کارگزاری بانک دی، کارگزاری ارزش آفرین

دنیای اقتصاد: کارگزاری بانک دی در راستای تکمیل زنجیره خدمات و ارزش بانک دی تشکیل و با شعار «کارگزاری بانک دی، کارگزاری ارزش‏آفرین» در زمینه معاملات و خرید و فروش سهام و سایر اوراق بهادار فعالیت می‏کند. در حال حاضر این شرکت به عنوان یکی از کارگزاری‏های نام آشنای بورس اوراق بهادار کشور با سرمایه ۱۰۰ میلیارد ریال و با راه‏‏اندازی ۱۱ شعبه و نمایندگی معاملاتی فعال در بورس اوراق و کالا در سطح کشور، حائز کسب رتبه «الف» معاملات اوراق بهادار و رتبه «ب» در بورس کالا در بین شرکت‏های کارگزاری است. این کارگزاری با اهداف « افزایش سهم از بازار» و « بهبود زیرساخت‏های شرکت» دربازار سرمایه فعالیت می کند. «ارایه خدمات نوین در بازار سرمایه»، «تبدیل شدن به یک کارگزاری با خدمات کامل»،«بهبود زیرساخت‏های عملیاتی شرکت» و«بهبود زیرساخت‏های کنترلی شرکت» از مهمترین سیاست های این شرکت است. کارگزاری بانک دی با ارایه خدمات کارگزاری شامل : ۱- معامله اوراق بهادار از قبیل سهام ، اوراق مشارکت، حق تقدم خرید سهام ، اختیار معامله و قراردادهای آتی برای دیگران و به حساب آنها یا به نام و حساب خود۲- معاملات کالاهای پذیرفته شده برای دیگران و به حساب آنها ۳- بازار سازی و بازارگردانی اوراق بهادار و کالاهای پذیرفته شده و همچنین ارایه خدمات مالی و مشاوره‏ای شامل : ۱- مدیریت صندوق‏های سرمایه‏گذاری۲- نمایندگی ناشر برای ثبت اوراق بهادار و دریافت مجوز عرضه ۳- بازاریابی برای فروش اوراق بهادار ۴- سبدگردانی اوراق بهادار ۵- مشاوره و انجام تمامی امور اجرایی برای پذیرش اوراق بهادار یا کالا در هر یک از بورس‏ها و بازارهای خارج از بورس به نمایندگی از ناشر یا عرضه‏کننده کالاها و دیگر خدمات مشاوره ای موفق به فعالیت موثر در بازار سرمایه شده است. از جمله برنامه‏های آتی کارگزاری بانک دی نیز می توان به «توسعه محدوده جغرافیایی خدمات‏رسانی کارگزاری» ،«توسعه انواع خدمات قابل ارایه در صنعت کارگزاری»،«توسعه و گسترش معاملات آنلاین» و «توسعه خدمات جانبی کارگزاری» اشاره کرد.

شرکت کارگزارى بانک دى (سهامى خاص) در تاریخ ۵/ ۵/ ۱۳۷۹ تحت شماره ۱۶۴۹۶۰ و با نام شرکت کارگزارى سهم‏اندیش در اداره ثبت شرکت‏ها و مالکیت صنعتى تهران به ثبت رسید و سپس تحت نامه شماره ۱۰۶۰۴ مورخ ۲۳/ ۲/ ۸۷ نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شد. این کارگزارى از تاریخ ۱۵/ ۱/ ۱۳۹۱ با دریافت اجازه انتقال مالکیت و پس از انتقال سهام شرکت کارگزارى سهم اندیش به بانک دى با نام «کارگزارى بانک دى» فعالیت خود را آغاز کرد. این کارگزاری در راستای تکمیل زنجیره خدمات و ارزش بانک دی تشکیل و با شعار «کارگزاری بانک دی، کارگزاری ارزش‏آفرین» در زمینه معاملات و خرید و فروش سهام و سایر اوراق بهادار فعالیت می‏کند. در حال حاضر این شرکت به‏عنوان یکی از کارگزاری‏های نام آشنای بورس اوراق بهادار کشور با سرمایه ۱۰۰ میلیارد ریال و با راه‏‏اندازی ۱۱ شعبه و نمایندگی معاملاتی فعال در بورس اوراق و کالا در سطح کشور، حائز کسب رتبه «الف» معاملات اوراق بهادار و رتبه «ب» در بورس کالا در بین شرکت‏های کارگزاری است.

فعالیت اصلی شرکت

موضوع فعالیت شرکت طبق ماده (۳) اساسنامه عبارت است از مبادرت به هر یک از فعالیت‏های زیر مشروط بر اینکه مجوز مربوطه به هریک از آنها از سازمان بورس دریافت شود:

الف) خدمات کارگزاری

۱- معامله اوراق بهادار از قبیل سهام، اوراق مشارکت، حق‏تقدم خرید سهام، اختیار معامله و قراردادهای آتی برای دیگران و به حساب آنها یا به نام و حساب خود

۲- معاملات کالاهای پذیرفته شده برای دیگران و به حساب آنها

۳- بازار‏سازی و بازارگردانی اوراق بهادار و کالاهای پذیرفته شده

ب) خدمات مالی و مشاوره‏ای شامل

۱- مدیریت صندوق‏های سرمایه‏گذاری

۲- نمایندگی ناشر برای ثبت اوراق بهادار و دریافت مجوز عرضه

۳- بازاریابی برای فروش اوراق بهادار

۴- سبدگردانی اوراق بهادار

۵- مشاوره و انجام کلیه امور اجرایی برای پذیرش اوراق بهادار یا کالا در هر یک از بورس‏ها و بازارهای خارج از بورس به نمایندگی از ناشر یا عرضه‏کننده کالاها

۶- مشاوره در زمینه‏های زیر:

الف) قیمت‏گذاری اوراق بهادار

ب) روش فروش و عرضه اوراق بهادار

ج) طراحی اوراق بهادار

د) خرید، فروش یا نگهداری اوراق بهادار

ه) سرمایه‏گذاری

و) مدیریت ریسک

ز) ادغام، تملک، تغییر و تجدید ساختار سازمانی و مالی شرکت‏ها

ح) طراحی و تشکیل نهادهای مالی

بررسی عملکرد شرکت کارگزاری بانک دی

۱- مدیریت حرفه‏ای دارایی‏ها

الف) صندوق‏های سرمایه‏گذاری

A) صندوق سرمایه‏گذاری ارزش‏آفرینان دی

صندوق سرمایه‏گذاری با درآمد ثابت ارزش‏آفرینان دی در تاریخ ٠٨/ ٠٤/ ١٣٩٠ با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) به‏عنوان صندوق سرمایه‏گذاری موضوع بند ٢٠ ماده ١ قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذرماه سال ١٣٨٤، فعالیت خود را آغاز و با شماره ١٠٩١١ نزد سبا و شماره ۲۸۱۵۱ نزد مرجع ثبت شرکت‏ها و موسسات غیرتجاری به ثبت رسیده است. عملکرد این صندوق براساس مفاد اساسنامه و امیدنامه و در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه است. فعالیت این صندوق تحت نظارت سبا انجام شده و متولی صندوق نیز به‏طور مستمر فعالیت آن را زیر نظر دارد. مدیریت دارایی‏های صندوق که عمدتا شامل انواع سپرده بانکی و سایر اوراق بهادار می‏شود، توسط مدیران سرمایه‏گذاری صندوق صورت می‏گیرد. سرمایه‏گذاران در ازای سرمایه‏گذاری در این صندوق گواهی سرمایه‏گذاری دریافت می‏کنند. صدور واحد سرمایه‏گذاری بر اساس خالص ارزش دارایی‏های روز ارائه درخواست و ابطال آنها براساس خالص ارزش دارایی‏های روز بعد از ارائه درخواست صورت می‏گیرد. مدیر صندوق حداکثر یک روز پس از ارائه درخواست ابطال، پرداخت وجوه سرمایه‏گذاران را ضمانت کرده است. در پایان خرداد ماه ۱۳۹۵ خالص ارزش دارایی‏های این صندوق بالغ‏بر ۴۶ هزار میلیارد ریال بوده و هم‏اکنون نیز یکی از ۵ صندوق سرمایه‏گذاری بزرگ کشور به شمار می‏رود که پرداخت‏های سود دوره‏ای آن به‏صورت ماهانه (شانزدهم هر ماه) صورت می‏پذیرد. علاقه‏مندان برای دریافت اطلاعات می‏توانند به تارنمای صندوق به نشانی http:/ / www.dayfund.net مراجعه کنند. در نمودار زیر روند بازدهی تجمعی صندوق در مقایسه با شاخص کل بورس تهران آمده است.

یکی از مهم‏ترین مزیت‏های سرمایه‏گذاری در این صندوق‏ها نسبت به سپرده بانکی این است که نرخ پیش‏بینی سود در این صندوق‏ها همواره با درصدی اختلاف، بالاتر از سود سپرده‏های بانکی تعیین می‏شود و مزیت دیگر اینکه برخلاف سپرده‏گذاری بانک که از انعطاف کافی در افزایش/ کاهش مبلغ سپرده و مدت زمان نگهداری سپرده برخوردار نیست؛ برای کسب سود این صندوق‏ها لزومی به نگهداری بلندمدت آنها نیست. علاوه‏بر آن سرمایه‏گذاران هر گاه تمایل داشته باشند می‏توانند منابع خود را در صندوق افزایش یا کاهش دهند و مشمول هیچگونه جریمه یا تغییر (عمدتا کاهش) نرخ سود سرمایه‏گذاری نخواهند شد. براساس اطلاعات منتشر شده مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران تا پایان اردیبهشت‏ماه ۱۳۹۵ خالص ارزش دارایی صندوق‏های سرمایه‏گذاری درآمد ثابت بیش از ۶۴۰ هزار میلیارد ریال بوده که تقریبا ۸ درصد آن در صندوق سرمایه‏گذاری با درآمد ثابت ارزش‏آفرینان دی سرمایه‏گذاری شده است.

b) صندوق سرمایه‏گذاری مشترک بانک دی

صندوق سرمایه‏گذاری مشترک بانک دی در تاریخ ٢٤/ ٠٢/ ١٣٩٠ با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) به‏عنوان صندوق سرمایه‏گذاری موضوع بند ٢٠ ماده ١ قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذرماه سال ١٣٨٤، فعالیت خود را آغاز و با شماره١٠٨٦٩ نزد سبا و شماره ۲۷۶۷۲ نزد مرجع ثبت شرکت‏ها و موسسات غیرتجاری به ثبت رسیده است. عملکرد این صندوق براساس مفاد اساسنامه و امیدنامه و در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه است. فعالیت این صندوق تحت نظارت سبا انجام شده و متولی صندوق نیز به‏طور مستمر فعالیت آن را زیر نظر دارد. مدیریت دارایی‏های صندوق که عمدتا شامل سهام شرکت‏های پذیرفته شده در بورس می‏شود، توسط مدیران سرمایه‏گذاری صندوق صورت می‏گیرد. سرمایه‏گذاران در ازای سرمایه‏گذاری در این صندوق گواهی سرمایه‏گذاری دریافت می‏کنند. صدور واحد سرمایه‏گذاری و ابطال آنها براساس ارزش خالص دارایی‏های روز بعد از ارائه درخواست صورت می‏گیرد. ضامن صندوق، پرداخت وجوه سرمایه‏گذاران را تا حداکثر ۷ روز پس از ارائه درخواست ابطال ضمانت کرده است. علاقه‏مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‏توانند به تارنمای صندوق به نشانی http:/ / www.dayfund.ir مراجعه کنند. در نمودار زیر روند بازدهی تجمعی صندوق در مقایسه با شاخص کل بورس تهران آمده است. براساس اطلاعات منتشر شده مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران تا پایان اردیبهشت‏ماه ۱۳۹۵ خالص ارزش دارایی صندوق‏های سرمایه‏گذاری مشترک در سهام بیش از ۷,۵۵۰ میلیارد ریال بوده که تقریبا ۵/ ۲ درصد آن در صندوق سرمایه‏گذاری بانک دی سرمایه‏گذاری شده است.

c) صندوق بازارگردانی گروه مالی دی

صندوق سرمایه‏گذاری اختصاصی بازارگردانی گروه مالی دی نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت رسیده و در حال اخذ مجوز فعالیت از سازمان بورس است. این صندوق طبق امیدنامه و اساسنامه بازارگردانی سهام شرکت‏های بانک دی، بیمه دی و سرمایه‏گذاری بوعلی را بر عهده دارد.

ب) سبدگردانی

شرکت کارگزاری بانک دی (سهامی خاص) با سرمایه‏ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال و مجوز سبدگردانی به شماره ۲۲۵۹۳۷/ ۱۲۱ مورخ ۲۹/ ۰۳/ ۱۳۹۲ از سازمان بورس و اوراق بهادار با تیمی مجرب و متخصص از مدیران و کارشناسان مالی و سرمایه‏گذاری آماده است تا در شرایط پسابرجام که افق‏های جدیدی از سرمایه‏گذاری و کسب بازدهی پیش‏روی سرمایه‏گذاران داخلی و خارجی گشوده است، با کمترین هزینه‏ و در شرایط رقابتی اقدام به تشکیل و مدیریت سبد سرمایه‏گذاری اختصاصی برای علاقه‏مندان به فعالیت در بازار سرمایه ایران کند. در حال حاضر مدیریت یکی از بزرگ‏ترین صندوق‏های با درآمد ثابت کشور (صندوق ارزش‏آفرینان کارگزاری بانک دی) با حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال خالص ارزش دارایی بر عهده این شرکت است.

معاملات

مهم‏ترین و پویاترین بخش کارگزاری بانک دی واحد معاملات و عملیات سهام و اوراق بهادار آن است که فعالیت همه واحدهای دیگر کارگزاری تاثیر خود را در قالب حجم و ارزش معاملات در عملکرد این واحد نشان می‏دهد. تیم معامله‏گران کارگزاری بانک دی ضمن تسلط و رعایت کلیه قوانین و مقررات موجود، درک درستی از روند و رویدادهای اقتصاد جهان و ایران و بازار بورس دارد و با اعتقاد و التزام به مشتری‏مداری اقدام به اجرای دقیق و سریع سفارشات خرید و فروش سرمایه‏گذاران و مشتریان فعال در بازار سرمایه می‏کنند.

مهم‏ترین خدمات واحد معاملات شرکت عبارت است از:

* معامله اوراق بهادار از قبیل سهام، حق تقدم سهام، اوراق مشارکت، صکوک و اسناد خزانه اسلامی، اوراق تسهیلات مسکن

* بازارسازی و بازارگردانی اوراق بهادار

* بازاریابی فروش اوراق بهادار

* ارائه سایر خدمات لازم به مشتریان

شرکت کارگزاری بانک دی در اسفندماه سال ۱۳۹۴ از نظر ارزش معاملات حائز رتبه اول و در کل سال۹۴ موفق به کسب رتبه سوم در میان ۱۰۷ کارگزار بورس شده است. در نمودار زیر روند حجم معاملات شرکت کارگزاری بانک دی به همراه رتبه کارگزاری در بین کارگزاران فعال در بازار سرمایه آورده شده است و همان‏طور که ملاحظه می‏فرمایید با مدیریت پویا و فعال کارگزاری در ماه‏های گذشته این نسبت‏ها بهبود قابل‏توجهی داشته است.

تامین مالی

شرکت کارگزاری بانک دی با داشتن مجوز مشاور عرضه و پذیرش و دارا بودن تجربیات ارزنده و کارشناسان متخصص و توانمند در عرصه پذیرش سهام و سایر اوراق بهادار شرکت‏ها در بازار بورس و فرابورس آمادگی دارد تا کلیه خدمات لازم پذیرش شرکت‏ها و انتشار و عرضه اوراق بهادار و اصلاح ساختار مالی را در قالب قوانین و مقررات موجود به شرکت‏ها و متقاضیان علاقه‏مند به حضور و تامین مالی از طریق بازار سرمایه ارائه دهد. مهم‏ترین خدمات کارگزاری بانک دی در این زمینه عبارتند از:

* ارائه مشاوره و ارزیابی و سنجش میزان آمادگی ناشر برای پذیرش

* تکمیل و ارائه مدارک و اطلاعات درخواستی به بورس/ فرابورس به نمایندگی از طرف ناشر در فرآیند پذیرش

* کنترل و نظارت بر رعایت مقررات پذیرش توسط ناشر در فرآیند پذیرش

*تهیه و تدوین امیدنامه و برنامه کسب‏و‏کار

*همکاری درباره چگونگی گزارشگری مالی و تهیه صورت‏های مالی میاندوره‏ای و سالانه

*پیگیری مستمر پیشرفت کار و ارتباط مداوم با کارشناسان پذیرش و اطلاع‏رسانی دقیق و سریع به متقاضی

*حضور در جلسه هیات پذیرش به همراه نماینده متقاضی جهت پاسخگویی به سوالات اعضای هیات

*رفع ابهامات هیات پذیرش برای تکمیل فرآیند پذیرش شرکت

مهم‏ترین سوابق و پیشینه شرکت کارگزاری بانک دی در خصوص تامین مالی به شرح ذیل است:

*پذیرش و ثبت عرضه بزرگ‏ترین نیروگاه سیکل ترکیبی خاورمیانه و ایران (نیروگاه شهدای پاکدشت یا دماوند) در فرابورس

*تهیه طرح توجیهی افزایش سرمایه شرکت‏های گوناگون

*انجام مقدمات پذیرش و تهیه طرح توجیهی افزایش سرمایه شرکت‏های گوناگون

مشاوره در زمینه انتشار اوراق مشارکت، صکوک و ...

بورس کالا

واحد بورس کالای کارگزاری بانک دی در اسفندماه سال ۹۳ با اخذ مجوز محصولات پتروشیمی و فرآورده‏های نفتی کار خود را آغاز و در فروردین ۹۴ نیز مجوز معاملات در رینگ محصولات صنعتی را نیز دریافت کرد. درخواست مجوز معاملات سلف موازی استاندارد محصولات فلزی و پتروشیمی نیز در اسفندماه ۹۴ به سازمان ارسال شده است که در مراحل پایانی قرار دارد و این مجوز نیز به‏زودی به مجوزهای کارگزاری اضافه خواهد شد. در حال حاضر نیز کارگزاری همه زیرساخت‏ها، بسترها و شرایط لازم برای دریافت مجوز بورس انرژی را فراهم کرده است و در آینده نزدیک خدمات بورس انرژی از جمله خرید و فروش بار پایه برق، اوراق سلف و غیره به متقاضیان و مشتریان ارائه می‏شود.

خدمات واحد کالایی کارگزاری بانک دی شامل موارد ذیل می‏شود:

۱- خرید و فروش کلیه کالاهای قابل‏معامله در بورس کالا اعم از محصولات فلزی، محصولات پتروشیمی و شیمیایی در رینگ‏های داخلی و صادراتی

۲- ارائه خدمات کارگزاری بورس کالا در مناطق مختلف کشور

۳- ارائه خدمات معاملاتی در بازار قراردادهای آتی کالا (معاملات آتی سکه و اوراق مبتنی بر کالا)- (در شرف راه‏اندازی)

۴- ارائه خدمات مشاوره پذیرش کالا در بورس کالای ایران

۵- ارائه اطلاعات و مشاوره تخصصی در زمینه چگونگی انجام بهینه رقابت در بازارهای مختلف بورس کالا در چارچوب قوانین و مقررات

گزارشات و تحلیل‏ها

در دنیای کسب‏و‏کار امروز، هیچ شرکتی از مطالعات تحقیق و توسعه (R&D) و اقتصادی بی‏نیاز نیست. کارگزاری بانک دی نیز به‏منظور نیل به اهداف خود به‏ویژه فرهنگ‏سازی و گسترش بازار سرمایه در بین مردم جامعه، همسو با شرکت‏های دانش‏بنیان و پیشرو در دنیای تجارت، با بهره‏گیری از مدیران و تحلیل‏گران باتجربه و متخصص در بازار سرمایه، اقدام به تقویت و توسعه واحد تحلیل و مطالعات تحقیق و توسعه خود کرده است.

واحد آموزش

شرکت کارگزاری بانک دی با برخورداری از مدیران و کارشناسان مجرب، متخصص و حرفه‏ای مصمم است تا نخست، بهبود و ارتقای سطح دانش تخصصی همکاران و مشتریان کنونی و دوم، فرهنگ‏سازی و آشنایی بازار سرمایه برای هم‏میهنان علاقه‏مند در سرتاسر کشور به‏ویژه همکارانمان در خانواده بزرگ بانک دی، اقدام به اخذ مجوزهای لازم از سازمان‏های مربوطه و برگزاری دوره‏های آموزشی در سطوح گوناگون در آینده نزدیک کند.

برنامه‏های پیش‏بینی شده برای این واحد عبارت است از:

*برگزاری دوره‏های آموزشی تحلیل (از سطح پایه تا پیشرفته) جهت آشنایی سرمایه‏گذاران با بورس اوراق بهادار و کسب حداکثر بازدهی در این بازار (تحلیل تکنیکال و بنیادی سهام)

*برگزاری دوره‏های آموزشی معاملات آتی سکه و طلا

* ارائه خدمات آموزشی به شرکت‏ها، موسسات و مراکز آموزشی

* برگزاری سمینارهای تخصصی ویژه فعالان بازار سرمایه

* برگزاری جلسات پرسش و پاسخ ویژه فعالان بازار سرمایه

برنامه‏های آتی شرکت:

• توسعه محدوده جغرافیایی خدمات‏رسانی کارگزاری

• توسعه انواع خدمات قابل ارائه در صنعت کارگزاری

• توسعه و گسترش معاملات آنلاین

• توسعه خدمات جانبی کارگزاری

a) توسعه محدوده جغرافیایی خدمات‏رسانی کارگزاری

کارگزاری بانک دی با دارا بودن ۱۸ ایستگاه معاملاتی فعالیت می‏کند. با توجه به پتانسیل‏های موجود در بانک دی و لزوم گسترش دامنه جغرافیایی کارگزاری به شهرهای مختلف مخصوصا شهرهای فاقد ایستگاه‏های معاملاتی، باید تلاش شود تا با افزودن ایستگاه‏های معاملاتی جدید در شهرهای کوچک در قالب شعبه و در مراکز استان در قالب تالار اختصاصی همتی مضاعف در شناساندن کارگزاری بانک دی و توسعه خدمات‏رسانی کارگزاری انجام شود؛ بنابراین برنامه یک سال آتی برای توسعه و گسترش دامنه جغرافیایی خدمات‏رسانی کارگزاری، مطالعه پتانسیل‏های شهرهای مختلف برای ایجاد شعب و تالار اختصاصی خواهد بود و در صورت بهبود شرایط عمومی بازار تلاش خواهیم کرد تا استقرار ایستگاه‏های معاملاتی جدید در شهرهای مختلف کشور تعداد آنها به ۲۵ ایستگاه افزایش یابد.

از دیگر اقداماتی که در برنامه توسعه‏ای کارگزاری قرار دارد ارائه خدمات کارگزاری از طریق شعب بانک دی خواهد بود. به‏تازگی سازمان بورس در حال تدوین سازوکاری است که علاوه‏بر اعطای مجوز ایستگاه‏های معاملاتی، مجوز معاملات آنلاین (برخط) گروهی را نیز صادر کند. به این مفهوم که علاوه‏بر اعطای دسترسی به‏ معامله‏گران از طریق ایستگاه‏های معاملاتی (خطوط MPLS)، از طریق اینترنت نیز امکان دسترسی گروهی به معامله‏گران برای مشتریان و زیرمجموعه‏‏شان فراهم شود. سعی خواهد شد برای شعب منتخب بانک دی از معاملات برخط گروهی استفاده شود.

b) توسعه انواع خدمات قابل ارائه در صنعت کارگزاری

شرکت‏های کارگزاری می‏توانند در حوزه‏های مختلف بازار سرمایه اقدام به ارائه خدمات به مشتریان و فعالان بازار کنند. این خدمات را می‏توان در چند دسته زیر طبقه‏بندی کرد:

• خدمات خرید و فروش انواع اوراق بهادار پذیرفته شده در بورس و فرابورس

• خدمات خرید و فروش انواع کالاهای پذیرفته شده در بورس کالا و بورس انرژی

• خدمات آموزشی و توسعه فرهنگ سرمایه‏گذاری

• خدمات مشاوره سرمایه‏گذاری

• خدمات مشاوره عرضه و پذیرش انواع اوراق بهادار در بورس و فرابورس (خدمات تامین مالی)

• خدمات مشاوره عرضه و پذیرش انواع کالا در بورس کالا و بورس انرژی

• خدمات مدیریت دارایی‏ها در قالب سبدگردانی و تاسیس صندوق‏های سرمایه‏گذاری مشترک

c) توسعه و گسترش معاملات آنلاین (برخط)

معاملات آنلاین با وجود عمر کم خود در بازار سرمایه ایران، سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده است. با توجه به هزینه بسیار پایین این معاملات برای کارگزاری‏ها یکی از سودآورترین نوع خدمات آنها به‏شمار می‏آید. شرکت کارگزاری مفید با دارا بودن بیش از ۶۰ درصد حجم معاملات توسط معامله‏گران آنلاین دارای بالاترین میزان معاملات آنلاین در بازار سرمایه ایران است. از این رو سرمایه‏گذاری در این بخش و افزایش میزان مشتریان آنلاین یکی دیگر از اولویت‏های کاری مدیریت خواهد بود. برای توسعه تعدادی مشتریان آنلاین لازم است برنامه‏های تشویقی خاصی ارائه کرد تا آنها را به سمت کارگزاری بانک دی سوق دهیم. از جمله برنامه‏های تشویقی برای مشتریان آنلاین می‏توان به موارد زیر اشاره کرد:

• اهدای جوایز به رده‏های مختلف معاملات

• تخصیص مازاد بر سهمیه آنلاین در عرضه‏های اولیه

• اعطای اعتبار براساس قانون اعطای اعتبار به مشتریان آنلاین

• ارسال خبرنامه‏ها به‏صورت روزانه و لحظه‏ای

• تسویه زودتر از موعد برای مشتریان خوش حساب

همچنین مدیریت بنا دارد برای گسترش جامعه مشتریان آنلاین کارگزاری اقدام به عقد قرارداد با دانشگاه‏ها جهت برگزاری کلاس‏های آموزشی رایگان برای دانشجویان حسابداری، مالی و اقتصاد در سراسر ایران و افتتاح حساب کاربری برای ایشان کند. این کار، کارگزاری بانک دی را صاحب شبکه عظیم مشتریان بالقوه می‏کند که نتایج آن در سال‏های بعد از دانشجویی به ثمر خواهد نشست. همچنین می‏توان با عقد قرارداد با آموزشگاه‏های بورسی در قالب معرفی مشتری اقدام به جذب مشتری آنلاین کرد.

d) توسعه خدمات جانبی کارگزاری

علاوه‏بر آنچه گفته شد برخی خدمات جنبی نیز در کارگزاری‏ها ارائه می‏شود. تلاش خواهیم کرد تا خدمات جانبی به شرح زیر به مشتریان خود ارائه دهیم که این خدمات عبارتند از:

• راه‏اندازی سایت تحلیلی و خبری

• تهیه بولتن‏های خبری و تحلیلی و فروش آنها

e) فرآیندهای داخلی کارگزاری

صنعت کارگزاری یکی از پر ریسک‏ترین صنایع در بازارهای مالی است از این رو احتمال تخلف و نقض قوانین در این شرکت‏ها بسیار بالا است؛ بنابراین گروه مدیریت شرکت با ایجاد واحد حسابرسی و کنترل داخلی مصمم است تا از بروز هرگونه تخلف و قصور احتمالی جلوگیری کند. همچنین آیین‏نامه‏های مربوط به جذب و استخدام، پاداش، اعطای اعتبار، تخصیص عرضه‏های اولیه را در صورت وجود مورد بازبینی قرار خواهد داد و در صورت نبود آنها به‏صورت شفاف این آیین‏نامه‏ها را تدوین کند. همچنین برای افزایش بهره‏وری سرمایه کارگزاری و رعایت مقررات کفایت سرمایه، واحد حسابرسی و کنترل داخلی مدیریت اعتبارات را به شکل مناسب‏تری انجام می‏دهد.

f) سایر برنامه‏های آتی

فارغ از موارد بیان شده در بالا مدیریت تلاش خواهد کرد تا موارد زیر را برای رشد و ارتقای خدمات کمی و کیفی کارگزاری در جهت شعار بانک دی (ارزش‏آفرین) انجام دهد.

• فرهنگ‏سازی و جذب مشتریان تازه وارد به بازار سرمایه

• راه‏اندازی شعب و نمایندگی خارجی (درکشورهای حاشیه خلیج فارس و نیز کشورهای اروپایی و آمریکایی مانند آمریکا، کانادا، انگلیس و سایر کشورهایی که ایرانیان مقیم بیشتری داشته باشند).

کارگزاری بانک دی، کارگزاری ارزش آفرین

کارگزاری بانک دی، کارگزاری ارزش آفرین

کارگزاری بانک دی، کارگزاری ارزش آفرین

کارگزاری بانک دی، کارگزاری ارزش آفرین

کارگزاری بانک دی، کارگزاری ارزش آفرین