع کند.اینجا و آنجا استارت‌آپ‌های زیادی پیدا می‌شوند؛ از استارت‌آپی که نان گرم برایتان تهیه می‌کند تا لباس‌هایتان را به خشکشویی می‌برد. دسته‌های گل سفارش می‌گیرند. تاکسی فوری پیدا می‌کنند. خرید خانه انجام می‌دهند. میوه‌ها و غذای ارگانیک تهیه می‌کنند و هزاران شگفتی دیگر.داشتن یک کسب و کار که بتواند خیلی زود مشتری جلب کند، موفق شود و موفق باقی بماند در دنیای مجازی کار چندان راحتی نیست اما اینجا چند نکته هست که به شما نشان می‌دهد ابزارهای یک استارت‌آپ قوی چه چیزهایی است.

توانمندی

قبل از تصمیم‌گیری برای شروع یک استارت‌آپ تمام شرایط خود را بسنجید و به این توجه کنید که آیا صلاحیت این را دارید که به‌عنوان یک مدیر یک استارت‌آپ را شروع کنید؟ به‌عنوان مثال اینکه زمان کافی برای مدیریت و شجاعت و هوشیاری لازم به‌عنوان یک مدیر را دارید؟

توسعه ‌ایده

هنگامی که کار و استارت‌آپ خود را آغاز کردید همان ایده قبلی خود را به‌صورت روتین ادامه ندهید و به فکر توسعه آن باشید و هدف شما تنها در آمد از این ایده نباشد بلکه سعی کنید با توسعه آن و ساخت وسایل جدید زندگی مردم را ارتقا دهید. وقتی که این کار را شروع کردید به آینده آن نیز فکر کنید که آیا این استارت‌آپ انجام می‌پذیرد یا نه؟ آیا این چیزی است که مردم نیاز دارند؟ آیا وسایلی که شما تولید می‌کنید به فروش میرسد یا نه؟؟ همچنین داشتن یک برنامه روشن و منظم به شما کمک می‌کند که در کار خود پیش بیفتید و همچنین این برنامه برای ارائه‌ ایده خود به سرمایه‌گذاران بسیار مهم است. طرح کسب و کار شما باید شامل مواردی مانند بیانیه ماموریت،خلاصه شرکت و یک توصیف از یک بازار کار باشد.

ارزیابی

اگر حس کردید که یک مورد جالب در کسب و کار شما وجود دارد باید تمام تلاش خود را انجام دهید و به ارزیابی بازار بپردازید. این کار یعنی ارزیابی بازار و شناخت فضای بازار کاری خود و همچنین هدف قرار دادن مشتری‌ها باعث می‌شود که مشتریان به خرید کالای شما ترغیب شوند.

مصرف پایین

سعی کنید که با تحقیقات بسیار و پیدا کردن عوامل هزینه‌های استاندارد در این صنعت مصارف خود را تا حد امکان کاهش دهید.این کار نه تنها به شما کمک می‌کند که کسب و کار خود را بهتر مدیریت کنید بلکه باعث می‌شود سرمایه‌گذاران به کار با شما ترغیب شوند.

پول

یکی از اولویت‌ها باید این موضوع باشد که پیش‌بینی کنید به چه اندازه پول و سرمایه برای شروع کار و همچنین برای ساخت و توسعه کالا‌های خود نیاز دارید، همچنین مخارج برای ایجاد یک بازار کار را نیز برآورد کنید. شما نیازمند نوعی بودجه برای شروع هستید که می‌توانید این سرمایه را از پس انداز خود یا وام یا کمک از دیگران به دست آورید اما یافتن یک سرمایه‌گذار که سرمایه و اشتیاق خود را با شما به اشتراک بگذارد بسیار بسیار ضروری است. بنابراین چه بخواهید و چه نخواهید مجبور به گوش دادن به برخی از حرف‌های سرمایه‌گذاران خود هستید ولی این بدین معنا نیست که هر چه آنها گفتند به آن عمل کنید.شما در حال صرف وقت و سرمایه بسیاری هستید و باید از یک گروه و سیستم پشتیبانی قابل اعتماد استفاده کنید. یکی از بهترین انتخاب‌ها می‌تواند خانواده شما باشد که می‌توانند در این امر به شما کمک کنند.

نام خوب

سعی کنید که یک نام متناسب با کسب و کار خود انتخاب کنید. در انتخاب اسم به نکاتی مانند با معنا بودن و در خور شان کسب و کار شما بودن دقت کنید. همچنین سعی کنید اسمی انتخاب کنید که بتواند به‌عنوان دامنه‌ای برای سایت نیز مناسب باشد.بعد از اینکه شما نام شرکت خود را انتخاب کردید باید این نام را به ثبت برسانید و همچنین سعی کنید یک دامنه برای سایت با همین نام خریداری کنید.

منابع پولی

منابع رایگان متعدد می‌توانند به شما کمک‌ها و آموزش و مشاوره‌های بسیار دقیق و ضروری بدهند و شما می‌توانید از SBA.gov منابع محلی خوبی را پیدا کنید.هم اکنون جا دارد که به تعهدات مالیاتی بپردازیم. هنگامی که شما یک شرکت یا کسب و کار را راه‌اندازی میکنید باید به تعهدات مالی نیز عمل کنید، به‌عنوان مثال در کشور ایالات متحده آمریکا چهار نوع اساسی از مالیات کسب و کار به‌وجود می‌آید:خود اشتغالی، مالیات برای کارکنان، درآمد و مالیات غیر مستقیم.

مجوز

هنگامی که درصدد هستید که یک شرکت و یک کسب و کار راه‌اندازی کنید باید از مراجع مربوطه کشور خود مجوز کسب و کار دریافت کنید و این مجوز‌ها و پروانه‌ها بسته به شغل شما متفاوت است ولی شما برای انجام کار خود حتما به این مجوزها نیاز دارید.

بنیان‌گذاری

انتخاب بنیان‌گذار یک استارت‌آپ درست مثل این است که بخواهید زمینی را برای احداث یک ساختمان پیدا کنید. وقتی ساختمان ساخته شود، شما می‌توانید همه اجزای آن را تغییر دهید ولی زمین آن هیچ‌وقت عوض نمی‌شود. پس وقتی استارت‌آپی را راه بیندازید، در هر مرحله‌ای از کار می‌توانید ایده‌های خود را تغییر دهید و چیزهایی به آن اضافه کنید اما تغییر بنیان‌گذار یا موسس استارت‌آپ به این سادگی‌ها نیست و یادتان باشد که موفقیت استارت‌آپ‌ها تابع طرز فکر بنیان‌گذاران آن‌هاست.

مصرف‌کننده‌ها

ثروتی که یک استارت‌آپ ایجاد می‌کند مانند یک چهارضلعی است که در یک ضلع آن تعداد کاربران قرار دارد و ضلع دیگر ارزشی است که برای بهتر شدن زندگی مشتریان خود به وجود می‌آورید.یادتان باشد که رشد کسب‌وکار شما در ابتدا دقیقا به این مساله بستگی دارد که در مرحله دوم چقدر تلاش می‌کنید، هنگامی که با یک سوال ریاضی دشوار مواجه می‌شوید، با پیدا کردن پاسخ سوالات فرعی می‌توانید به جواب مساله برسید. این قانون در مورد استارت‌آپ‌ها هم صدق می‌کند.به عبارتی در فضای استارت‌آپ مشاهده‌ خدمت یا کالای جدیدی که کاربران آن را در اختیار ندارند دشوارتر از سایر بخش‌هاست، پس هر چقدر که مشتری‌های خود را بهتر بفهمید، موفق‌تر خواهید بود، یادتان باشد اغلب استارت‌آپ‌های موفق زاده‌ احساس نیاز بنیان‌گذارانشان هستند. اما شما در قدم اول نمی‌توانید به این مرحله برسید پس به جای این‌که دنبال تامین نظر تعداد زیادی از کاربران باشید، روی گروه‌های کوچک‌تر تمرکز و سعی کنید همه نیازهای این گروه کوچک را رفع کنید.در هر کسب‌وکاری افزودن بر تعداد مشتری‌ها بسیار راحت‌تر از این است که رضایت آنها را جلب کنید اما به خودتان دروغ نگویید، مشتری‌های واقعی را نگه دارید و دنبال راضی کردن آنها باشید.

خدمات

خیلی از شرکت‌هایی که در فضای استارت‌آپ فعالیت می‌کنند در ارائه خدمات به مشتری‌های خود کاملا بی‌رحم هستند. ناخودآگاه و به مرور زمان ممکن است ایده‌های ناب شما - به اصطلاح - ته بکشد اما با ارائه خدمات مطلوب به مشتری‌های خوبتان می‌توانید رضایت آنها را به شکل شگفت‌انگیزی بهبود ببخشید.هر روز تعداد کاربرها یا مشتری‌های واقعی خود را روی یک کاغد سفید بزرگ بنویسید و آن را جلوی چشمتان قرار دهید تا بتوانید تعدادشان را افزایش دهید. در این شرایط وقتی تعداد مشتری‌ها کم می‌شود به‌سرعت متوجه تغییرات به وجود آمده در سیستم می‌شوید و در جهت رفع آن تلاش می‌کنید.

شکست

یکی از مهم‌ترین نکات برای داشتن یک استارت‌آپ موفق این است که برای راه‌اندازی آن خیلی هزینه نکنید، چراکه خیلی از استارت‌آپ‌ها قبل از این‌که مورد قبول عموم مردم قرار بگیرند، شکست می‌خورند و شایع‌ترین شکل شکست حین اجرای ایده اولیه و به دلیل کمبود بودجه پیش می‌آید. بنابراین صرف هزینه‌ کم برای راه‌اندازی استارت‌آپ بسیار مهم است، همان‌طور که ورزش شما را جوان نگه می‌دارد، جا انداختن فرهنگ راه‌اندازی استارت‌آپ‌های ارزان هم شرکت‌ شما را جوان نگه خواهد داشت.

روحیه

علت عمده شکست زودهنگام استارت‌آپ‌ها بی‌پولی‌ بنیان‌گذاران آنها در ابتدای راه است اما نبود تمرکز نیز زمینه‌ شکست‌ شما را در این حوزه ایجاد می‌کند. فرقی نمی‌کند که یک ساده لوح تمام‌عیار هستید یا آدم باهوشی که روحیه‌اش را از دست داده است چون در هر صورت شکست می‌خورید.آغاز به کار در حوزه استارت‌آپ به داشتن یک روحیه‌ قوی نیازمند است، درک این موضوع و تلاش آگاهانه هرگز به این معنا نیست که شما به‌طورحتم زمین می‌خورید بلکه قضیه درست مثل بلند کردن یک جعبه سنگین از روی زمین است که شما زانوهایتان را خم می‌کنید تا بتوانید از پس برداشتن چنین بار سنگینی برآیید.

ملزومات یک استارت‌آپ قوی