شرکت تراکتور با سعی و تلاش پرنسل متخصص پس از چندین دهه فعالیت در سال 92و1391 علاوه بر کسب جایزه صادر کننده نمونه کشوری، دهها عنوان جایزه دیگر در زمینه بهره وری- تولید و ماشین آلات کشاورزی، در سال جاری نیز عنوان رتبه اول در بین 500 شرکت برتر صنعتی را کسب نماید که طی مراسمی به همین منظور با حضور وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت و ریاست هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع که در محل سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد از این شرکت تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
شرکت تراکتورسازی ایران فعالیت خود را از سال 1343 با مونتاژ تراکتورهای رومانی U.T.B و متعاقب آن از سال 1354 با مونتاژ و تولید قطعات تراکتورهای MF آغاز نمود.
از این سال به بعد بود که بهبود قابل ملاحظه ای در ابعاد مختلف ارتقاء تکنولوژی، توانایی های سازماندهی و مدیریت، افزایش سطح اطلاعات و دانش فنی، افزایش توان ماشین آلات و توانایی های نیروی انسانی این شرکت حاصل شد.
شرکت تراکتورسازی ایران هم اینک با بیش از ۵ دهه فعالیت در ساخت انواع تراکتورهای کشاورزی و صنعتی به یکی از شرکت های مطرح در داخل و خارج از کشور تبدیل شده است. در حال حاضر بیش از ۱۶ نوع تراکتور در رنج ها و آپشن های مختلف در گروه صنعتی تراکتور سازی ایران و شرکت های زیر مجموعه آن تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.
در این مجموعه بیش از ۵ هزار نفر به طور مستقیم مشغول به کار می باشند و با توجه به همکاری بیش از ۲۰۰ واحد قطعه سازی و واحد تولیدی برای تامین قطعات و محصولات مورد نیاز این گروه پیش بینی شاغلین غیر مستقیم مرتبط با این گروه نیز ۲۰۰ هزار نفر می باشد. ظرفیت تولید ۳۰ هزار دستگاه تراکتور، در کنار توانایی تولید ۷۱ نوع انواع موتور در بخش های کشاورزی، صنعتی و خودرو از ویژگی های مجموعه تراکتورسازی ایران است که قابلیت تولید بیش از ۶۵ هزار تن انواع قطعات ریخته از جمله قطعات پیچیده داکتیل، توپی چرخ های خودروهای سنگین، قطعه بلوک سیلندر برای انواع خودروهای تولید داخل مانند نیسان، روآ، تولید بیش از ۲۰۰ هزار بلوک سیلندر خودروی ۲۰۶، ۳۰۰ هزار قطعه بلوک سیلندر پراید و تامین نیاز ایران خودرو در ریخته گری این گروه نشان از ظرفیت و قابلیت های بالقوه این مجموعه دارد.
گفتنی است گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده ادوات کشاورزی که ۷ شرکت در تبریز و در مجتمع تراکتورسازی، ۲ شرکت در سنندج و ارومیه و همچنین خط تولید در کشورهای ونزوئلا و تاجیکستان فعال است.