اقتصاد به کمک سینما نیاز دارد
دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان گفت:حال اقتصاد بویژه واحدهای تولیدی این روزها خوب نیست و سینما می تواند در این وضعیت به کمک اقتصاد بیاید. محمدگوهریان در حاشیه رونمایی از فیلم مستند داستانی« دایره کوچک» در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: سینما به عنوان یکی از ابزارهای مهم رسانه ای است که قابلیت تاثیرگذاری در فضای اجتماعی جامعه را دارد . وی تصریح کرد: سینما می تواند نقش مهمی در تصحیح نگاه جامعه و دولت به کارآفرینان و فعالان اقتصادی داشته باشد.
وی افزود:متاسفانه در سه دهه اخیر فضای رسانه ای کشور کارآفرینان ،سرمایه گذاران و کارخانه داران را به صورت کارآکترهای منفی به جامعه معرفی کرده است و این در حالیست که کارآفرینان نقش موثری در اشتغال زایی و تولید ثروت جامعه دارند.گوهریان اضافه کرد:بسیاری از کارآفرینان و فعالان اقتصادی در خیریه ها نقش فعالی ایفا می کنند و هر یک حمایت های بی دریغی از خانواده های بی بضاعت و کمک به خدمات درمانی جامعه می کنند. گوهریان در بخش دیگری از سخنان خود دهه های گذشته اقتصاد ایران را شبیه چند فیلم سینمایی دانست و گفت:سریال اقتصاد ایران در سال های منتهی به ۱۳۴۰ مانند سریال روز و روزگاری اقتصادی ساده و واقعی و همه چیز سرجای خودش بود. وی افزود: در دهه ۴۰ الی ۶۰ اقتصاد ایران شبیه سریال« شب های برره» بود که در آن نفت مانندنخود و تمدن نوعی توهم و مظهر سنت، شیرفرهاد و مظهر مدرنیته ، شخصیت کیانوش بود . دبیرکل اتاق اصفهان تصریح کرد:اقتصاد دهه ۶۰ مانند فیلم «آژانس شیشه ای» است که شاهد برخورد خشن آرمان ها و واقعیت های جامعه هستیم.

گوهریان دهه ۷۰ تا ۸۰ را مانند فیلم سینمایی «زیرنور ماه» توصیف کرد و گفت:در این دهه ظهور نحله نحله آدم هایی از ترکیب دو رنگ سیاه و سفید به دهه خاکستری شبیه است .وی دهه ۸۰ تا ۹۰ را مانند فیلم حوض نقاشی تعبیر کرد و گفت:دراین دهه شاهد قصه پدری که با کمبودهایی روبروست، مادری که فقط کتلت بلد است و پسری با هوش که خانه همسایه را دوست دارد و پیتزا دوست دارد و دهه فرار سرمایه های و مغزها است. دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان دهه ۹۰ را شبیه فیلم ماتریس دانست و گفت:در این دهه نیومن هایی که قرص قرمز را با اختیار خوردند و دهه برخورد صریح با واقعیت است و دهه آشوبناکی ماتریسی که با نفت سراپا بود . فیلم «دایره کوچک ما» مستند داستانی از زندگی یک نوجوان معلول است که با کمک خیریه حضرت علی اصغر(ع) اصفهان توانسته نمایشگاه عکسی برپا کند و تلاش کند که با وجود بی سرپرست بودنش بر مشکلات قایق آید.این فیلم به تهیه کنندگی محسن طباطبایی توانسته دو جایزه بین المللی از جشنواره رشد و پرواز دریافت کند.