کیش، داووس منطقه می‌شود؟
داریوش عباسی
ایران در آستانه فصل تازه ای از مناسبات خود با جهان قرار گرفته است. سیاست تعامل و گفت گو و منطق اعتماد سازی برگرفته از نگاه دولت تدبیر و امید از هفت خوان سختی‌ها و دشواری‌ها گذشت و دستاورد آن نمایش اقتدار و صلح‌طلبی ایران بود. اکنون در آغاز دوره ای که به آن لقب پساتحریم داده اند، اقتصاد ایران با تکیه بر ظرفیت‌های کم نظیر و منابع انسانی ارزشمندش تلاش دارد تا با تعامل سازنده با همه کشورهایی که به کیان و تمامیت ارضی و اقتدار ایران باور دارند، از قدرت و استحکام بیشتری برخوردار گردد.

بر این اساس و با برخورد هوشیارانه ومدبرانه در این فضای جدید، توسعه یافتگی کشور از شتاب بیشتری برخوردار خواهد شد وظرفیت‌های تولید و ارائه خدمات در ایران در فضایی رقابتی به استانداردهای بین المللی بیش از پیش نزدیک می‌شود. گشایش همزمان دو نمایشگاه و یک همایش در کیش،در تابناک خلیج فارس، نشانه آغازی فرخنده است. استقبال بنگاه های بزرگ اقتصادی کشور از یک سو و نیز حضور قابل توجه شرکت‌ها، بنگاه‌ها و کارشناسان خارجی نشانگر آن است که هر دوسوی این اتفاق، موضوع را جدی گرفته و درصدد حصول توافقی پایدار هستند. هفتمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری و دومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه و خصوصی سازی و نیز برگزاری همایشی با عنوان ایران در دوره پسا تحریم با نگاه به ظرفیت‌های کیش به عنوان دروازه ورودی، از بزرگترین رویدادهای اقتصادی در دهه‌های اخیر در کشور است که باید آن را به فال نیک گرفت.

حالا همه نگاه‌ها به کیش معطوف است؛ آنجا که ترکیب دلنشین زیبایی‌های طبیعی و توسعه یافتگی اقتصادی فضایی دلنشین را با این رویداد بزرگ وتوانمندسازی هرچه بیشتر ایران مهیا کرده است. کارشناسان وصاحبنظران بر این اعتقادند که با حمایت ملی مسئولان سیاسی و اقتصادی و نیز همراهی استادان دانشگاه، صاحبنظران، اقتصاددانان و سایر دست اندرکاران وتداوم منظم و همه ساله این رویداد منحصر بفرد، کیش به داووس منطقه تبدیل شود. رویایی که با وحدت، همدلی، همراهی و اجماع ملی، آنچنان دور از دسترس نخواهد بود. به امید آن روز.